1.778 visninger
|
Oprettet:
Nybegynder søger MTB {{forumTopicSubject}}
Jeg er fuldstændig grøn på cykel området.
Men jeg vil gerne til at køre lidt MTB igen er ca 8-9 år siden sidst indtil jeg fik stjålet min cykel.
Men som sagt søger jeg en cykel til skoven.
Jeg er selv 1.88 cm høj og 85-90 kg i vægt.
Hvad skal man være obs på?
Overvejer meget at købe en brugt cykel som er passet istedet for at invistere 8-10k i en ny.
Jeg har ikke de store krav udover det gerne skulle kunne holde til at blive brugt også at der er nogle fornuftige bremser og en forgaffel som spiller max.
Mit budget ligger omkring 6k.
Mvh Morten.
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 33 Svar: 181
jan 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
Når man har min højde hvor stor bør ens cykel være i tommer ?
Har også overvejet at købe en ny fra tyskland men hvad med garentien hvor ofte får man brug for den?
Og er der nogen problemer i tolden nu tænker jeg på når man bestiller for over 2-3000 kr.?
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
(:
aug 2009
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 115
Jeg har selv en zr race 7.0 og der er sidder man lidt mere foroverbøjet, hvor team moddellerne er lidt mere "afslappende" i sidestillingen.
Men ellers er der ikke andet for end at tage ud og prøve nogle forskellige hos nogle forhandlere, det kunne jo være du fik et godt tilbud
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 115
aug 2009
aug 2009
det er 2012 modellen den er jo maga god så er det bare lige om du gider at give de penge der skal til
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
(link fjernet)
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 88
apr 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Cykler: 14 Emner: 42 Svar: 190
har du overvejet at købe en Fully ??
jeg startede med en hardtail, men da jeg har lidt problemer med ryggen, steg jeg om til en fully og har ikke haft nogle problemer siden, jeg kunne simpelthen ikke klare de små stød en hardtail giver.
men har du "no problems" med ryggen så er det da en hardtail du skal gå efter, de er også lidt billigere.
mvh Kim
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Så kan du selv lave service på den er det fint nok. Men kan du ikke skifte bremseklodser, kæde, kassette ol. ville jeg gå i den lokale.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 297
Man kan da stadig få serviceret sin cykel hos den lokale cykelhandler selvom den er købt på nettet. Du kommer bare til at betale normal arbejdsløn for det.
Normalt er det eneste gratis servicecheck en efterspænding efter en måneds tid, hvis du har købt din cykel hos din lokale cykelhandler. Alle efterfølgende serviceeftersyn vil du normalt komme til at betale for. Måske har man en lidt større goodwill, hvis man har købt cyklen i den forretning der servicerer den, men jeg er altid blevet mødt med hjælpsomhed og interesse når jeg er kommet med min internet-Radon
Jeg giver dig ret i, at det kan være en smule besværligt og tidskrævende i forhold til garantisager, hvis der går noget i stykker på en cykel man eksempelvis har købt på nettet i Tyskland, men jeg mener at den billige indkøbspris og udstyrsniveauet opvejer ulemperne.
Men det er det selvfølgelig op til den enkelte at vurdere.
dec 2008
Havde Canyon en hurtigere leveringstid havde jeg selv købe en Canyon. Mit indlæg var blot ment som en information til trådstarter
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 297
Jeg rettede bare lidt på på din påstand om at "køber en cykel på nettet (og sparer penge) har du ingen service muligheder. Som du ville ha hvis du købte en cykel i den lokale."
Du får det til at lyde som om, at man ikke kan få serviceret en internetcykel hos den lokale mekaniker - hvilket er faktuelt forkert.
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
Men hvis man skruer selv og ellers er heldig, så er nethandel jo en fin måde at spare nogle gode penge på..
Personligt køber jeg alt hos samme forhandler, hvis det skal være nyt. Så bestiller han det hjem og servicen er i top, og der er jo også lige det at prisen handler man om.. God jagt.
dec 2008
Lige meget hvilken cykel det er det giver vel sig selv.
Alt kan som bekendt købes, det er bare et spørgsmål om pris
dec 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 223
http://www.cykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=32275
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 87
http://www.bike-discount.de/inhalt/rahmengroesse.html
Men mål din skridt højde.
Nybegynder søger MTB