{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

Heine M
Heine M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Lockout vs. ProPedal? 26" vs. 29"? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg er i gang med at leget med tanken om at skifte min Hardtail ud med en Fully. Der er dog et par emner jeg er meget usikker på.

1. Hvad er andre erfaring med ProPedal? Jeg hælder mest til at vælge en med lockout på bagdæmperen, så jeg kan gøre den til en "hardtail"(Ved godt den altid vil være lidt blød) Men er det værd at gå efter en med lockout? eller kan propedal gøre det lige så godt?

2. 26" eller 29"? The big question these days... Jeg hælder mest til 26", da det i mit hoved virker logisk, at et større hjul er mere "uhandy" end et mindre hjul.

Håber der er nogen der har erfaring med ovenstående emner vil komme med deres meninger.

/Heine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lockout vs. ProPedal? 26" vs. 29"?
  • #1   15. maj 2012 Jeg har haft en Canyon med ProPedal.. Skulle jeg på fully i dag, havde jeg valgt lockout.. Jeg syntes min Canyon virkede meget blød bagtil.. Savnede at jeg kunne låse den.

Og tag dig en 29"... Den er mere handy end en 26".. De større hjul er mere tilgivende, og får dig hurtigere/nemmere over skovbunden..
    Jeg har haft 26", og har 29" hardtail nu..

• Heine M
    Heine M Tilmeldt:
    mar 2009

#2   15. maj 2012 @Brian... Tak for dit besyv... Det er præcis det jeg også er bange for med ProPedal, men dejligt at få det bekræftet af en der rent faktisk har prøvet det smiley

Glemte desuden at tilføje, at grunden til jeg hælder mest til en 26'er også indebærer at den kan være i bilen, hvilket en 29'er måske kommer til at knibe med smiley

• #3   15. maj 2012 Er for et par måneder gået fra 26 HT til 29 Fully med Brain i bagdæmperen.
    Jeg synes ikke min brain er slap trods mine 95 kg.
    En tur på 29 gjorde jeg kunne komme op steder jeg ikke kunne på min 26.
    Så ville vælge 29. Og bagdæmper med Brain, lockout, terralogic eller lign. Men husk at prøve cyklen i skoven inden køb.

• #4   15. maj 2012 Enig med Mads G: Hvis du sætter Brain-dæmperen på "Firm", føles den som en hardtail lige indtil du ryger i et hul eller lignende, så låser den op... Den er bestemt ikke blød, med mindre du indstiller den til det smiley Jeg kører selv 29er fully m/ Brain, og er overbevist om, at det er den ypperste teknologi lige nu smiley

• Heine M
    Heine M Tilmeldt:
    mar 2009

#5   16. maj 2012 Det lyder alt sammen meget spændende. Jeg har fået arrangeret en prøvetur på en 26'er og en 29'er i dag, så nu kan jeg selv lige prøve dem.

hvilken prisklasse ligger de cykler i har i?

• #6   16. maj 2012 Mener kun det er specialized der har Brain.
    Og som XC raket skal du i Epic for at få Brain. Epic starter ved 20.000.
    Epic Expert har også Brain foran samt carbonstel - prisen er dog også 35.000.
    Men stadig den fedeste cykel jeg har cyklet på til dato...
    Jeg har også altid min på "Firm"

• #7   17. maj 2012 Specialized har patent på Brain (Men deler det dog med FOX(Terralogic)), og du får derfor kun Brain på en Specialized... Jeg skruer selv meget på min, afhængig af hvor jeg kører henne... Kører jeg i Viborg, hvor der er meget ujævn og mange rødder, kan jeg godt køre med både gaffel og bagdæmper låst helt op, men i Marselisborg, hvor jeg kører normalt, hvor der er mange lige grusveje, ligger den mellem 2 hak fra firm til helt firm smiley

• #8   17. maj 2012 Du skal ikke vælge imellem en 26 eller 29 ud fra hvad folk anbefaler. Du bliver nød til at prøve selv. Enkelte butikker tilbyder at du kan leje en democykel for en dag eller weekend.
    Jeg har selv lige købt en 26"Epic. Jeg prøvede først en kammerats 29"epic, men jeg synes at den glattede sporet så meget ud at det var svært at mærke jeg var i skoven. Og så er jeg altså ligeglad med at "alle" synes 29 er sagen for tiden.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #9   17. maj 2012 Pro pedal, er kun en inddæmpning på kompressionen af dæmperen, og derved ikke en lock out. Tilgengæld holder den til det, "næsten" evigt, hvor at DT Swiss dæmperne som kan låses helt, kan blæse pakningerne, pga de hårde stød den får.
    Kører selv med FOX RP23 pro pedal; den fungere bare super, samtidig med det har den en fantastisk måde at dæmpe på. Har før kørt med DT Swiss, og rock shox Monarch, alt sammen på 100 mm XC cykler.
    Tænk også på service venligheden på det produkt du køber, Specialize og DT, er nogle omkostlige produkter at holde kørende, da det ikke er alle forundt at få lov til at skrue på dem.
    29"? er det nu også sagen, til sæsonen 2013 bliver det 27,5 vi alle sammen skal købe! Giver ikke så meget for alt det, køb den du synes om, og ellers så er det benene der skal levere resten smiley

• #10   17. maj 2012 Thomas J: Hvis man altid vil være med på det nyeste, skal man købe ny cykel hvert år... For tiden hedder det 29er og jeg ser ikke en grund til at købe en 26", hvis den allerede var outdatet, for 1-2 år siden? smiley Men man skal hel klart vælge, ved at prøve dem først, og se hvad man er til - jeg synes fx min 29er føles meget stor og uhandy på små hop, så er det sådan noget man gerne vil køre, er det måske ikke sagen -> medmindre man sagtens kan tumle den! smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #11   17. maj 2012 det er religion, med størrelsen på hjul. Men tror nu det ene kan være lige så godt som det andet.. Valgte selv en 26" da jeg købte jer i foråret, pga, at det er den jeg har mange reservedele til smiley
    Derfor er mit forslag til Heine; at han skal vælge ud fra hans oplevelser, og ikke hva moden diktere, der er nu stadig nogle der kører rigtig stærkt på 26", world cup serien er ikke tom for 26" modeller.

• #12   17. maj 2012 26 hvis det ska være sjovt, 29 hvis det ska være nemt;)

Kommentér på:
Lockout vs. ProPedal? 26" vs. 29"?

Annonce