{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.401 visninger | Oprettet:

Tri & Tubular {{forumTopicSubject}}

Jeg kan se at stort set alle annoncer på højprofil tubular hjul har været brugt til noget Ironman/tri, Hvad er tricket når man punktere og står alene derude ??? der jo ikke særlig fedt og træne maks i 6 mdr for så at strande uden mulighed for at komme videre.

Grunden til spørgsmålet er at jeg er igang med at bygge en tri cykel og det fedeste/lettteste og billigste hjul er altid tubular.




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tri & Tubular
  • #1   25. nov 2011 Det er vel lidt chancen i branchen. Ha en pitstop med og håb på det tager det. Ellers hav en forlimet ekstra ring med og så må du bruge den tid det tager at rykke den gamle af.

    Jeg kørte CC11 på tubular og det gik fint, 14 dage senere sku jeg køre 1/2 i Silkeborg, aftenen inden trillede jeg en lille tur for at tjekke gear, og der punkterede jeg så.

    Jeg skal køre Ironman Nice næste sommer, og har overvejet meget på om jeg skulle køre Carbon Clinchers netop for at kunne skifte hurtigt. Men hvis ambitionen er relativ høj så er man også nødt til at tage chancer for at barbere de sidste sekunder, så jeg har købt 404/808 Firecrest i tubular. Så må det briste eller bære smiley


  • #2   25. nov 2011 Det er lige præcis Nice jeg skal til 24/6-2012 smiley

    Hvad med det Tofu tape??


  • #3   25. nov 2011 Okay, sjovt smiley

    Overvej om det er hensigtsmæssigt at køre tricykel dernede, den er jo meget kuperet. Jeg køber en almindelig racer og kører på den dernede istedet.

    Jeg har ingen erfaring med tape.


  • #4   25. nov 2011 Ja jeg har godt set det, jeg er heller ikke 100% på jeg vil kører den på tri cykel, men jeg skal lave en masse små tri stævner herhjemme for at træne skiftende og få nået erfaring, så må vi se hvad der kommer med derned...

  • #5   25. nov 2011 Tape er super godt, og super hurtigt smiley Og du kan sagtens vælge Tubular, det tager ikke meget længere at skifte en ring end at skifte slange..

  • #6   25. nov 2011 Hvis du bruger tufo tape kan du ikke for-lime en ring og skifte, hvis du skulle punktere. Tubulars er fedt, men dur ikke til danske flintestens veje.

  • #7   25. nov 2011 Tofu tape +1 det er vildt nemt at ha med at gøre... Og endnu nemmere at skifte ring hvis du har tape end lim... Køre selv med det og har aldrig oplevet at ringen har givet sig det mindste på fælgen... Og så er det langt hurtigere at skifte ring end hvis du har limet dem på...!! Go vind

  • #8   25. nov 2011 Bruger i så også tapen ude på ruten, altså hvis i punkterer mens i er ude og skal skifte?

  • #9   25. nov 2011 Ja det var godt nok 2 modstridene udmeldninger !! hvis en Tubular "slange" ikke fylder alverden og nemt kan skiftes med tape, så er Tubular 1300 grams hjul mit valg !!!!

  • #10   25. nov 2011 Ja jeg gør... Har en lille pakke snot papir med til at tør fælgen med hvis det regner... Det nemmeste er at ha en ring og en rulle tape med... Fylder lidt mere men så er man fri for at ha latex med... Så på med tapen på fælget først og lad papiret sidde på siden der skal mod ringen med en lille strip ud til den ene side... På med ringen, lidt luft i og træk i det papir som sidder ud til siden... Når alt papiret er trukket af så fuld luft på og så er der ellers bare op på hesten og afsted igen... Det er NEMT...

  • #11   25. nov 2011 Jeg har også hørt om nogle små tricks...
    - Før du kører kan du pifte lidt skum ind i ringen. Hvis du så punktere, vil skummet stoppe hullet med det samme, så du kan kører videre...
    super nemt, og pisse smart!
    - du kan også gøre det, når du er punkteret. Hvis du punktere så springer du af, sprøjter skummet ind, tager en CO2 pumpe (som pumper luft i) og kører videre. Det tager maks 2 minutter, hvis du har prøvet det før. Du kan dog "kun" kører 20 - 30 km på sådan en lapning...


