{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  carbon hjul (hvad er bedst)
  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
    #1   14. jun 2011 Jeg har haft præcis samme overvejelse.
    Jeg endte med at vælge Mavic - og er ikke blevet skuffet

Morten, Slagelse

• #2   14. jun 2011 MAVIC!

• #3   15. jun 2011 hehe, mærkeligt nok så har jeg også været i det dilemma. Jeg valgte så, modsat Morten J, Lite hjulene. Det kan jeg kun anbefalde! de er så lækre at kører med!! Du kan virkelig mærke, at du kan kører stærkere på de flade lige stræk!

LITE!

• #4   15. jun 2011 Vælg de billigste du mærker ingen forskel alligevel

• #6   15. jun 2011 >>Gianni

Din ven må have fået en mandagsmodel. smiley

Kører selv med Lite 50mm (og har endvidere et sæt SRAM S80 og et sæt Ksyrium SE) og har ikke oplevet et eneste af de problemer du beskriver.

- eneste "støj" der er fra hjulene er tikken fra bagnav (som jo skal være der)
    - hjulene føles meget lette og er supernemme at træde op i fart
    - bremser fint i vådt vejr (måske din ven har dårlige bremser eller klodser)
    - supernemt at montere dæk - bruger aldrig dækjern eller lign. (har kørt med både Schwalbe ultremo og continental gp4000)
    - kører med sram red krans og før med sram 1090 - begge passer perfekt og er aldrig gået løs

Så, jeg støtter Jesper S her - vælg dem du bedst kan lide/kan få den bedste pris på - du kommer ikke til at opleve den store forskel på de to hjulsæt.

• #7   15. jun 2011 Gianni. kig nu lige en gang på det du har skrevet som din "kammi" har oplevet med LIte:

-Tunge - Det er mavic cosmic carbone sl også. 50g opgivet vægt forskel - i realiteten kan de veje det samme med de typiske vægt udsving der er for carbon hjul.

-Dårlige bremse egenskaber i vådt vejr. - det kan skyldes forkerte bremseklodser eller din "kammi"s manglende evner til at køre i regnvejr. Desuden bremser carbonhjul bedst efter de har været brugt lidt.

-Svære at montere dæk på (corsa CX)- Lyder som om din "kammi" ikke helt har styr på det der med cykler..

-Lidt bøvl med at få en SRAM red krans til at blive på body(på spænding) - igen din kammi er da vidst lidt af en hat.

4 af 5 argumenter lyder som om din kammi ikke ved en skid om hjul. 5 argument: Hvis din "kammi" er så håbløs som det ser ud til, hvordan kan han så høre forskel på om lyden kommer fra nav eller fra kassettebody?? Typisk skal det fedt der sidder på sprit nye hjul lige sætte sig. Og nogle nav klikker mere end andre.
    Baseret på det du har skrevet Gianni vil jeg ikke ændre mit forrige udsagn.

Jeg vil bare gennerelt sige om de to hjulsæt. De er alt for dyre i forhold til hvad man får! Jeg ville ikke vælge nogen af dem, men skulle jeg absolut vælge, så ville jeg tage det jeg synes ser pænest ud på min cykel.

• #8   15. jun 2011 Bla bla bla.......man kan altid købe noget billigere hjemmestrikket skrald fra Kina....bla bla bla.

Af de to.....Mavic. Mavic triller bare godt....og så er der alu bremsekant smiley

• #9   15. jun 2011 tja, hvis man intet aner om cykling, så kan man jo vælge hvad man vil.

• #10   15. jun 2011
    det blev mavic hjulene

skal de ha den der tikke lyd, når man ruller i frihjul, hade det nemlig ikke på mine gamle easton hjul

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
    #11   15. jun 2011 Ja, sådan skal de lyde

• #12   15. jun 2011 tik-lyden er charme ved carbon hjul;)

Kommentér på:
carbon hjul (hvad er bedst)

Annonce