{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

Fra racer til mtb {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg har kørt racer i to sæsoner, men overvejer nu at skifte til mtb.

Jeg har altid været glad for min carbon racer, men vil en carbon mtb kunne holde til mit behov? Jeg er ikke så stor (165 cm og 62 kg), og køre lidt blandet landevej og skov.
Mit budget ligger på 13.000 plus/minus 1000.

Ved det her spørgsmål sikkert har været oppe før, men håber der er nogen som alligevel har mod på at hjælpe mig lidt på vej.

Har kigget lidt på denne (link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra racer til mtb
  • #1   12. jul 2011 http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2057 ? den spiller i hvert fald max!! du kan evt. også gå en model ned og betale 11500 som også er rimelig fed smiley

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
    #2   12. jul 2011 Jeg siger Canyon....

• #3   12. jul 2011 den du linker til kan godt holde super fed cykel at køre på stiv i stellet og vejer ikke det store har selv en

• #4   12. jul 2011 Der findes jo ikke nogen cykel, der er så kedelig som en canyon.....

• #5   12. jul 2011 alle siger canyon men hvormange køber dem lige selv det mærke er jo oppe hver gang der er en der søger en ny cykel men ser man mange af dem i skoven så er svaret NEJ

skulle jeg købe en canyon så var det for at hugge den op så man kunne få nogle billige dele og så sælge den kedelige ramme

• #6   12. jul 2011 Jeg ser rigtig mange canyon cykler i mit område, har også selv en. Vil helt sikker anbefale dem.

• #7   12. jul 2011 jeg siger ikke at de ikke findes jeg sys bare der er langt imellem chancen for at se en scott specialized trek giant cube er større

• #8   12. jul 2011 Jeg ser flere Canyon end noget andet, og efter selv og have haft en og kender 3 der har, kan jeg godt anbefale dem, man får meget mere cykel end feks cube, scott, specialized, trek eller giant, og deres service fejler ikke noget.... jeg ville ikke have noget i mod at køre på canyon igen.
    kan godt være de ikke er fyldt med vilde staferinger og farver, men sidst jeg tjekkede fik den slags ikke cyklen til at køre hverken bedre eller hurtigere.
    Man kan altid selv smække kulør på med farvede dele, hvis man ønsker det.

• #9   13. jul 2011 Andreas - Fordi du ikke kan se dem nogen steder, er at folk ikke opretter dem her inde, idet de er så kedelige i design.

Har desværre heller aldrig set en Canyon i virkeligheden i Århus

• #10   13. jul 2011 Hejsa
    Tak for jeres svar.
    Jeg har tænkt mig at tage en tur i Heino cykler i morgen og få set på lidt forskelligt. Så smider jeg lige et par link herinde som jeg håber i kan gi mig jeres menig om.

Med et budget på ca 13000, ville i så købe carbon eller alu? (lidt skov men mest sti og landevejs kørsel)

• #11   13. jul 2011 Jeg tror jeg havde valgt en trek 8000 den koster 12000 ellers er vi oppe i 16000 for en i carbon og der havde jeg valgt en Scott Scale 30

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

#12   13. jul 2011 Jeg kører på en Trek8000 MTB (og en Canyon racer) og de kan begge varmt anbefales.

Har Canyon kedeligt/dårligt design??? Efter min smag er Canyon cyklernes svar på Apple. Overlækkert minimalistisk design.

Det er der også andre der synes, f.eks. disignbranchen:

(link fjernet)

Morten, Slagelse

• #13   13. jul 2011 skal det være en HT eller fully?
    giant anthem x4

(link fjernet)

http://www.bikebuster.dk/detaljer/110626.html

Du skal nok have en S eller XS

• #14   13. jul 2011 H P
    Jeg havde højet der var nogen herinde som kunne hjælpe mig med om jeg skal se efter en fully en HT. Som sagt blandet kørsel (nok mest landevej og ca 13000 kr).
    Jeg har selv set lidt på på den wilier hos bikebuster. Hvordan er den contra (link fjernet)

• #15   13. jul 2011 Der skulle ha stået "håber" og ikke "højet"

• #16   13. jul 2011 Ja hurra, det går meget godt. Der skulle så stå "håbet" og ikke "håber"

• #18   13. jul 2011 Tror en HT vil passe dig bedst med så meget landevej. Cuben er nok det bedste køb (har bedre udstyr) men de skriver det er str 18" som måske er lidt for stor til dig.

