MTB trænings-tips ? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Hvordan bliver jeg bedre (hurtigere/stærkere) i skoven !?
Jeg cykler normalt på samme spor i Bidstrup skoven - og jeg har forbedret mig for kan da cykle hurtigere og længere end da jeg startede, skoven´s bakker giver jo en naturlig form for interval træning, men jeg kører turen uden pauser....og bruger tiden til at se om jeg forbedre mig !?
Men måske får jeg mere ud af at køre nogen hårdere intervaller (men det er jo ikke altid terrænet passer til tids-intervallet ?) og så ikke kigge så meget på den samlede tid på turen !?
Kunne måske osse køre nogen af stigningerne flere gange, i stedet for af køre hele runder derude !?
Jeg har de sidste par måneder været i fitness centeret, for at træne spinning 2-3 gange om ugen, men overvejer nu om det ikke ville være bedre at styrke-træne 2 gange om ugen, og så droppe spinningen....vil osse hellere i skoven ;o)
Glæder mig til at høre jeres trænings tips - så formen kan stige hen over sommeren ;o)
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 4 Emner: 49 Svar: 244
feb 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 44 Svar: 452
Men prøv evt det røde spor i Hareskoven, det giver noget helt andet. langt og ret alsidigt.
Ellers skal du ud og prøve noget landevej, der kan du køre lange intervaller.
noget helt andet, hvor hurtig køre du Bidstrup?
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 69 Svar: 365
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 28 Emner: 45 Svar: 219
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 68 Svar: 139
Har et par gange cyklet ud til, og rundt i hedeland - der er det i hvert fald nemmere at køre noget interval (Bidstrup er måske nok for teknisk til invertal ?!) det er blevet til 50 km på omkring 2 timer og 40 min
feb 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 44 Svar: 452
Personligt synes jeg Bidstrup er så fedt at køre, men jeg når altså bare ikke at få gennemsyret mine ben, netop fordi bakkerne ikke er så store der ude, men der er mange af dem.
Hvis jeg tager skibakken 3-5 gange i Hedeland i træk, så får jeg gennemsyret mine ben maksimalt, det blå spor i Rude har også et par steder hvor den virkelig trækker kræfterne ud.
og jeg tror det er det man skal ud i for at komme videre, og så skal man bare køre 3+ omgange på sporene. på når det røde, det er sgu lang nok hvis man tager det hele med.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 52
/A
aug 2010
...men havde en landevejsrytter (som snart skal have licens) med derude i søndags, han havde aldrig kørt MTB før, det kunne man godt se på hans teknik - men tilgengæld havde han meget stærke lår så han fløj op ad stigningerne, og på vores anden omgang gav han den max gas - og efter første stigning så jeg ham ikke mere
Det var pga den tur at jeg tænkte på at ændre den måde jeg træner på ?!
aug 2010
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Cykler: 5 Emner: 20 Svar: 301
aug 2010
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Cykler: 5 Emner: 20 Svar: 301
MTB trænings-tips ?