{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.794 visninger | Oprettet:

Thansen Cykler - For og imod: {{forumTopicSubject}}

Hej Cykel galleri.
Først og fremmest håber jeg på et sobert indhold og en ordentlig talemåde.

Jeg har i forbindelse med uddannelse udarbejde en opgave omkring Thansen' cykler
Der skal i opgaven tages udgangspunkt i 2 cykeltyper for at ramme så bredt som muligt når vi snakker kundetyper:
Først deres -Rytter cykel - for at få dette folkefærd med ind over.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6838024715&n=-1328075167&pn=-984924392

Og siden hen deres MTB
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6838024715&n=-1328011916&pn=-1016286811

Der er her tale om de 2 dyreste cykler Thansen har prissat, og i denne sammenhæng skal jeg høre hvad der skal til for at folk ville købe disse cykler?

Mere kompentente medarbejder ?
Bedre udstillinger?
Bedre fokus (reklame) for disse?

Og sidst skal jeg lige høre var folk overhovedet klar over Thansen havde disse 2. Altså en Racer med komplet shimano 105 gear serie
Og en MTB med Shimano Deore samt Hydrauliske skivebremser fra Shimano ?

Hvis man ser på cyklerne med deres udstyr og alt deres pagt, hvad får man så ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thansen Cykler - For og imod:
  • #2   19. apr 2012 Som du siger ja. så er der nogen steder der er sparet, men meget af det du betaler for er jo delene og et Alu stel som ligeså nemt kunne være fra Trek eller principia

Hvis der ikke havde stået X-zite på rammen var der ikke ret mange der var klar over den kom fra Thansen. og det kunne være lidt sjovt at male sådan en cykel om og kalde den "no name" og sætte til salg i en cykel forretning for at se hvor hurtigt den blev solgt smiley

• #3   19. apr 2012 Pt ville jeg aldrig købe en cykel ved T.Hansen, og ej heller anbefale folk det.

Men for at blive taget mere seriøst som cykel handler, ville mit bud være at de fik en lidt dyrere cykel i butikken, de kan beholde de to modeller de har, men lige have en der går et skridt op, især MTB'en.

Navnet lugter af billigt, Z'er og X'er er et billigt forsøg på at lyde smart, men i min bog virker det lige modsat.

Information. Hvis T.Hansen reklamerer med at de har gode cykler, og at du bliver målt, og får den cykel der passer til dig, så tror jeg også de kan vinde lidt, det kræver en væg, med en skridt måler, højde måler, et målebånd til arme og skulder, og så et computer program der regner det ud. det er nemt.

Et service program, så de giver et gratis service.

Og selve annoncen, jeg ville gerne ha cyklens specs i forbindelse med annoncen, så jeg ikke skal scrolle en side ned, forbi cykel lygter hjælme og dunke, inden jeg kommer ned til hvad der er vigtigt.

• #5   19. apr 2012 Jamen udstyret på raceren fejler jo intet, så skulle det kun være rammen og så dem der arb ved thansen er jo ikk udd cykelmekaniker, eller efter min erfaring ingen forstand på cykler som er et ret stort minus..

• #6   19. apr 2012 Hvis man vil have en cykel man vil bruge lidt mere seriøst ville jeg aldrig vælge en fra Thansen. Hvis man står som førstegangskøber. Skal man gerne have lidt råd og vejledning, og det er man ekstremt heldig med hvis man får dette ved Thansen. Det skulle da kun være hvis ekspedienten selv er cykel interesseret.

Det er da muligt at man får en racer med Shimano 105, men hvad med resten af cyklen. Ville aldrig købe en cykel udelukkende pga. geargruppen. Der er ingen specs. på cyklen. Eks.: "Forgaffel: 700cc" dette har jo ikke en kæft med gaflen at gøre, men hjul størrelsen. Om sadlen står der bare "Gel" hvilket nok indikerer der er gel indlæg i den, men ikke fortæller noget om mærke eller model.

Jeg ville personligt ikke købe den fordi jeg synes den er mega grim, og det der X-zite mærke ser bare mega billigt ud, og når man kigger ned over beskrivelsen af cyklen er jeg helt stået af. Jeg synes at de prøver at sælge cyklen på er at man får en cykel med Shimano 105 til "kun" 6000kr. - Jeg vil til en hver tid vælge et mere respekteret mærke med "lavere rangeret geargruppe" Sora eller Tiagra, hvor man ved hvad man får af udstyr på hele cyklen. Hjul, sadel, styr, gaffel, kabler osv. - Synes egentlig ikke at det er så godt et tilbud. Det er da ikke sådan at man ville droppe alle andre cykler man har kigget på bare fordi denne her er billig.

Det skal lige siges at jeg på ingen måde har noget imod Thansen, og cyklen er da sikkert vældig fin som hverdagscykel, men så skulle den ikke koste 6000kr. jeg vil kunne finde mange og bedre alternativer. Hvis man vil cykle lidt mere seriøst så kontakt folk med forstand på dette, synes Thansen er gået ind på et marked de ikke har forstand på.

• #7   19. apr 2012 Hørt hørt.

• #8   19. apr 2012 Det er nogen fede inputs i kommer med, men inden i sabler den så læs hvad jeg skriver, cyklen er udstyret med komplet shimano 105 (skiftegreb, forskifter, bagskifter, krank garniture, kassette, krank, kæde) dog "kun" shimano RC10 hjul, men stadig kvalitet, kontra f.eks alex rims.

Det er korrekt hvad i siger ang mærket ser billigt ud, og havde de bare kaldt den noget andet ville folk ikke studse over det. Jeg er glad for jeres inputs ang spec listen for det er noget jeg selv har prøvet at få trumfet igennem, men det vil de ikke..

Jeg interessere mig selv for cykler og ved da også hvad jeg snakker om, og jeg er også ansat af thansen . men det er jo langt fra alle afdelinger der har en der ved bare lidt om cykler...

Håber i vil lade inputsne komme...

• Jonas O
    Jonas O Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #9   19. apr 2012 Håber ikke jeg ødelægger dit indlæg, Jeg skal ud og købe cykel her den 1/5 og jeg har faktisk kigget på T-hansen men har kun hørt negativt herinde så det kom jeg hurtigt fra igen...
    Men nu hvor der bliver skrevet lidt bliver jeg lidt forvirret, for jeg har virkelig ikke forstand på cykler og skal ikke ud og bruge mere end 6500 kr. så havde regnet med at købe en Trek 1.2 .. så vil gerne høre hvad der siger for og imod for Thansen og for trek

(link fjernet)

Kommentér på:
Thansen Cykler - For og imod:

Annonce