Hvorfor er folk så sure? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har i laaaang tid, gået og tænkt en ting
Hvorfor er folk der cykler på racercykler altid så FUCKING sure?
De skal altid råbe af en, hvis der ikke lige sker de som DE vil have. De tror altid de er kongerne af cykelstien!!
Mig og min kæreste cyklede her forleden dag fra træningscenteret. Træningscenteret ligger et dårligt sted. Så hvis man skal den ene vej kan man ikke komme over vejen med mindre man cykler en mega omvej. Så 99,9 % cykler i mod satte vejbane. Og det fungere helt fint, cykelstien er ret bred.
Men så var der en på racercykel der fik ondt i røven!
Så råbte han "I SKAL CYKLE OVER I DEN ANDEN SIDE AF VEJEN!!!" Imens han pejede og var MEGET tæt på at ramme min kæreste i hovedet med sin hånd! Hun kunne mærke suset fra hånden
Hvis det ikke var fordi han var så skide hurtig på den cykel, havde jeg cyklet efter ham og smadret ham og hans cykel!
Og man ser jo tit at desværre at man bliver klemt af en bus eller lastbil. Og jeg ved hvor svært der er at se cykellister i spejlene på en lastbil. Og de prøver virkelig at se de cykellister.
Men gang på gang, ser man en klovn på racer cykel der er ved at blive klemt/klippet af en bus eller lastbil, og kører derefter op til chafføren og råber "DIN FUCKING NAR, BRUG DINE SPEJLE DET ER DET DU HAR DEM TIL!!!!!!!!"
Jeg tænker bare altid SUK!!! Hvorfor helvede passer cykellisterne så bare ikke på, istedet for at blive ved med at tage chancen igen og igen?? ALLE der kører racercykel burde tage en tur i lastbilen så de kan se hvor skide svært der er at få øje på sådan en cykel som pludselig dukker op.
Flere eksempler:
De råber flyt dig, eller pas på!
Hvorfor får de sig bare ikke en ringeklokke stedet for at brokke sig og være sure over man ikke lige kører på cykelstien efter deres hoved?
Sjovt nok at det kun folk på racer, aldrig MTB eller citybikes.
Udover det synes jeg at folk på MTB er generalt hjælpsomme, fx man er punkteret eller kysset asfalten'
Er jeg den eneste der oplever dette??
Mvh Stefan!
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 6 Emner: 14 Svar: 219
Synes mere jeg oplever bilister med hornet i bund når de kører forbi fordi man ikke lige kører på de yderste 2 cm af kørepanen
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Kan ikke genkende at racermiljøet skulle være mere hårde, sure eller så ligeglade som du beskriver!
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 6 Emner: 14 Svar: 219
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 21
Cykler selv på racer. Men går adrig ALL IN påcykel gearet.
Håber ikke jeg træder jer alle sammen over tæerne
OBS OBS OBS!!!!
Det er kun folk der går ALL IN på racer "teamaet" jeg har oplevet det ved.
Hehehe det lyder næsten som en advarsel, for et eller andet sindsygt farligt designer drug
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 398
men mange kører altså med hovedet under armen. kører og slingrer eller kører 2 side om side på cykelstien og det er sgu irriterende. Hvorfor holder folk ikke bare til højre på cykel stien. Det er da ikke så svært.
Nu ved jeg ikke om i kørte ved siden af hinanden. hvilket i sikkert gjorde og så i den forkerte retning!!!! bare fordi andre laver noget ulovligt giver det altså ikke ret til selv at gøre det.
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 9 Svar: 138
aug 2008
Måske prisen gør, at man simpelthen går mere op i det?
jan 2011
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 19 Svar: 68
jan 2011
mar 2011
Men ja, der er MANGE idioter på cykelstien. Folk er så dårlig til at holde til højre på cykelstien. Og ved lyskryds, der er den slem. Hvorfor holder folk ikke bare altid til venstre?? Det er VIRKELIG noget der kan gå mig på, er når folk holder på hele cykelstien ved et kryds og man selv skal dreje til venstre? så kan man ikke bare lige smutte forbi dem.
Det irriterende.
jan 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
Men det er lige så meget når der kommer en mindre flok på racere
som ikke flytter sig for biler, eller trækker ind til siden. de skal absolut kører side om side så man ikke kan komme forbi i bil.
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 131
mar 2011
Cykler selv på min racer, da min avenue blev stjålet sidste mandag.
jan 2011
mar 2008
mar 2011
Faktisk har jeg slet ikke ondt i røven over dem så blive klippet. Fordi der er MANGE (MEGA MANGE) der kører så dårlig cykel, at det faktisk burde være ulovligt
Thomas, og allan ret hehe
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Hvad havde du forventet, et kirke kor der nynner over dig mens du cykler?
