{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Look eller Crank Brothers? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have fat i et par pedaler til min mtb. Jeg har læst ivrigt i diverse forums og har snævret mit valg ind til to pedaler.

Enten Look Quartz eller Crank Brothers Candy 2. Jeg vil ikke ofre en formue, så de to passer fint til mit budget.
Men jeg meget i tvivl om hvilke jeg skal vælge. Jeg synes at kunne læse mig frem til at ens sko støtter på bodyen af Look pedalen, så træde fladen er størrre, men er det, det samme på Candy pedalen?

Hvad er der ellers af for og imod? Jeg hører gerne folks egne erfaringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Look eller Crank Brothers?
  • #1   1. feb 2012 Lejerne i Candy 1 og 2 er lige ringe. Du skal op i Candy 3 før den er noget værd.

Quartz er ok på alle områder.

Personligt har jeg haft alle modeller Quartz, Eggbeater og Candy. Jeg prøver Shimano næste gang - jeg har hørt den gamle XTR skulle være fantastisk.

• #2   1. feb 2012 Jeg har bevidst set bort fra shimanos pedaler, da de ikke skulle være specielt gode i mudder.

Jeg troede de nye modeller af Crank Brothers pedaler var blevet væsentligt forbedret? Jeg synes desværre af Candy 3 er lidt for dyr i forhold til hvad jeg vil ofre.

• #3   2. feb 2012 Look

• #4   2. feb 2012 Jeg fik at vide igår at lejerne i CB skulle være forbedret

• #5   2. feb 2012 Lejerne ER blevet forbedret, men det ændre ikke på, at de stadig bruger et nylon bøs nærmest pedalarmen på 1 og 2. Først i 3eren er der sat et nåleleje i.

I forhold til mudder. Tjo Egg er måske bedre, men tag lige et kig på hvor mange proffer der bruger SPD til cykelcross. Hårdere test kan du ikke udsætte pedaler for, så det tror jeg ikke man skal bekymre sig så meget med.

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 9
    #6   2. feb 2012 Jeg kører med eggbeaters og er glade for dem.. Mudderet sidder ikke fast i dem, og de er nemme at komme i og ud af.. Vil helt klart vælge dem igen..

• #7   2. feb 2012 Jeg kører med almindelige Shimano XT.. Jeg har ikke oplevet noget problem med mudder.. Har hørt om det mange gange, men har aldrig oplevet noget nær det der bliver beskrevet... Og ja, jeg har kørt i masser mudder..

Kommentér på:
Look eller Crank Brothers?

Annonce