{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Let pendler, flatbar eller racer? {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger efter noget nyt eller brugt mellem 6000-9000kr.
Cyklen skal bruges 12km om dagen til arbejde når det ikke regner, men jeg er lidt blank på hvad jeg skal have.
Har kigget på en specialized sirrus elite carbon med flat styr til 8,5k, og Canyon roadlite 7.0. Som racer har jeg haft kig på Canyon endurance 7.0.
Men hvad er fordele, ulemper og alternativer til dem jeg har set på?
Jeg køre primært på flad lige vej med en enkelt lang bakke, ellers vil jeg også kunne bruge den på små hyggeture hvor jeg måske kommer til at køre på grus eller lettere skovsti men ikke noget ekstremt terræn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Let pendler, flatbar eller racer?
  • #1   3. feb 2020 Jeg vil gå efter en let bycykel med flatbar. Evt. med lidt bredere dæk end 25-28c, som man normalt finder på racere, for at det bliver mere komfortabelt med de potentielle skovture. Snupper du en tur på grusveje eller skovstier med en racer, tror jeg ikke det bliver en sjov oplevelse..

Det er oftest også nemmere at montere ordentlige skærme på en bycykel, og den mere oprejste position gør det mere behageligt på pendler-turene, sammenlignet med at ligge ind over et racer-styr.

• #2   3. feb 2020 Hvis du ikke er vant til at køre på racer tror jeg ikke du bør gå efter den type geometri.
    En ting jeg er blevet glad for til pendling er sidetasker, så man undgår svedig ryg.
    Det er ikke alle stel hvor der kan monteres bagagebærer.

• #3   3. feb 2020 Jeg kører 30 km ialt, hver dag, til og fra job.. Kun flad asfalt over lette stigninger. Jeg købte en Scott Metrix 20 Disc, i 2018. Fladt styr, Shimano Tiagra 4700, hydrauliske skivebremser osv. Den
    var født med 700x35C dæk, men da der ikke er meget plads, satte jeg 700x28C på. Så ka skærmene ( Raceblade XL. Pro ) være der.
    Det er en fed cykel til daglig pendling.. Vejl. pris idag, ca. 8000. Den kan varmt anbefales..

Kommentér på:
Let pendler, flatbar eller racer?

Annonce