Jeg køre ikke high end racer. Måske mid lvl racer og mtb, men du havde fået samme.opsang af mig.
Ville du gøre det samme i en bil?
mar 2006
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 134
mar 2006
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 14 Svar: 134
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 9 Svar: 283
Når jeg skal forbi nogen, råber jeg "bagfra" (no pun intended), og det kan godt være at det lyder surt, men det er squ kun fordi, det skal være klart og tydeligt
Jeg kan godt genkende noget af vreden du beskriver, men hvis man for eksempel kører en lang tur og folk de bare IKKE VIL FORSTÅ, at man holder til højre på en cykelsti, ligesom på vejen - ja, så kan det godt blive for meget når man er ved at blive små-træt.
Dette gør sig dog kun gældende, når folk kører alene - er der flere prøver jeg gerne at komme helt op tæt på og spørge, om jeg lige må smutte forbi.
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Jeg køre kun selv på racer og fordi jeg skriver ovenstående er ikke ensbetydende med at jeg ikke er enig med dig. For der er nogle som ikke køre særligt pænt. Jeg kan selv blive irriteret når jeg køre i bil og der ligger en racercyklist (eller generelt bare en cyklist) på vejen, når der er en fin cykelsti. Eller hvis folk ikke trækker lidt ind til siden så bilerne kan komme forbi.
Men man kan også vende den om, og sige at det så er irriterende når alm. cyklister kan formå at fylde hele cykelstien, med musik i ørene og ikke har en nogen som helst styr på hvad der sker omkring dem...
Tror mere det er et spørgsmål om, at folk generelt skal tænke sig lidt mere om og give plads til hinanden. Nogle køre langsomt og hygger sig på cyklen, andre bruger den til seriøs træning og der er kun den plads som der er...
mar 2011
Manuel, ja vi kørte i den forkerte side. Men at han var ved at ramme min kæreste i hovedet bare fordi han skulle pege da han cyklede forbi? Det ser jeg absolut ingen grund til! En frisk bemærkning fra hans side havde været ok.
mar 2008
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 23
For helvede mand, hvad tror de de laver på vejen? De er jo ik med i et løb eller noget, forstår det slet ikke! Men kvittere hver gang med og holde hornet i bund, også selvom jeg ska vente bagved dem, da det pisser mig så meget af.
Og jo, er selv begyndt og cykle på racer, men ku aldrig finde på og gøre noget lignende.
mar 2011
Folk er bare dårlige generalt til at køre på cykel. Det er jo ikke fordi det er svært at køre ordenligt på cykel, og vise hensyn.
mar 2011
mar 2008
mar 2011
It´s all about love!
Karma Karma Karma
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 10 Svar: 74
mar 2011
Ja, kan også godt forstå det, men. Det giver ham da ingen grundt til at være provokerende, og tæt på at ramme min kæreste i hovedet med sin hånd.
Desuden er der MEGA meget plads på cykelstien. Der ville sagens kunne køre en normal personbil, så bred er cykelstien
mar 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 23
feb 2010
aug 2011
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 65
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 2 Emner: 8 Svar: 106
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Jeg kan da godt selv finde på lige at tage 100 meter i den forkerte side hvis jeg skal dreje af, men kommer der en eller flere modkørende står jeg for det meste af og trækker på fortovet så jeg ikke er til gene for dem..
Mht. racere der fylder hele vejen, så syntes jeg bare de skulle rette ind og tage hinandens slipvind istedet for at sætte livet og andre billisters never på spil!
mar 2011
sep 2009
sep 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Cykler: 3 Emner: 29 Svar: 323
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
Nogle billister(Marc A o. lign.) tror de er gud på vejen, men jeg mener at alle bør have lov at være der.
Hvis nogen af jer cykelhadende billister prøvede at køre med en træning så ville i forstå hvor mange kræfter det koster at skal have lavet 10-15 huller for folk kan fylde en række i stedet for 2 så i kan styrte videre forbi med 110 km/t så ville i hurtigt finde ud af at det ikke er andet en fair at i venter 100 meter til de modkørende er passeret
-derudover så holder i sgu da heller ikke stille, som sagt vi kører 40 km/t og nogen gange mindre. I skal tage og slappe lidt af det halve år der er cyklister på vejen!
apr 2007
mar 2011
Du er typen jeg tænder spinklervæsken for når jeg kører forbi. Jeg vil skide på at du kører 40km/t, du er IKKE NOGEN BIL!
mar 2011
sep 2009
Jeg plejer også at "overse" de typer
apr 2007
Folk braller altid op om at jeg er 16 når jeg har en mening, men jeg er sgu da tit passager i bil og jeg har sgu da tit kørt bagved en flok cykelister, kan bare ikke se hvorfor fanden i ikke har 10 skide sekunder til 30-40 andre mennesker! Prøv nu lige at se det fra et andet spektrum
mar 2011
apr 2007
Man bør jo tænke på om de andre har set eller hørt en. Ser skam også de andrese syn på tingene.
