3.115 visninger
|
Oprettet:
carbon hjul (hvad er bedst) {{forumTopicSubject}}
hvilke hjul er bedst, de koster ca det samme:
LITE fuldcarbon profilhøjde 50mm vægt 1800 gram
Mavic carbone sl profilhøjde 52mm vægt 1750 gram
mar 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
Jeg endte med at vælge Mavic - og er ikke blevet skuffet
Morten, Slagelse
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 4 Emner: 48 Svar: 200
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Cykler: 6 Emner: 129 Svar: 387
LITE!
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 9 Emner: 4 Svar: 80
Din ven må have fået en mandagsmodel.
Kører selv med Lite 50mm (og har endvidere et sæt SRAM S80 og et sæt Ksyrium SE) og har ikke oplevet et eneste af de problemer du beskriver.
- eneste "støj" der er fra hjulene er tikken fra bagnav (som jo skal være der)
- hjulene føles meget lette og er supernemme at træde op i fart
- bremser fint i vådt vejr (måske din ven har dårlige bremser eller klodser)
- supernemt at montere dæk - bruger aldrig dækjern eller lign. (har kørt med både Schwalbe ultremo og continental gp4000)
- kører med sram red krans og før med sram 1090 - begge passer perfekt og er aldrig gået løs
Så, jeg støtter Jesper S her - vælg dem du bedst kan lide/kan få den bedste pris på - du kommer ikke til at opleve den store forskel på de to hjulsæt.
jun 2007
-Tunge - Det er mavic cosmic carbone sl også. 50g opgivet vægt forskel - i realiteten kan de veje det samme med de typiske vægt udsving der er for carbon hjul.
-Dårlige bremse egenskaber i vådt vejr. - det kan skyldes forkerte bremseklodser eller din "kammi"s manglende evner til at køre i regnvejr. Desuden bremser carbonhjul bedst efter de har været brugt lidt.
-Svære at montere dæk på (corsa CX)- Lyder som om din "kammi" ikke helt har styr på det der med cykler..
-Lidt bøvl med at få en SRAM red krans til at blive på body(på spænding) - igen din kammi er da vidst lidt af en hat.
4 af 5 argumenter lyder som om din kammi ikke ved en skid om hjul. 5 argument: Hvis din "kammi" er så håbløs som det ser ud til, hvordan kan han så høre forskel på om lyden kommer fra nav eller fra kassettebody?? Typisk skal det fedt der sidder på sprit nye hjul lige sætte sig. Og nogle nav klikker mere end andre.
Baseret på det du har skrevet Gianni vil jeg ikke ændre mit forrige udsagn.
Jeg vil bare gennerelt sige om de to hjulsæt. De er alt for dyre i forhold til hvad man får! Jeg ville ikke vælge nogen af dem, men skulle jeg absolut vælge, så ville jeg tage det jeg synes ser pænest ud på min cykel.
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
Af de to.....Mavic. Mavic triller bare godt....og så er der alu bremsekant
jun 2007
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 17
det blev mavic hjulene
skal de ha den der tikke lyd, når man ruller i frihjul, hade det nemlig ikke på mine gamle easton hjul
mar 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
apr 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Cykler: 6 Emner: 136 Svar: 1.275
carbon hjul (hvad er bedst)