1.615 visninger
|
Oprettet:
Tvivl ang str på mtb til konen {{forumTopicSubject}}
Min kone har lige anskaffet sig en ny mtb (Cube analog disc 2012 14") da hun tidliger kørte på min aflagte specialized hardrock 19" for at se om det var noget det med at køre i skoven. Hun har fået sig en 14" som hun passer perfekt pånær at når hun drejer hjulet meget imens begge pedalarme er i vandret position så rammer dækket foden fordi cyklen jo ikke er større. Skal hun bare leve med det og arbejde omkring det eller må hun op i en 16"?
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Er hun langbenet i forhold til overkrop og arm længde eller alm af bygning?
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 13
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Undskyld udtrykket men det er jo en børnecykel hun køre på
maj 2011
sep 2011
maj 2011
Så en 16" skulle umiddelbart være den hun skullle ha i teorien når vi snaker cube størrelser ik?
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 398
Min Fully er en 14" som jeg har lidt længere frempind på og det fungere ok. Den måtte dog gerne have været 15" eller 15,5"
Men syntes nu heller ikke at butikkerne vejleder lige godt altid, føler nogle gange at de hellere bare vil sælge det som de har end at sælge det rigtige.. Men en 14" HT vil jeg også sige er for lille. 1" til max 2" mere ville passe bedre
maj 2011
sep 2011
Nu er der jo forskel på måden mænd og kvinder er bygget på, feks er det uhyggelig få mcmer har en benlængde på 80cm tilgengæld er det meget få kvinder der har samme længde arme og overkrop som mænd, det er den simple grund til at mange cykelproducenter laver en herre og en dame model af mountain bikes og fælles for alle er ændring på overrød og enkelte vinkler.
Jeg vil nærmest kunne sige med 100% sikkerhed at du ikke har en skridtlængde på 80cm hvis du kan passe den 14" fully og så samtidig ikke skulle lave anden ændring med frempind men uanset hvad så er løsningen med at ændre meget på længden af frempind absolut ikke den rigtige løsning hvis det hele skyldes man har valgt forkert størrelse stel.
Michael
Det er en selvfølge at man kommer ud og triller på cyklen inden man køber, kan man ikke det så er der lusk med sælger og finder et andet sted at handle.
Du har ret omkring det at de skal ha et nummer mindre, havde hun været mand så havde hun skulle bruge en 17-17.5" du kan godt komme ud for at sælger vil sige det hele kan justeres med en 3cm kortere eller længere frempind og et lowriser styr osv osv, det skyldes kun at de ikke har den rigtige hjemme og skal af med det de har.
En god butik og sælger tilbyder at få det rigtige hjem så kunden får det optimale nu når det laves.
Tvivl ang str på mtb til konen