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 198
du har vidst et stort ego i din bil ? du er fandme da en idiot ! du synes det er i orden at snitte andre med din bil, men når dig og din kæreste kørere to og to i forkerte vejbane, (som du i forvejen vidste var forkert) bliver du fandme fornærmet over at en modkørende klager over jer.... du er jo ikke en skid bedre selv !
feb 2010
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Så kan de hurtigtkørende komme forbi.. Og kører man i forkerte side, sku man vist bare holde sin mund til at starte med... *hehe*
Virker en anelse plat at pege på andres "forseelser" mens man selv er igang med en af slagsen ;o)
Til dem der mener ryttere på racere sku være bøsser? Personligt har jeg ikke noget imod bøsser, så længe de ikke tager røven på mig.. :0)
Men hey... Hvor plat en kommentar er det? Det kan ikke være huen der trykker der..
maj 2008
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
jun 2011
Ellers må du lige forklare hvordan jeres handling kan forsvares, når racercyklistens handling var helt forkert og provokerende... Du kan næppe blive sur over en situation som i realiteten er selvforskyldt. Manden er ved at ramme din kæreste i hovedet med armen. Det er i sig selv uheldigt, men hvis man ikke vil havne i sådan en situation, må man jo undgå at komme i sådan en situation. Og det er netop jer selv som sørger for at I havner i sådan en situation...
Dog vil jeg give dig ret i, at en kæk kommentar fra manden kunne have været nok til at gøre jer opmærksom på situationen.
maj 2008
Ja det ville være lidt det samme som at løbe rundt ude på vejen, og så blive sur hvis en bil er ved at køre end ned ;o)
jun 2011
apr 2007
hey hey Marc, hvornår har jeg sagt at jeg var kongen af vejen? Derudover så skal vi da alle have lov at være der!
Jeg kender ikke nogen der har spyttet på biler der kører sådan at de er ved at slå folk i hjel(selvom i egentlig fortjener en god stor rids hen ad døren som en huskeseddel.)
Når man prøver at køre folk ned eller på anden måde skade dem så bør man også kunne tåle en langefinger i bakspejlet. Der er ingen færdselsregler der siger at vi ikke må befinde os på vejen, det har jeg politiets ord på. Men der er love om at man ikke må køre hasarderet.
jun 2011
mar 2011
feb 2010
du eller andre kunne da godt prøve at ridse min bil,men så kan jeg love jer for at i ikke kommer til at cykle mere.det er dog det mest latterlige at ridse folks biler fordi vi bruger vejen.jeg kan heller ikke bare smide min bil op på cykelstien fordi i bruger min kørebane.
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
NÅR der ikke er en cykel sti.
Og pænt på en række.
På cykel stien og i skoven. Giver man signal ved overhaling og fortager en sådan forsvarligt. Signal gives ved at ringe med sin klokke eller indtil det bliver lavet en i carbon, at råbe pænt og i en ordentlig tone "bagfra, højre om eller venstre om" og sikre sig at signalet er opfattet. Det er dit vores ansvar som "tung trafik".
Man kan evt følge op med at hilse pænt på sine medtrafikanter
God tur
apr 2007
feb 2010
men stadig er det pisse kedeligt at ligge bag et felt som ikke samler sig eller rykker op på cykelstien,når den er der igen.kan ikke forsvare at ridse,spytte eller give fingeren til billisterne,for det er stadig dem der skal bruge kørebanen og som hovedregl ikke jer
apr 2007
feb 2010
apr 2007
jun 2011
Daniel: Ja, når der ikke er cykelsti må du gerne være på vejen. Men man må ikke ligge 2 eller 3 ved siden af hinanden, medmindre der er plads til det. Og når bilerne dytter og ikke kan komme forbi en gruppe, så er det fordi der IKKE er plads til det. Dette står helt specifikt i paragraf 49 i færdselsloven:
"Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af hinanden, hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe. Gives der signal til overhaling, må cyklister ikke køre ved siden af hinanden, medmindre færdselsforholdene tillader eller nødvendiggør dette. Cykel med tre eller flere hjul må dog aldrig føres ved siden af anden cykel."
Og så lige linket til hele stykket specifikt for cyklister: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981#K7
Og så hele færdselsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981
feb 2010
apr 2007
apr 2007
mar 2011
sep 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 9 Svar: 90
Tror mange af dem der er så sure over racer på vejen. er en flok dovne skider som ikke ved hvad det vil sige at kæmpe med alt hvad man har for at cykle 30-35 plus.
