Køb af brugt Carbon cykel "bekymringer?" {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Jeg sidder hver dag og kigger på cykler og har flere gange støt på en lækker cykel som jeg tænker kunne være noget, men når jeg så hører at den eksempelvil er fra 2014, eller '12 for den sags skyld, så bliver jeg noget bekymret - men har jeg grund til det?
Umiddelbart tænker jeg naturligvis på slid på delene, men tænker lige så meget på carbon rammen og evt. carbon hjul. Bliver en Carbon ramme i blødere med tiden?
Og så kan det godt være at vedkommende påstår at cyklen kun har kørt 1500 km, eller noget lignende, men det kan alle jo komme og så.
Er der nogle do's and don't's som jeg bør kende?
(for nysgerrighedensskyld så er det i prisklassen mellem 8.000 og 20.000 jeg har kigget. Er tilbuddet tilstrækkelig godt, er prisen ikke altafgørende)
apr 2016
Følger: 3 Følgere: 8 Cykler: 4 Svar: 174
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 7 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 75
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Når det kommer til rammen, så se selvfølgelig efter ridser og hakker, altså ting der er tydelige skader. Men mest vigtigt er om du kan se krakeleret maling/lak. Det er tegn på brud og derfor også no go.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 13 Cykler: 4 Emner: 24 Svar: 270
https://youtu.be/0stL5Q9b_oo?t=114
,men enig med "Dan S" kig rammen efter
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 12 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 15
Man kan få rigtig fine nye stel fra Asien. Hvor de alle stort set kommer fra. Uden brand, uden specs til næsten igen penge, det er bare intet turn back, hvis det brister
Det ville jeg nok personligt. Prøve så
Køb af brugt Carbon cykel "bekymringer?"