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   25. nov 2011 Nu er jeg også en af dem der skal køre Nice. Og jeg vil helt sikkert vælge clinchers.

    Jeg ved ikke hvor udbredt det er, men har læst om at tubulars, ved megen bremsning bliver de varme, og derfor kan limen blive "flydende" og derved få ringen til at krængle sig af i sving.

    Så lige netop Nice, der bliver det clinchers, da der er en teknisk nedkørsel.


  • #13   25. nov 2011 Nikolaj har du selv prøvet noget af det du beskriver der? Pitstop skum skulle gerne holde mere end 20-30km.

    Det er ikke skum man ligger i ringen, men flydende latex. Jeg har forsøgt mig med den løsning, men da jeg fik defekt var der altså ikke meget lappe funktion i det, så man skal ikke tro at det er en skudsikker løsning.

    Jeg kører med pitstop skum til at sprøjte ind hvis uheldet er ude, og hvis ikke det løser opgaven så har jeg en forlimet ring med. Jeg synes løsningen med tufo tape virker interessant, det vil jeg da lige overveje om man skulle prøve.

    Men til brug i Nice skal det altså sidde 100% fast. Der var en dansker fra Silkeborg som punkterede dernede i år, han monterede en forlimet ring han havde med. Men den sad ikke godtnok så den røg af i et sving og han slog sig slemt.

    Der ville det sandsynligvis være bedre med lim.


  • #14   25. nov 2011 Rasmus: Ja, det er det der pitstop skum jeg taler om.
    Kan det holde længere? det vidste jeg ikke smiley

    - kører du Clincher eller Turbular til nice, Rasmus?


  • #15   25. nov 2011 Har aldrig haft problemer med at tape ik ville holde... Men har heller ikk kørt de vilde nedkørsler på mine ringe... Kun blue horse og robert jacobsen hvis i kender dem.. Men vi har jo ik overdrevet lange nedkørsler her ik dk... Men ville nok oz overveje et sæt clincher hvis det er så teknisk som i beskriver det... Selv om de er lidt tungere af slæbe op af bakkerne...

  • #16   25. nov 2011 Tubeless clincher med Stans. Alle problemer løst på en gang smiley

  • #17   26. nov 2011 Jeg har prøvet vittoria pitstop og det virkede ved 1 af 3 punkteringer!
    Det virker heller IKKE præventivt!
    Jeg har prøvet stans no-tube i min tubular som skulle holde sig flydende og stoppe evt huller. Faktum: a) Landevejs racere kører med for højt tryk til det virker og b) lortet størkner og så har du pludselig 40g dødvægt et sted i dit dæk c) Det sætter sig i dine ventiler og så er det hammer svært at fylde luft i. d) som nævnt det vejer ca 20-40g pr hjul.. så hvad var vægt besparelsen lige? Du skal kører med en hel ekstra pre limet tubular? Hvad var vægt besparelsen lige i forhold til clincher?

    Rasmus G: Du skrive at du kører med en ekstra ring og ekstra pakke tape. Hvad vejer det i forhold til at tage et sæt Park-tools selvklæbende lapper med (til slange)?

    Man kan ikke genbruge tape på fælgen så det skal pilles af før du kan sætte ny tape på og ny ring. Rasmus får det til at lyde meget nemt. Hvis du bruger tufo extreme tape, som er det eneste jeg har læst er anbefalet, så er det IKKE SÅ NEMT som der bliver sagt. Tvært i mod. Det tog mig timer at få vrikket dækket løst så jeg med al møje og besvær kunne mase den punkterede ring af. Så kom det virkelige arbejde: Skrabe/mase/opløse den gamle tape så det nye kunne sættes på..... Det gav hudløse tommelfingre.

    Vil du have et lækkert hjulsæt så gå efter et der giver dig mest køre glæde. I danmark VIL du komme til at punktere. Sådan er faktum, vi har bare sindsygt mange små flinte sten på vejene der skær dækkene op som var de barberblade.

    Mit råd: Brug de ekstra penge på et let og lækkert clincher eller lad helt være. Jeg har givet tubulars mange chancer, for når jeg har fået et rigtig godt tilbud på et sæt har jeg tænk, at denne gang kan jeg få det til at virke. Men nej, alle gangene har jeg solgt lortet igen. Det er bare ikke besværet værd.

