{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.025 visninger | Oprettet:

Michael N
Michael N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Fox Støddæmper {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen af jer exspeter der har forstand på en Fox støddæmper jeg har en Float 32 Fox forgaffel uden Remote lockout tror det er det den hedder.. Er der nogen af jer der ved hvordan man Justere hårdheden på sådan en.

Den har en Blå prop øverst til venstre hvor ventilen sidder til luft. Til højre sidder der en Rød prop øverst som man kan dreje på og en lille blå i bunden i samme side. Synes jeg har drejet på begge uden det giver nogen effekt. Den er ret hård nu og villle gerne have den lidt blødere.. Men er der nogen af jer der ved hvad man skal gøre og om der i så fald er Lock på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.
  • Ingen strøm i lejlighed 3.050 kr.
  • Flytte stikdåse til ovn/komfur 780 kr.
  • Installation af kattelem i dør 1.000 kr.
  • Hæng tv op på betonvæg, skal selv medbringe slagboremaskine og bor 350 kr.
  • Fill hole in bathroom tile, fix 2 electrical sockets 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fox Støddæmper
  • #1   24. apr 2012 Har du kigget på FOX hjemmeside. Der ligger helt sikkert en manual smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    apr 2012

#2   25. apr 2012 Tror jeg har fundet noget der muligvis hjælper men synes stadig det virker lidt mærkeligt. Så hvis folk kender den må de gerne prøve at forklare hvordan det gøres..

Under mig nemlig over når jeg prøver at tage trykket af kommer der olie ud af luft studsen er det normalt?

• #3   25. apr 2012 Du skal bare justere trykket i gaflen efter manualen.

Det bør gøres med en dæmperpumpe, hvis du bare trykker på ventilen så er det meget svært at styre hvor meget luft du har lukket ud.

Der kan godt komme lidt olie op af ventilen når du trykker på den, da der er en smule olie i kammeret til at smøre.

Tag ned til din lokale cykelhandler, der kan du sikkert få det gjort billigt.

• #4   25. apr 2012 Der kan godt komme lidt olie med ud når man lukker luften ud af sådan en dæmper.
    For at justere hårdheden skal du ha fat i en gaffelpumpe.
    Som udgangs punkt pumper du gaflen op så den har 15-20% sag.

Her er en rigtig fin video der forklare det.

http://www.youtube.com/watch?v=lYvZS8Yzv-E

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    apr 2012

#5   25. apr 2012 Mange tak for Hjælpen.. Tror også jeg har fundet ud af hvorfor min støddæmper er så hård. Det er en Float X og så vidt jeg kan læse har de lavet den sådan at de automatisk bliver hårde efter man har kørt over en del bumb uden jeg ved om det er rigtig..
    Men mange tak for hjælpen alle sammen.

Kommentér på:
Fox Støddæmper

Annonce