25. aug 2008 Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Lidt problemer med ventilforlænger {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Er ny på markedet med højprofilshjul, og i den sammenhæng har jeg også skullet købe mine første ventilforlængere.
Det er KCNC forlængere, der ligesom Zipp's egne skal monteres ovenpå en åben presta-ventil, og så ellers holdes "åbne". (Altså ikke dem hvor man tager ventilhovedet ud, sætter forlængeren fast, og skruer hovedet på igen!)
Problemerne er:
1) Jeg har svært ved at åbne presta-ventilerne helt, så de låser og ikke rutsjer mens jeg kører. Hvordan gøres det?
2) Derudover har jeg også svært ved at aflæse et præcist dæktryk.. Kan det ændres?
3) Kan ikke pumpe dækkene op til mere, end hvad føles som ca. 6 bar. Jeg kan sagtens pumpe dem til 9 bar som normalt, men luften siver stille ud indtil de er omkring 6 bar igen..
Mange spørgsmål, håber at i har nogle gode råd og fif :-)!
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 398
Håber det hjælper
jul 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 38
I dag har jeg dog skiftet til nogle slanger med 80mm ventil det synes jeg er klart nemmere.
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Prøver med noget isoler-tape i morgen, malertape er ikke stærkt nok.. Sprang en slange på det i dag..... (Det var måske nok nærmere fordi den havde snoet sig, men gal et knald!)
Profilen er Zipp 404, altså 58 mm. - Kører vel med 40 mm ventil, og har så 50 mm ventilforlænger.
Grunden til at jeg ikke kører med slanger der har en 80 mm ventil, er at jeg klart foretrækker latex over butyl, og at jeg endnu ikke har haft held til at finde latexslanger med 80 mm ventil ;-),
jan 2011
Hvis jeg var dig ville jeg helt klart finde nogle slanger med 60mm ventil. Så slipper du for at have forlængeren monteret hele tiden og kan lukke for ventilen på slangen når du har pumpet den op.
Husk nu at tapen skal på i den rigtige retning :-)) ellers hjælper det ikke...
aug 2008
Du siger 60 mm slanger.. Så vil jeg ha' 2 mm? Det er da ikke nok :-)?
The search for 80 mm latex tubes continues...
jan 2011
Som sagt tidligere bruger jeg selv 60mm ventiler på mine SRAM S60 hjul som er 60mm i profil. og når hjulet er pumpet stikker ventilen nok ud til at jeg kan skrue ventil hætten på.
Dine Zipp 404 som du siger er 58mm i profil. Men det er med fælgkanten som er minimum 1 cm og så runder fælgen også inden i som giver et par mm. Så vil tro at den kommer 1,5 cm ud af fælgen når du har pumpet hjulet. Jeg ved det fordi jeg selv bruger 60mm ventiler uden problemer på S60 hjulene. Så nej der er ikke kun 2mm af ventilen tilbage.
jan 2011
aug 2008
Jeg har selvfølgelig drejet den i bund, så toppen er lukket fast.. Men det ret træls at høre på ventiler der rutsjer frem og tilbage!
Lidt problemer med ventilforlænger