3.931 visninger
|
Oprettet:
Carbon fælge racer hjælp. {{forumTopicSubject}}
var ude og køre en tur på 86km igår i både sol og regn, og nu er bremsefladen på mine carbonhjul helt hvide og det er mega svært at få væk igen, er det normalt???
og skal jeg bruge noget bestemt til at fjerne det så de bliver pæne igen eller er det bare knofedt der skal til?
Jeg køre med de gule swissstop klodser som skulle være det bedste til carbon fælge, er det beder med kork klodser???
Håber at i kan hjælpe.
Mvh T-Bike
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Har desværre ikke en løsning...
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 25 Cykler: 6 Emner: 19 Svar: 124
jan 2010
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 155
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Men hvis fælgene er gamle burde lakken være slidt af, hvis de overhovedet har fået lak. Selvom at bremseklodserne er helt nye, så samler der sig stadig små sten og grus på bremseklodserne meget hurtigt. Så det er underordnet om de er gamle eller nye.
Carbonfælge og regnvejr er ikke som sådan skidt sammen, men har de carbonbremseflader, så går det nok hårdere ud over dem...
Har du alm. hjul med alubremseflader?? Hvis du har det, så går jeg ud fra, at du skifter bremseklodser, alt efter om du køre med hjul med carbonbremseflader eller alubremseflader? Hvis du køre med begge dele, må du ikke bruge de samme bremseklodser...
jan 2010
Jeg bruger kun de gule swissstop klodser til mine carbon hjul og så har jeg nogle mørkegrønne næsten sorte swissstop til mine alu/træningshjul.
Men der var lidt skidt på de gule efter jeg var ude og køre i regnvejr så det er nok ridser selv om det undre mig lidt at det forsvinder mere eller mindre når jeg gnider kræftigt på det med fingerne.
Men der er jo ikke så meget at gøre ved det, jeg har jo købt dem for at de skal bruges og ikke bare stå til pynt og se godt ud og de bliver jo ikke ved med at være nye og pæne.
jan 2010
jan 2010
jan 2010
Her kan i se hvordan det ser ud.
jan 2010
Hvis det bare er farve fra gummi vil du så anbefale at køre med korkklodser eller er der en nem måde at få det væk på, den må jo gerne være lidt pæn på søndag når jeg skal til løb.
jan 2010
du kan lige prøve at se de andre billeder jeg har lagt ind og mange tak for hjælpen.
Carbon fælge racer hjælp.