Valg af cykel til Ironman 2012 {{forumTopicSubject}}
Hej alle på cykelgalleri!
Jeg har besluttet mig for at gennemføre en Ironman dette år. Jeg har svømmen siden helt lille, og jeg er en meget habil løber, som har deltaget i en del marathon-løb efterhånden. Det eneste der nok halter lidt er cyklingen, hvor den eneste erfaring er en del spinning.
Jeg har ingen viderlig erfaring i cykelverdenen, hverken med hensyn til træning og udstyr, men jeg spørger derfor:
Hvilken cyklen vil være et godt bud til både at træne op til løbet og gennemføre løbet på?
Prisen skal ligge omkring de 10.000 kroner.
Jeg har en god kontakt som kan give en del rabat på cykler fra denne hjemmeside, så hvis der er nogle der kan bruges må i gerne skrive det.
www.cykler.dk
PS. skriv endelig hvad man skal kigge efter osv.
Mvh
Morten
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 10 Svar: 74
Den er dog oppe på de 20 kilo.
Du kan også vælge at købe en almindelig racer og sætte clip on aero bøjler på.
Det giver dog ikke samme comfort og hastighed
Du burdte måske gå hen og tænke på en Canyon speedmax alu?
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
Det er vigtigt du gør dig klart med hvad det vil betyde at købe en TT-cykel.
Du skriver du ikke er en habil cykelrytter - til det vil jeg svare at kaste sig ud i TT er måske lige i overkanten da man sidder på en meget dårlig måde, og du skal tilbagelægge 180km.
Et godt råd til dig er at købe en "alm" racer og montere en tribøjle på det eksisterende racerstyr - det er der mange amatør Ironman's der gør og virker upåklageligt.
Ved at lave den løsning kommer du igennem en Ironman, men ikke med den den bedste tid (naturligvis efter mange timer i sadlen før løbet).
Mvh tidligere Ironman udøver.
feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Har i muligvis også nogle links til cykler som ville være gode valg?
Tusind tak for jeres svar
Mvh
Morten
feb 2012
Mvh
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
Min konklusion vil være at prøve begge cykeltyper over en længere strækning - og presse dig selv ned i bøjlen på TT'eren.
Hvis du sidder dårligt skal du ikke vælge TT'eren da det trods alt er 180km du skal køre på den - og hvis du vælger at sidde oppe i håndtagene på TT-cyklen får du en væsentligt dårligere cykel en Raceren.
Køb KUN TT hvis du kan/vil ligge nede i styret.
HVIS du køber en TT og tvinger dig selv til at ligge nede i styret kan det være uden for meget træning at du ødelægger din krop og derved ikke gennemføre løbet.
Jeg er selv fortaler for TT - men ikke som 1. cykel type.
feb 2012
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
feb 2012
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 179
http://www.cykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=31952
Valg af cykel til Ironman 2012