{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.623 visninger | Oprettet:

Lidt problemer med ventilforlænger {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Er ny på markedet med højprofilshjul, og i den sammenhæng har jeg også skullet købe mine første ventilforlængere.

Det er KCNC forlængere, der ligesom Zipp's egne skal monteres ovenpå en åben presta-ventil, og så ellers holdes "åbne". (Altså ikke dem hvor man tager ventilhovedet ud, sætter forlængeren fast, og skruer hovedet på igen!)

Problemerne er:

1) Jeg har svært ved at åbne presta-ventilerne helt, så de låser og ikke rutsjer mens jeg kører. Hvordan gøres det?

2) Derudover har jeg også svært ved at aflæse et præcist dæktryk.. Kan det ændres?

3) Kan ikke pumpe dækkene op til mere, end hvad føles som ca. 6 bar. Jeg kan sagtens pumpe dem til 9 bar som normalt, men luften siver stille ud indtil de er omkring 6 bar igen..

Mange spørgsmål, håber at i har nogle gode råd og fif :-)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt problemer med ventilforlænger
  • #1   30. sep 2011 hvor høj er profilen? og hvilke slanger bruger du? Har du sat lidt isoler tape på ventil der hvor du skruer forlængeren på? Og hvis du bruger 60mm ventil på f.eks. en 60mm højprofil fælg kan du efter du har pumpet hjulet bare fjerne forlængeren igen og lukke ventilen igen og sætte ventil hætten på også.. Det gør jeg på mine SRAM S60 hjul. Der kører jeg bl.a. med conti supersonic slanger med 60mm ventiler og kan uden problemer pumpe hjulet og så fjerne forlængeren igen. Det passer lige med at der stikker ca. 1-1,5cm af ventilen ud af fælgen når dækket er pumpet.

    Håber det hjælper smiley


  • bugmenot b
    bugmenot b Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 38
    #2   30. sep 2011 Da jeg kørte med ventilforlængere (Zipp og KNKC) brugte jeg nogle små gummi manchetter som jeg satte ned over den rigtige ventil i den rille der er lige inden den buler ud. Fik gummimanchetterne af heino cykler efter at have haft samme problem som dig og havde ingen problemer efterfølgende.

    I dag har jeg dog skiftet til nogle slanger med 80mm ventil det synes jeg er klart nemmere.


  • #3   30. sep 2011 Tak for svar!

    Prøver med noget isoler-tape i morgen, malertape er ikke stærkt nok.. Sprang en slange på det i dag..... (Det var måske nok nærmere fordi den havde snoet sig, men gal et knald!)

    Profilen er Zipp 404, altså 58 mm. - Kører vel med 40 mm ventil, og har så 50 mm ventilforlænger.

    Grunden til at jeg ikke kører med slanger der har en 80 mm ventil, er at jeg klart foretrækker latex over butyl, og at jeg endnu ikke har haft held til at finde latexslanger med 80 mm ventil ;-),


  • #4   30. sep 2011 Du skal bare have nogle slanger med 60mm ventil. så er du kørende. Hos continetal siger de at man kun kan bruge ventil forlænger på deres slanger med 60mm ventil!!! Ved ikke om andre har samme politik. Men personligt foretrækker jeg nu også at kunne lukke for ventilen når jeg har pumpet dækket. Conti¨s supersonic slanger vejer ikke mere end 50gram så de er også meget lette.

    Hvis jeg var dig ville jeg helt klart finde nogle slanger med 60mm ventil. Så slipper du for at have forlængeren monteret hele tiden og kan lukke for ventilen på slangen når du har pumpet den op.

    Husk nu at tapen skal på i den rigtige retning :-)) ellers hjælper det ikke...


  • #5   30. sep 2011 Rigtige retning? Den skal vel bare gå til kanten af "hullet", så den slutter tæt når man skruer forlængeren ned over gevindet?

    Du siger 60 mm slanger.. Så vil jeg ha' 2 mm? Det er da ikke nok :-)?

    The search for 80 mm latex tubes continues...


  • #6   1. okt 2011 tapen skal sættes på så du ikke drejer det af når du skruer forlængeren på! Ellers hjælper det ikke.

    Som sagt tidligere bruger jeg selv 60mm ventiler på mine SRAM S60 hjul som er 60mm i profil. og når hjulet er pumpet stikker ventilen nok ud til at jeg kan skrue ventil hætten på.

    Dine Zipp 404 som du siger er 58mm i profil. Men det er med fælgkanten som er minimum 1 cm og så runder fælgen også inden i som giver et par mm. Så vil tro at den kommer 1,5 cm ud af fælgen når du har pumpet hjulet. Jeg ved det fordi jeg selv bruger 60mm ventiler uden problemer på S60 hjulene. Så nej der er ikke kun 2mm af ventilen tilbage.


  • #7   1. okt 2011 og tapen behøver ikke gå helt til kanten af ventilen, da du risikere at du lukker noget af hullet. Så hellere et par mm fra kanten. Grunden til du bruger tape er jo bare at luften ikke fiser ud omkring gevindet.

  • #8   8. okt 2011 Godtnok lidt tid siden.. Men hvis jeg nu gerne vil "lukke" ventilen så den ikke rutsjer når jeg kører, hvordan gøres det så?

    Jeg har selvfølgelig drejet den i bund, så toppen er lukket fast.. Men det ret træls at høre på ventiler der rutsjer frem og tilbage!


Kommentér på:
Lidt problemer med ventilforlænger

Annonce