{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Anders R
Anders R
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Specialized? {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Håber i kan hjælpe.

jeg står og overvejer at købe en cykel jeg kan køre på arbejde på og samtidig få nogle dejlig lange cykelture på.

Jeg har kigget lidt på en Specialized Allez med sora gear..

problemet her er at den kun har 16 gear? er det nok?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialized?
  • #1   7. feb 2012 Hvor høj er du? smiley
    Hvilken årgang er den du kigger på?

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2011

#2   7. feb 2012 168-170 smiley

str small passer mig perfekt - det egenlitg mest gearene jeg er nervøs for smiley

bare "allez" den mindste - du kan finde den på jensen-cykler.dk

står til 5799 smiley

• #3   7. feb 2012 www.jensencykler.com smiley Det er ikke samme firma smiley
    De 16 gear er som sådan ikke noget problem, men jeg vil klart anbefale dig at ofre en lille smule ekstra på modellen til 6499,-... For de få ekstra penge for du rigtig meget ekstra cykel, fx:
    - Bedre hjul, du går fra discount Alexrims til mærkevare DT Swiss.
    - Bedre gear, du går fra den billigste Shimano 2300 gruppe med tektro bremser, til en komplet Sora gruppe.
    - Du går fra 8- til 9-speed, og får derved en større gearspredning,(fra 13-26 til 11-27, hvilket er en del) samtidig med at udvalget af reservedele til 8-speed er stadig dalende.
    - Kæden er bedre
    - Du får en krankboks med udvendige lejer, hvilket er en kæmpe fordel.

Nu ved jeg godt, du var mest nervøs for gearingen, men begge cykler er med compact kranksæt, hvilket giver en smule lavere gearing, der er rigtig god til begyndere... Du får både lidt lavere og lidt højere gear, ved at tage den til 6499... Som du kan se på min profil har jeg selv en Allez, som jeg brugte dagligt, da jeg havde 17km hver vej til arbejde, og jeg er rigtig glad for at jeg ikke sparede de sidste kroner ved at tage den helt skrabede model smiley Efter et par uger, kunne jeg uden problemer tage Lisbjerg-bakken uden at skulle ned i laveste gear, så gearingen passede i hvert fald mig fint smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2011

#4   7. feb 2012 ved du hvad morten - du har trukket mig tilbage til mit første valg smiley så det er rigtig lækkert. Du lyder til at have lidt styr på det - jeg har kigget på en trek 1.2 på billigcykel.dk under racer og så trek. hvad sir du til den?

• #5   7. feb 2012 Jeg siger "typisk Trek" smiley De prøver at få den til at se ud af mere, ved at smide en Tiagra bagskifter på, mens de nedgraderer de fleste andre steder... Hjulene er dårligere, bremserne er dårligere, kranksættet og krankboksen er langt dårligere... Samtidig er Specializeds sadler nogle af de bedste på markedet, og jeg kan ikke komme med noget negativt om mine, til gengæld har jeg en kammerat, der har en Madone, han har problemer med at hans skridt begynder at sove efter et par kilometer på sin racer, så det er nok ikke bedre på en billigere cykel med Bontrager sadel smiley

• #6   7. feb 2012 .. Sjovt, overhørte en samtale i en cykelbutik hvor en havde samme problem med den sadel, at hans skridt blev følelsesløs, og det lød som om er var flere der havde oplevet netop dette smiley

jeg ville vælge specialized'en frem for trek

• #7   8. feb 2012 Jeg har også problemet på min Bianchi, men ikke på min Specialized smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2011

#8   8. feb 2012 then specialized it will be.. smiley

• #9   8. feb 2012 Hvilken én af modellerne? smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2011

#10   9. feb 2012 2012 Specialized Allez Sport Compact

• #11   9. feb 2012 Den bliver du glad for smiley Hvor køber du den henne?

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jul 2011

#12   9. feb 2012 Det bliver nok oppe i stor center nord - han har de fleste cykler hjemme og i korrekt størrelse.. og så er han super fin smiley

Kommentér på:
Specialized?

Annonce