{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  X-Zite MTB...God..??
  • #1   29. jul 2011 Har desuden en gammel Principia MAC B, men det meste er slidt, pånær stel smiley

Men mon det kan svare sig at bygge den op med nye dele, uden det koster ALT for meget..?

• #2   29. jul 2011 Denne hér:

http://www.bikebuster.dk/detaljer/110539.html

Den minder jo meget om Thansen´s syns jeg ( gear, bremser og forgaffel)

Men koster bare 5000kr (normalt 6500kr)

• #3   29. jul 2011 Hvad skal du bruge cyklen til? til og fra skole/arbejde eller i skoven?

Til det første kan den godt bruges, men i skoven holder den nok ikke så længe smiley

• #4   29. jul 2011 Kun fritid...

Så mest transportkørsel, men måske en smule sjov i skov en gang imellem ( men ikk på noget vildt plan..)

Hvad mener du skulle være skøbligt på den..??

Og se gerne lige den anden jeg linker til, så du kan sammenligne lidt smiley

• #5   29. jul 2011 Tror de største problemer med billige MTB's er holdbarheden af hjulene, nav, fælge, eger. Jeg købte sidste år en mtb til 4000,- med nogenlunde de samme komponenter som dem du linker til. Efter en måned var der utroligt meget slør i navet på baghjulet og de var nød til at skifte lejer og 5-6 eger. Og så er den bare MEGA tung den cykel. Jeg kan selvfølgelig have fået en mandagsmodel smiley

Min nuværende fully til omkring 12,5 k har både kørt flere km og har været udsat for mange flere tæsk og det har ikke været nødvendigt at spænde noget på den endnu af betydning. Det spiller bare.

Hvis du skal have en cykel til og fra arbejde så er en halvbillig mtb sikkert fint. Men man bliver hurtigt bidt af skovens glæder og så skal man have noget kram!

Hvis jeg skulle vælge en af de to skulle det nok være den på bikebuster da der står lidt mere udførligt hvad den har af komponenter.

• #6   29. jul 2011 Ja hjul er der sikkert sparet lidt på...

Og ang. vægt, har jeg INGEN idé om hvor den er på "scala´en"

Der står den vejer 13.5kg, men og det er meget tungt eller let, ved jeg ik...

Som tidligere skrevet, har jeg også en Principia MAC B fra 90´erne,

Men tænker bare på hvad det koster at bygge, kontra f.eks den fra Thansen...

Hvor Langt mon kommer for 3000kr, når næsten kun rammen (og MÅSKE for og bagskifter) er brugbart...??

smiley

• #7   29. jul 2011 Det med at bygge selv er der nok andre der er gode til at svare på. Men man kommer ikke selv langt når man selv skal ud at købe dele.

En RockShox fjeder gaffel f.eks. Dart koster vel omkring 800,-, hvis den skal være med luft f.eks. Recon koster den vel omkring de 2000,- og hjulsæt skal man nok som minimum smide 1-2000 efter. Og så er det måske svært at finde dele til en cykel fra 90'erne. Aner ikke hvor meget det har udviklet sig.

Har overhovedet ikke forstand på at bygge :), men går tænker lidt på et efterårsprojekt selv.

• #8   29. jul 2011 Vil ikke engang anbefale den som pendler-cykel.. Værste 3000 kr jeg har brugt i mit liv!

• #9   30. jul 2011 Max X

Du har den måske selv..??

Hvilke ting gør den dårlig..??

• #10   30. jul 2011 Havde godt nok ikke lige den model, men for 2 år siden købte jeg en til 3000 kr i thansen, for at bruge den til/fra skole.. Der er 2 km hver vej og den holdt ca. 1 år.....

Gear og forgaffel var noget billigt skrammel, og de skivebremser var ikke noget at råbe hurra over..

Kan se der sidder Deore gear og en RST gaffel på den du linker til, har ikke prøvet nogle af delene så vil ikke udtale mig og hvordan de er.

En ting er 100% sikkert, og det er at jeg aldrig køber cykel i en thansen/bilka/whatever igen!

• #11   30. jul 2011 Var jeg dig ville jeg nok finde noget brugt..

Evt. spare lidt sammen og købe en Canyon i den billige ende, f.eks: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2050

• #12   30. jul 2011 vil også sige, at den Canyon er mere end ok, det er en skarp pris, de 2 andre ville jeg ikk røre med en ild tang! skrammel begge 2, specielt T-Hansens..
    Mht til at skulle bygge den gamle op, blir det nok svært at få ting til at passe på, mange ting er jo lavet om, krank, gaffel osv, men selvfølgelig er det ikk umuligt hvis man virkelig vil.
    alternativt, køb en go brugt.

• #13   30. jul 2011 Har undersøgt mere om den fra Thansen...

Fælgene er : shining etrto

Det vist i den meget billige ende..??

Hjulnav ved jeg ik noget om...

Og ang selve udstyr´et, se lige denne..

http://www.designcykler.dk/principia-mxc/

Minder da også meget om den..??

• #14   30. jul 2011 Problemet med varehus-cykler er også at folk selv samler lortet. Når man køber en cykel ved en cykelhandler har der stået en fagmand og gået den igennem fra top til tå. Og smurt den de rigtige steder. Det er bla. En af grundene til de første skavanker viser sig på dem. Men selvom de to cykler ligner hinanden, skal du huske at der langt mere kvalitet ved den anden, feks rustfrie kablet, eget bedre hjul og kæde, pedaler og krank. Osv osv...

Kommentér på:
X-Zite MTB...God..??

Annonce