    So what if clinchers vejer 200g mere for et sæt. Når du først smider stans no-tube i ringene, en vittoria pittstop på cyklen, en ekstra ring og tape, så har du pludselig meget mere end 200g ( de absolut letteste (og absolut ikke anbefalelsesværdige) ringe vejer fra 180g.... )

    JEG SKAL ALDRIG HAVE TUBULARS IGEN!


  • #18   26. nov 2011 Nu ska rasmus ik ha skylden for den "nemme" beskrivelse... Jeg sys ik det er så besværligt at få det gamle tape af kontra hvordan det er med lim... Jeg har os prøvet det der stans lort... Og det bruger jeg aldrig mere... Et helveds til svineri... På min landevejs racer køre jeg med clincher... Men på min TT køre jeg med ringe... Nu har jeg indtil videre kun kørt enkelt starter og der har jeg ingen ekstra vægt med... Hvis man punktere der så kan det hele alligevel være lige meget... Men skulle jeg køre en tri eller lign så ville jeg oz klart vælge clincher... Men er kun punkteret 4 gang på min TT og det har alle gange været til træning og der køre jeg med ekstra ringe...

  • #19   26. nov 2011 Jesper prøv at læs indlæggene igen. Det er ikke mig der får det til at lyde nemt. Tværtimod! Min erfaring med tubular er at de der får det til at lyde nemt typisk er dem som ikke har erfaring med det selv.

    Jeg skriver heller ikke at jeg kører med både tape, ring og pitstop. Jeg kører med en forlimet ring og pitstop.

    Jeg kan sagtens følge argumenterne med at der ikke er meget at spare rent vægtmæssigt fordi man har en pitstop med + en ekstra ring istedet for bare en ekstra slange.
    Jeg vil dog påstå at vægten ikke er den eneste fordel ved at køre tubular. Jeg vil påstå at jeg kan mærke forskel på om jeg kører på mine træningshjul zipp 404 aluclinchers og når jeg så sætter race sættet på 808/Sub9 eller 404/808 Firecrest begge tubulars. Jeg mener at kontakten med asfalten føles bedre med tubulars, som om jeg flyver lidt mere. Specielt over 40km/t kan jeg mærke forskel. Jeg bilder mig selv ind at det har noget at gøre med at jeg kan køre 10-11 bar i mine tubulars mens jeg kun kører 8.5 på mine clinchers.

    Jeg gør det altså ikke kun for vægtens skyld. Rent teoretisk er der så ikke også forskel på om den ekstra vægt sidder på en roterende masse altså hjulene, kontra at det sidder som vægt gemt bag sadlen?

    Umiddelbart så vil jeg tro at det ikke er helt ligemeget hvor vægten er placeret og at det også er en af argumenterne for tubular hjul, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.

    Men en anden ting er hvis du ser på de professionelle, så har jeg ikke set sådan en endnu der kører clincher og det kan da undre hvis effekten er lisså god?

    Nikolaj jeg kører tubular i Nice.


  • #20   26. nov 2011 Ja, okay mente faktisk Thomas..

  • #21   27. nov 2011 Men drenge, hvad er konklusionen? eller ja, der er vel ikke nogen, men hvad vil i så anbefale?

    Jeg står nemlig til næste sæson, og skal vælge et nyt hjulsæt til min TT (triathlon) de skal primært bruges til enkeltstarter og tri-stævner.

    jeg har kig på ENVE hjulene. Men hvad synes i? andre alternativer.


  • #22   27. nov 2011 Skulle jeg gå på kompromis blev det klart et sæt Carbon clinchers fra Zipp. Så får du lav vægt og sikkerheden ved dæk/slange på en gang. Det er f.eks dem RH kører træning med.

  • #23   27. nov 2011 tja smiley
    - har bare forelsket mig i de nye ENVE hjul. Det skulle være det bedste hjulsæt der nogensinde er lavet. Lav rullemodstand, lav vægt og de mest holdbare fælge nogensinde.,.


  • #24   28. nov 2011 Ville vælge enve system hjulsæt

Kommentér på:
Tri & Tubular

Annonce