Canyon eller Scott, Trek, Giant så er delene 100% de samme. Forskellen er rammen, pris og service.
    Canyon vinder ingen design priser, men det koster jo også.
    Geometrien er inddividuelt hvad der passer og hvad man kan li.

Man skal købe hvad man selv har det bedst med. De fleste vil have det bedst med at købe det i en butik hvor man kan få hjælp og kommer tilbage til hvis noget er galt.

• #19   13. jul 2011 Jeg syntes der er rigtig mange herinde som bliver ved med at anbefale Canyon. I skoven er det meget blandet hvad jeg ser. Til løbene kan du sagtens finde en masse Canyon, men ligeledes en masse andre mærker. Som nygynder med begrænset budget (6-9000) vil Canyon være et udemærket valg. Men når dit budget er på 13K er jeg ikke sikker på at du ik får lidt mere lækkert hos andre. Vil dog mene med dit forventet forbrug at det max ska være HT. Brug hellere lidt mindre af dit budget, for der ska nok komme en masse ekstra lir du vil købe bagefter. Desuden ville jeg nok anbefale dig at se på en 29". De sku køre super lækkert, og når du ska køre langt på landevejen, er det måske ik en hel dum ide... Har desværre ik lige nogle links.

• #20   13. jul 2011 Hvad med at købe brugt? Find en der er ca 1 år gammel, så får du meget mere for pengene. Har lige købt en Scott scale 20 for 12000.

• #21   13. jul 2011 Hejsa
    så kommer lige det afgørende spørgsmål til jer. Hvilke af disse tre ville i anbefale?
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Jeg har valgt at gå lidt ned i budget og så bruge til på at opgradere når jeg finder behov for det.

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

#22   13. jul 2011 Trek6500

• #23   13. jul 2011 Jeg synes at Canyon er faldet noget af på den rent designmessigt i år... Farverne er sindsygt kedelige... Hvid og sort holder jo altid men deres farver derimellem er satme underlige.. Håber de kommer igen næste år smiley

Ellers kører jeg Canyon.. Der er ik noget at sætte en finger på... Servicen er i top og min cykel kom til tiden.. Jeg kan efter et år stadig ik gøre en bedre handel i dag synes jeg selv smiley

• #24   13. jul 2011 Jeg gir jer ret i Canyon umiddelbart er fed, men jeg har besluttet at min første cykel skal købes i en forhandler så jeg kan komme ud og prøve den og handle lidt frem og tilbage.

• sebastian h
    sebastian h Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #25   13. jul 2011 Jeg vil tilslutte mig og sige Canyon..

Jeg kører selv på Canyon og er yderst tilfreds. Cyklerne vinder en masse test og jeg ser MANGE i skoven på Canyon.

Jer der snakker om design, så er det vel relativt hvad design er. Canyon har i følge min mening super fede detaljer, såsom Indvendig kabelføring og fede stumper..

Jeg synes de laver smukke cykler i fantastisk kvalitet. Cube, TREK og Scott osv. virker for mig for overdrevne og overklistrede..

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2057
    Du får det sgu ikke bedre til dit budget.

Desuden giver Carsten fra Canyon en SUUUUUUPER service, intet at sætte en finger på.

/Seb

• sebastian h
    sebastian h Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #26   13. jul 2011 Btw. Sæt dig lidt ind i stumper og generel kvalitet af cykler. Så vil du hurtigt opdage at de cykler du selv linker til er spild af penge i forhold til Canyon.

• #27   16. jul 2011 Det blev til Giant'en, Super fed at køre på, kig evt. forbi. Nu skal jeg bare finde nogle ruter omkring københavn.

Kommentér på:
Fra racer til mtb

Annonce