1.730 visninger
|
Oprettet:
Valg af nye sko til landevejen {{forumTopicSubject}}
Hej, CG
Jeg vil have mig et par nye sko, har fastsat et budget på max 2500kr.
Hvad vil i anbefale?
Har ikke nogen favorit mærke, men har de sidste par år kørt i Specialized Comp Road som jeg synes passer mig godt.
Til sidst skal det lige nævnes at jeg bruger str. 48
som jo desvære ikke gør udvalget størrer.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 372
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 27
dec 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 152
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 33 Svar: 181
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Svar: 14
jeg har selv deres hvide og er ganske tilfreds med dem, men skal dog også siges at jeg nok også selv skal over til sidi ergo næste gang
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 43 Svar: 170
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 9 Emner: 4 Svar: 80
Vær dog opmærksom på, at de er små i størrelserne, så med en str. 48 fod skal du helt sikkert prøve den inden du køber.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 295
Det bliver enten Mavic'en eller en sidi sko, mit budget er dog ikke helt lige så højt
Du må endelig huske at oprette et fotoalbum når du har fået de sko du vælger så vi kan høre lidt om dem
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 11 Emner: 13 Svar: 54
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
Men hvorfor ikke holde dig til Specialized hvis de passer godt og du har været glad for dem. I min verden er sko og saddel ikke et spørgsmål om at køre med de fedeste/dyreste/letteste, men i langt højere grad om hvilke passer til netop dig.
Jeg køre personligt med et par ret dyre SIDI landevejssko og de billigste Specialized MTB sko - fordi det er det der passer mig bedst.
Dette indlæg er på ingen måde er surt opstød men bare min mening
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 137
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 11 Emner: 13 Svar: 54
Et par gode svar og i har selvfølgelig 100% ret.
Tror faktisk også jeg hopper i et par Specialized igen istedet for at smide penge efter nogle sko man måske ikke føler sig rigtig tilpas i.
Jeg spørger bare fordi det måske kunne være spændende at prøve noget nyt.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Svar: 106
Jeg kører selv Mavic og er superglade for dem. Før det kørte jeg Time, men de bestemte sig for at ændre deres pasform. Det var mine fødder desværre ikke blevet orienteret om, så de valgte at forblive i den facon de havde fremfor at ændre den til Times nye pasform
Jeg prøvede stort set alt, hvad der kunne støves op på markedet. Shimano og Bont formstøbte, Specialized, Gaerne, Sidi, Xtreme (Exustar), de nye Time osv., men det var først da jeg prøvede Mavics sko, min fod følte sig hjemme. Mavic har samme pasform som Salomon (er en del af Salomon gruppen), så hvis man kender Salomon og sin skostørrelse der, så kender man det også hos Mavic.
Den værste pasform, for mine fødder, var helt klart Sidi. Det skal jeg i hvert fald aldrig kaste penge efter. Men derfor kan de jo sagtens føles som en futsko, når de kommer på dine fødder - akkurat som Mavic føles på mine.
Valg af nye sko til landevejen