Alle de bilister der ikke kan finde ud af at indfinde sig efter andre trafikanter, skulle sku tvinges til at benytte offentlig transport. så villede finde ud af at en cykel er en rar ting. (skide bilister der sviner min dejlige friske luft til så jeg skal indånde alt deres lorte CO_2,) (stemmer sku på det parti der vil afskaffe biler og få os tilbage til hestevognen)
hvad angår de mange cykel lister ved siden af hinanden se nu de 30- 40 mennesker som en stor enhed i steder for 40 individualiteter det er præcis det samme med en flok soldater eller en bande på motorcykel. en enhed så er det også meget nemmer og hurtigere at komme om ved end hvis man skulle ligge halvt over i den modsatte bane for at overhale en lang cykel kø på 500-600 meter fordi de lå på en lang række. og skulle der komme en modkørende ved jeg da godt hvor den lange række af cykellister der var blevet overhalet ville havne. UPS UD MED DEM, DER KOMMER MODKØRENDE OG JEG SKAL SKU VÆRE HER:
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 23
Efter hvad jeg kan læse, så gælder det sku da også for dem der er udklædte og med drikkedunks holder? Det virkede bar ik sådan nemlig
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 51 Cykler: 2 Emner: 35 Svar: 362
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 15
maj 2008
Jeg kan din profil se at du er her for at 'lure og lære'
Måske du sku starte på det med sproget.. Det ville du kunne få gavn af hvis du forsat ønsker at være på CG.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 309
aug 2008
Nu er cykeltøj jo rent faktisk det samme, om det så er til race eller mtb. Måske du burde købe dig et sæt for at se fordelene, i stedet for at køre rundt i dine udtrådte sneakers, og joggingbukser :-).
jun 2011
"Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal kørende benytte den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den pågældende art."
Det står i kapitel 4, paragraf 14.
Men nu syntes jeg godtnok der er ved at gå hat og briller i den her diskussion. Det er ikke andet end folks personlige holdninger og personlige fortolkninger af færdselsloven som bliver diskuteret. Istedet for at forholde sig hvad der står skrevet sort på hvidt. Man kan være noget så uenig, men faktum er bare, at det sjældent hjælper og at man ligeså godt kan bruge sin energi på en masse andre ting...
Ja, jeg kan godt finde det irriterende at en flok racercyklister ligger og fylder hele vejen indtil de lige får organiseret sig og trukket ind til siden. Men på den anden side syntes jeg også at det er fint at de ligger og måske fylder lidt for meget end hvad godt er. Mit liv går ikke i stå af den grund. Men det lader til at manges tilværelse bryder fuldstændigt sammen når de møder er flok racercyklister. Hvis der ikke skal mere til, så har jeg godtnok ondt af dem.
Nogle bilister kan altså også være til gene på vejene...
sep 2009
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 28 Svar: 395
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 4 Emner: 48 Svar: 200
Vi kører ligeså hurtigt som scootere og knallerter, så vi har også lov til at være her..
Jeg forstår godt at folk bliver vrede over hvis man ikke "meddeler" at man kommer bagfra.
C.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Hvis alle bare kørte efter forholdene, så var der ingen problemer, når der plads kan man jo sagtens drøne rundt på både vej og cykelsti uden at det genere nogen, men er der helt proppet må man jo bare køre efter forholdene, som jeg tidligere har skrevet tager jeg da også nogle gange 100-200 meter i den modsatte side på cykel, men da kun hvis der ikke er nogen andre cyklister, står altid af hvis der kommer nogle, det er jo mig der skal være opmærksom når det er mig der befinder mig på den forkerte side..
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Det er fantastisk som du skriver alle andre er sure, mens dit eget sprog da slet ikke er aggresivt?
Det er sjovt som du langer ud efter folk som du mener kører med hovedet under armen, mens du og din kæreste selv kører ulovligt?
Og så ville du uden grund (ja, manden har ikke rørt din kæreste) have "smadret ham og hans cykel!" og selv, hvis han havde ramt hende, så er vold stadig ikke løsningen.
Nu synes jeg du skal tage din kæreste med ud på en cykeltur, for det lyder virkelig som om du har brug for det.
Du kan evt kigge her og få lidt hjælp: http://www.psykoweb.dk/Vrede_Raseri/Vrede1.htm
Og så må jeg sige der er rigtig mange, rigtig sjove kommentarer jævnt fordelt gennem hele tråde. Fedt!
mar 2011
apr 2017
Følger: 1 Svar: 1
Hvorfor er folk så sure?