2.392 visninger
|
Oprettet:
Shimano XT pedaler {{forumTopicSubject}}
Hej med jer,
Jeg har kigget lidt herinde og kan se at flere forslår Shimano XT pedaler til MTB.
Cyklen bliver primært brugt til skov mm., men vil også gerne have mulighed for at cykle en alm. tur til sommer. Kan de godt fungere som alm pedaler, eller kan der købes et klik modul til dem, så de kan bruges?
På forhånd tak
Skal jo gerne have lidt ekstra udstyr på min Cube...
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 3 Cykler: 1 Emner: 15 Svar: 27
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=67219
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Køre selv med time som er mindre overflade ind de XT og der kan jeg sagtens køre med alm sko. ikke super godt men det kan lade sig gøre...
GO for it.
jul 2011
Er der nogen der ved at om man kan købe noget at klikke på så de bliver "helt alm"?
Kombi pedaler har jeg kun hørt skidt om, så dem har jeg ikke kigget nærmere på...
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 69
har dog ikke prøvet dem.
kører selv med time atac og de virker rigtig godt også når der er rigtig meget mudder
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Det er sådan nogle klik ting som Thomas A henviser til jeg har på min cykel. Vil dog sige at man med normale sko hurtigt kommer til at glide på pedalen, men til bykørsel er det jo lidt ligegyldigt
Held og lykke med det, og håber du finder noget til på Søndag!
Mvh. Simon (Låner en andens bruger)
jul 2011
Nogen der har erfaringer med disse pedaler?
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 368
Jeg har også prøvet en PD-A530 kombi pedal. De klikkede fint, men det var belastende at de kun klikkede på den ene side. Jeg brugte aldrig den "almindelige side".
Hvis du vil fedte rundt i snickers kan du købe en plastikpedal der klikkes i spd'en. De følger vist med når du køber PD-M520 modellen.
(link fjernet)
Shimano XT pedaler