{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.678 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Ondt pga saddel {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er ny herinde, og vil gerne til at cykle en del. Målet er vel at cykle frem og tilbage fra arbejde, hvilket er ca. 25 km hver vej.

Jeg var lige ude på en af vores cykler (Gammel citybike) med henblik på at starte på den, for at se om det ville være noget der kunne gribe min interesse, og så stille og roligt træne mig lidt op, inden jeg smed 5-10+ på en racer/fittness cykel.

Problemet jeg dog straks oplever er smerte i min, tja... For at sige det nemt, min røv. Jeg kan simpelthen ikke sidde på en saddel uden at få ondt efter 5 minutter.
Jeg er ganske godt klar over at det kan, og vil, hjælpe gevaldigt når jeg er lidt mere trænet, men nu vejer jeg en del, og derfor kan jeg sg godt forstå smerten ved at sidde på sådan en lille saddel.

Findes der andre med dette problem?
Samt, er der nogle bestemte sadler som i kan foreslå, for at imødekomme et sådan problem? (tænker noget bredt, blødt, gel agtig noget)

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt pga saddel
  • #2   10. jun 2011 Hvis du ikke benytter cykelshorts, så vil jeg anbefale dig dette smiley Gerne nogle af lidt bedre kvalitet end dem du køber i bilka smiley

Hvilken saddel benytter du dig?

Jeg får ondt i bagdelen hvis jeg sidder på en for blød saddel. Så jeg skal helst over på en racer saddel, som max giver sig 1--2 mm i betrækket smiley

Jeg cyklede på min dames cykel med en meget blød silicone saddel. Føj for en omgang smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jun 2011

#3   10. jun 2011 Kryll - Bruger ikke Cykelshorts på nuværende tidspunkt, men dem vil jeg da helt klart lige kigge lidt på. Vidste faktisk ikke at de var med til at hjælpe på det punkt, troede kun det var for at hjælpe med vindmodstand ^_^

Cecilia S - Okay, lyder godt. Prøver jeg lige at se om jeg kan finde noget med gel i så smiley

Rene M - Hmm, ondt pga. for blød sadel? Må jeg indrømme at jeg ikke havde regnet med. Men vil da lige tage det i betragtning, og prøve nogle forskellige så. Bløde samt hårde smiley Den sadel der er på den gamle citybike er ukendt. Dermed sagt, aner jeg ikke hvilken det er smiley

Mange tak allesammen, hvis der er flere ideer, modtages de meget gerne.

• #4   10. jun 2011 Gel er ikke nødvendigvis godt i saddlen..

• #6   10. jun 2011 Det er jo også meget individuelt hvilken saddel man sidder bedst på. Ved nogle forhandlere kan man låne nogle test-eksemplarer med hjem, og så teste dem af.

• #7   11. jun 2011 Jeg har også haft lignende problem det afhjalp problemet meget at få cykelbukser på men i hoved træk var det min sadl der ikke var instillet rigtigt

• #8   11. jun 2011 Det går over, når din røv er trænet til det smiley Men cykelshorts er en dejlig ting alligevel - Jeg får i hvert fald mega ondt, hvis jeg ikke har været på cyklen i flere mdr. og så plejer det at gå over efter et par uger med reglmæssig kørsel smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jun 2011

#11   12. jun 2011 Mange tak for alle svarene smiley Hjælper virkeligt!

Så målet er vidst efterhånden at skaffe bukser, målt r**, og så ud og tjekke forskellige typer og former ud smiley

Tak smiley

Kommentér på:
Ondt pga saddel

Annonce