{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.317 visninger | Oprettet:

TT - Hvad giver mest fartforøgelse? {{forumTopicSubject}}

Da min søn sidste sommer købte sig en helt ny racercykel blev vi enige om at den gamle ikke skulle sælges men bruges som ekstra cykel og en gang i mellem bruges til enkelstart og det eneste vi gjorde ved den var at påmontere et Clip On Bar på styret og det har fungeret ganske godt, der kom mere fart på og jeg fik ikke så ondt i ryggen når jeg nu kunne hvile mine underarme nede i Clip On Baren så det var fint nok.
Men nu er jeg efterhånden blevet bidt af det at kunne køre en god enkelstart så nu har jeg købt et rigtig enkelstart styr med bremse og gear skifter i styret, har ikke fået det tilsendt endnu men det bliver spændene at få det påmonteret og se hvordan det kommer til at virke, men om jeg kan opnå en højre top fart med dette styr ved jeg ikke. Men det skal prøves, og efterhånden som jeg langsomt bygger den alm. racer om er jeg kommet til at tænke på hvad det er der kan give den største fart forøgelse.
1.Er det nogle gode høj profil hjul der bliver sat på en alm. racer samt et enkelstart styr ?
2.Eller er det en TT ramme påmonteret udstyret fra den gamle cykel ?
Jeg har i øjeblikket kun disse to valg da jeg ikke har råd til at købe en komplet enkelstart cykel.
Derfor vil jeg spørge jer derude hvor i mener der er mest fart forøgelse at finde? Er det hjulene eller TT rammen der vil give mest fart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TT - Hvad giver mest fartforøgelse?
  • #1   20. maj 2011 Kan huske jeg læste en test en gang på Bikeradar med diverse målinger på netop TT udstyr, prøv at søge efter den.

    Der gav en TT hjelm en rigtig stor forbedring. Hvis du altså ikke allerede har sådan en smiley


  • #2   20. maj 2011 Den rigtige position er vigtigst.
    Nu ved jeg ikke hvilke hjul du kører med, men en cykel på alm ramme med runde rør, højprofil hjul og den rigtige position i tri/tt bøjler vil jeg mene er bedre end en tt ramme med lavprofil hjul og almindelig styr + clipon bars...

    Det du gerne vil have er jo så lidt vindmodstand som mulig. Det er summen af hele systemet man skal kigge på, dvs både cykel og rytter, fra tøj og hjelm, aerobars, hjul, ramme osv.

    Du kan læse en test som specialized har lavet. Det er fuld TT setup vs road:
    http://www.specialized.com/OA_MEDIA/pdf/road%20vs%20TT%20research%20FINAL.pdf

    Og så er der denne test som martin snakkede om:
    http://www.bikeradar.com/news/article/how-aero-is-aero-19273/


  • #3   20. maj 2011 Og ja, hvis du ikke allerede har en TT hjelm, så er den det næste sted du kan spare mange watt pr brugt krone.

  • #4   20. maj 2011 Der var en eller anden gang, for ikke så lang tid siden, at der blev linket til en blog..

    Der var der aftegnet, hvor meget hver ting hjalp på en 40 km enkeltstart..

    Mener det var position, højprofils hjul, hjelm og så skinsuit!

    Skinsuit var fx. meget mere effektivt end en aero-ramme ;).


  • #5   20. maj 2011 Tak for jeres svar og de link i har sendt mig den vil jeg læse igennem nu.

    Men der er noget om snakken om hvordan man sidder på en cykel, jeg tjente godt og vel 1 km pr. timer ved at sætte Clip On Bar på styret, og det er jo bare fordi man kommer længere ned op cyklen.

    Men umiddelbart vil jeg selv tro at nogle gode TT hjul vil give mere fart en TT Ramme. Men nu skal jeg læse jeres link igennem og se hvad de skriver der.



  • #6   20. maj 2011 Alt efter hvor god den ramme du kører på nu, så er der formodentlig også noget at hente rent ydelsesmæssigt ved at købe en ordentligt tt-ramme.

  • #7   20. maj 2011 Hva køre du på af ramme ?

  • #8   20. maj 2011 Som der stod i en af de tests, så er rammen ikke alt afgørende..

    Hjul, hjelm, position og et skinsuit giver meget mere over 40 km ;).


  • #9   20. maj 2011 Mikkel B. Du spurte om hvad rammen hed. Rammen er en Trek SLR Tour de france Champion. Jeg ved ikke hvad det svare til men måske en Trek 1,5 eller 1,7 ? overrøret er helt vandret der er ikke noget slope. Hjulene er Mavic Ksyrium Elite

  • bugmenot b
    bugmenot b Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 38
    #10   20. maj 2011 Hvor stærkt kører du på nuværende tidspunkt? Umiddelbart vil jeg vælge nogle andre hjul.

  • #11   21. maj 2011 Formodentlig udelukkende rent aerodynamisk (har ikke læst testen), mr. p.
    Jeg er overbevist om, at en ordentlig ramme vil respondere bedre og overføre mere kraft fra hvert tråd til fart, såfremt den ramme han kører på nu, er i dårligere kvalitet end det han har øje for af tt-rammer.

    Hvad er dit budget, Stig?
    Dit budget afhænger i høj grad af hvad du skal vælge.


  • #12   21. maj 2011 Hej bugmenot B

    Du spurte om hvad jeg i øjeblikket kan køre TT på. jeg har kikket lidt på tallene og i øjeblikket regner jeg med at kunne køre en 30 km TT på omkring 50 minutter. det er et snit på 35-36. ikke noget særlig men med det rette udstyr kan det måske gøres bedre smiley



  • #13   21. maj 2011 Hej Frederik S

    Du spurte om mit budget, Ja det er ikke særligt stort for havde det været det købte jeg en komplet TT cykel til omkring 20- 25 Tusinder kr.

    Men så langt rækker mit budget slet ikke. Er allerede i gang med at bruge penge, har bestilt et komplet TT styr det løber nok op i 2000 kr. inden det er påmonteret.

    Hvad vil jeg så bruge endnu udover det ? Omkring 5000- 6000 kr. Så er det bare hvad der giver størst fart forøgelse for de penge ? Er det en TT rammen eller nogle gode brugte høj profil Hjul ???


  • #14   21. maj 2011 Syntes du skal kigge på Planet X. De har rigtig gode og billge hjul

Kommentér på:
TT - Hvad giver mest fartforøgelse?

Annonce