Hvad helved er meningen!? {{forumTopicSubject}}
Nu flyder galden over, så undskyld på forhånd.
Hvad helved er det for et samfund vi lever i når cykeltyveri er blevet fuldstændigt accepteret af myndighederne, og enhver form for konsekvens for forbryderen ikke eksisterer? Den eneste måde du risikerer en straf, er hvis du er dum nok til at køre rundt i en varevogn på stjålne plader, fyldt med stjålne cykler. Hører man overhovedet om andre cykeltyve der bliver knaldet?
Og ikke nok med at man står med frustrationen over at skulle finde en anden måde at komme ud eller hjem på, men det kan virke uoverskueligt at skulle igennem hele trommen igen, men anmeldelse til politiet og forklaringen overfor forsikringsselskabet så man kan få lidt penge ind igen, for så endelig at kunne komme ud og købe en ny cykel, efter den obligatoriske ventetid på pengene.
Man sidde også samtidigt med en følelse af at man selv bliver gjort til skurken! "Du må passe bedre på dine ting" ringer i det fjerne, og frygten for at endnu et forsikringsselskab er blevet træt af at udbetale penge og smider mig på porten, er allestedsnærværende. Så stiger premien og man har en fornemmelse for at man står i en eller anden lille sort bog forsikringsselskaberne deler i mellem sig. "Ham der! Ham skal i passe på. Han for "stjålet" cykler konstant"
Mig og kæresten imellem har vi fået stjålet 9 cykler over de sidste 5 år. Alle var med godkendte låse, samt en kraftig kædelås hvor de var låst forsvarligt fast til et eller andet da de blev nuppet. Den ene var endda optaget på video, men politiet gad ikke engang have den så dem der tog cyklen måske kunne identificeres...
Men hvordan kan det overhovedet være så ligegyldigt?
Det kan godt være politiet ikke har mange ressourcer til at opklare cykeltyverier, men man skulle tro at en udbetaling fra forsikringsselskaberne på omkring 130.000.000,- ville være et incitament for at i det mindste at FORSØGE at gøre noget ved det her.
Jeg tror ikke særligt mange af de millioner skulle bruges på udvikling for at få en nem måde at spore en cykel på. Hvordan kan det ikke være noget man vil bruge energi på?
Lige nu sidder jeg bare med en koloenorm frustration fordi min kæreste er gået grædende i seng fordi hun nu endnu en gang skal hele lortet igen, velvidende om at de 750,- kroner vi brugte på dæk og cykelcomputer i sidste uge, er røget lige ned i lokummet. Jeg sidder og har brug for at råbe og ruske og larme og gøre ved, men hvad kan man? Jeg kan ikke gøre noget for at beskytte min elskede mod dette overgreb. Der er INTET at stille på andet end at acceptere det bare er virkeligheden.
Hun gider ikke mere. Nu vil hun have en dårlig cykel. Hun vil have en billig og grim cykel hun ikke kan lide at cykle på, som er hamrende tung at slæbe over Randersvej i Århus, som må nøjes med middelmådige bremser, bare for at hun kan have den for sig selv. Forhåbentligt. Forsikringsselskabet skal nok betale deres del, men så skal vi lige over de 2-3 uger for vi kan føle os nogenlunde sikre på at vi ikke er blevet opsagt igen.
Jeg har bare sådan en lyst til hævn! Men det eneste jeg reelt føler jeg kan gøre er at selv gå ud og stjæle en cykel og så håbe jeg stjæler en cykel ejet af en cykeltyv...
Føj for helved hvor er jeg gal.
aug 2011
Følger: 1 Svar: 2
Jeg var selv udsat for tyveri sidste vinter da et par gutter stjal min motorcykel som også var låst fast efter alle kunstens regler.
4 dage senere (lørdag kl 20:00) ringer en betjent og siger at MC'en er fundet bag i en kassevogn sammen med 2 havetraktore.
De har snuppet den ene polak i bilen og de ved hvem de 2 andre er.
Fint tænker jeg, så får de sgu da deres straf.
Betjenten vil så gerne have at jeg henter MC'en 50km væk om søndagen inden kl 16. Lidt kort varsel, og så på en søndag, så jeg ikke kan få værkstedet til at hente den.
Nå, jeg må leje en stor trailer og få den hentet. Den er skadet for 20-25.000 (1. år gammel MC, nyværdi 180.000) og jeg får så at vide at de gutter jo stjæler fordi de ikke har nogen penge, så jeg skal ikke regne med nogen form for erstatning.
Lige DER røg mit pis over 100 grader.
Okay. Vi tager ud i verden. Siger vi ikke har nogen penge, og så er det et stort tagselv bord.
Fuck jeg blev sur og er stadig harm over at sådan et par spassere kan stjæle folks ting, blive taget på ferske gerning og slippe afsted uden at erstatte skader.
Så jeg måtte fint selv betalt min selvrisiko for det skadede og det var vel at mærke på et indregistreret køretøj til små 200.000.
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 46
En arbejdsplads jeg engang var på havde vi et cykelskur som lå tæt på en stor vej. Vi så tit sigøjnere / polakker eller invdandrer af anden art holde i en stor vogn, gå ind og tage cyklerne også køre igen. Ca. 1 gang om ugen. Politiet gjorde ingenting og var som i selv siger det, ualmindelig ligeglade. Hvis det ikke er Politiets bord ved jeg ikke hvis bord det er. Vi må jo ikke selv gå ud og give dem en røvfuld men den kædelås de selv lige har klippet, hvilket jeg jo mener er en erhvervsrisiko som tyv.
Men Danmark er jo et slaraffenland for tyveknægte. Straffen er minimal men udbyttet er koloenormt. !
Men hva' kan vi gøre. I disse tider vi snakker krise, stats gæld osv. er pengene nok ikke til at slå hårdt imod den form for kriminalitet.
"medmindre det er Lars Lykkes cykel formentlig "..
Held og lykke endnu en gang med forsikrings showet..
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Cykler: 4 Emner: 141 Svar: 557
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 8 Svar: 32
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Jeg frygter også at TJM forsikring ikke vil have mig, hvis det sker for mig en gang mere.
Jeg fik stjålet min Cube ACID, som stod i cykelstativet, med basta lås og wirelås. Dog forsvandt den alligevel.
Nu står mine cykler kun i lejligheden, og det er min kæreste bestemt ikke tilfreds med. Men sådan må det være så længe vi bor i århus.
Må dog indrømme at TJM-forsikring var noget langsomme med og udbetale forsikringen da jeg ventede 6uger. Men forstår dem godt alligevel, for de skal jo have tid til og efterforske sagen.
Til topic starter :
Hvad siger din forsikring til alle de cykler du får stjålet?
sep 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 9 Svar: 90
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 252
okt 2011
Følger: 1 Svar: 17
(link fjernet)
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 89 Svar: 1.212
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Kig på dato'en Det er fra d.1/9