{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

MTB trænings-tips ? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Hvordan bliver jeg bedre (hurtigere/stærkere) i skoven !?

Jeg cykler normalt på samme spor i Bidstrup skoven - og jeg har forbedret mig for kan da cykle hurtigere og længere end da jeg startede, skoven´s bakker giver jo en naturlig form for interval træning, men jeg kører turen uden pauser....og bruger tiden til at se om jeg forbedre mig !?

Men måske får jeg mere ud af at køre nogen hårdere intervaller (men det er jo ikke altid terrænet passer til tids-intervallet ?) og så ikke kigge så meget på den samlede tid på turen !?

Kunne måske osse køre nogen af stigningerne flere gange, i stedet for af køre hele runder derude !?

Jeg har de sidste par måneder været i fitness centeret, for at træne spinning 2-3 gange om ugen, men overvejer nu om det ikke ville være bedre at styrke-træne 2 gange om ugen, og så droppe spinningen....vil osse hellere i skoven ;o)

Glæder mig til at høre jeres trænings tips - så formen kan stige hen over sommeren ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB trænings-tips ?
  • #1   3. maj 2011 Følger lige med smiley

• #2   3. maj 2011 Ud og køre nogen andre spor. Bidstrup er godt teknisk, og for nogen meget korte intervaller.
    Men prøv evt det røde spor i Hareskoven, det giver noget helt andet. langt og ret alsidigt.
    Ellers skal du ud og prøve noget landevej, der kan du køre lange intervaller.

noget helt andet, hvor hurtig køre du Bidstrup?

• #3   3. maj 2011 Er ogsp lige med på en lure smiley

• #4   3. maj 2011 Jeg havde kørt 1½ år og følte ikke rigtig jeg kom videre, så jeg kontaktede www.aimhigh.dk som nu laver et trænings program til mig for at forbedre min træning og form.

• #5   3. maj 2011 Var i Bidstrup i søndags og første runde kørte jeg på 42 min og anden runde på 45 min...er bare en tyk tømrer på 40 år der syntes det er sjovt at cykle i skoven smiley cykler normalt en enkelt eller to runder derude - har osse cyklet frem og tilbage fra Roskilde (+1 runde) for at få lidt afveksling

Har et par gange cyklet ud til, og rundt i hedeland - der er det i hvert fald nemmere at køre noget interval (Bidstrup er måske nok for teknisk til invertal ?!) det er blevet til 50 km på omkring 2 timer og 40 min

• #6   3. maj 2011 42min så er du også meget godt med smiley
    Personligt synes jeg Bidstrup er så fedt at køre, men jeg når altså bare ikke at få gennemsyret mine ben, netop fordi bakkerne ikke er så store der ude, men der er mange af dem.
    Hvis jeg tager skibakken 3-5 gange i Hedeland i træk, så får jeg gennemsyret mine ben maksimalt, det blå spor i Rude har også et par steder hvor den virkelig trækker kræfterne ud.
    og jeg tror det er det man skal ud i for at komme videre, og så skal man bare køre 3+ omgange på sporene. på når det røde, det er sgu lang nok hvis man tager det hele med.

• #7   3. maj 2011 Nu kan jeg kun sige, hvad jeg selv gør... Men jeg bruger gerne min tid i fitnesscenteret på ergometeret og ror en 10km. Det er noget der forbedrer dig all around, da det træner alle relevante muskelgrupper. Styrketræning er også en fornuftig ide, men du skal næsten have noget specifikt for øje, før jeg vil anbefale det.

/A

• #8   4. maj 2011 De 42 min er lidt snyd for havde en punktering halvvejs, så jeg nåede lige at samle kræfter til sidste halvdel smiley tror 44 min er noget af det hurtigste jeg har kørt derude...

...men havde en landevejsrytter (som snart skal have licens) med derude i søndags, han havde aldrig kørt MTB før, det kunne man godt se på hans teknik - men tilgengæld havde han meget stærke lår så han fløj op ad stigningerne, og på vores anden omgang gav han den max gas - og efter første stigning så jeg ham ikke mere smiley

Det var pga den tur at jeg tænkte på at ændre den måde jeg træner på ?!

• #9   4. maj 2011 Tror jeg vil bruge hedeland lidt mere, og så kører nogen intervaller på skibakken/vin-terrasserne...desværre er dem jeg normalt cykler med ikke være til at lokke længere væk end bidstrup - har selv været oppe på St.dyrehave sporet to gange kørte hver sin vej men begge gange mistede jeg sporet ;( men det var ellers et fedt spor

• #10   4. maj 2011 Brug nogle timer på en racer på landevejen... Det giver råstyrke så du kan træde op ad bakkerne i skoven i et større gear og dermed køre hurtigere... Er selv ved at få lavet et trænings og kost program af http://www.formtop.dk/ med henblik på at blive hurtigere på MTB...

• #11   4. maj 2011 Har ingen planer om at købe en racer, men kan nogen landevejs ture på MTB'en ikke osse gøre det ? Den er jo tungere at træde med de grove dæk = mere træning for lårene smiley

• #12   4. maj 2011 Det kan det sikkert godt... Det det handler om er at få nogle kilometer i benene...

Kommentér på:
MTB trænings-tips ?

Annonce