{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

nybegynder til Street, (eller dirt??) {{forumTopicSubject}}

hej

jeg sidder og overvejer at køre lidt street inde i byen (lidt ala det i Danske bank reklamen (link fjernet) )

men jeg er helt grøn på området så jeg har brug for lidt hjælp.

hvor vigtig er affjedring i forgaflen? kan man godt køre med fast gaffel?

skal man bruge gear eller er singlespeed ok?

og hvad med størrelse, jeg er ca. 178 cm hvad størrelse skal jeg bruge i stel?

og hedder det street eller dirtjump, det er lidt forvirrende når man søger efter cykler på dba og herinde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nybegynder til Street, (eller dirt??)
  • #1   23. apr 2011 Det han kører på er en dirtjump (DJ) du kan sagtens køre med affjedring foran og uden affjedring (rigid). Efter hvad jeg ved kører man street med gaffel uden affjedring og dirtjump med affjedring.

Dirtjump er en slags race hvor du cykler høj fart og en masse jordbakker (ligesom motoX) og der findes en slags casual hvor du laver triks, der findes mange stilarter indenfor dirtjump.

men vil sige du skal købe en med affjedring foran, for det passer til det meste, der kan du skaffe en gammel lockout, så den bliver "stiv" i det, hvis du vil køre street.

du kan evt gå på youtube og søge "dirtjump"

mht, gear, så kører dirtjumpere med single speed.

• #2   23. apr 2011 tak for dit svar smiley når man kører inde i byen, har man da brug for gear eller er singlespeed vejen frem?

• #3   23. apr 2011 Hvis det var mig der ville til at køre street ville jeg køre singlespeed og så have en gaffel med affjedring, det er hårdt at køre med fast gaffel i starten når man ikke er så erfaren (-:

• #4   23. apr 2011 med single speed har du også mulighed for at køre reverse og typisk køres der kun med bagbremse.

• #5   23. apr 2011 et andet alternativ ville være at få en 24 tommer trial cykel, da det er rigtigt at han i reklamen køre på en dirtjump/street cykel men selve teknikken bag er mere trial realetaret. et eksempel på trial/street kørsel er Danny Macaskill http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o og sådan en cykel kan købes her http://www.tartybikes.co.uk/24_inch_trials_bikes/c50.html

• #6   23. apr 2011 street trial cykler kan også købes hos trialaction.dk dansk importør og du kan selv vælge delene på din bike:) Street trial cyklerne kan oftes også bruges til dirtjumps og er jo perfekte til street, hvis du er i tvivl om noget eller vil vide mere kan du bare skrive:)

• Niclas A
    Niclas A Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   23. apr 2011 Hvis man køber en uden affjedring i forgaflen, kan man så godt skifte den til en med affjedring hvis man gerne vil prøve det?

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   25. jul 2011 Sorry lige for at stjæle din tråd lidt Jesper Sjødahl, men sys der er så mange tråde omkring lige det her, og du formulerede lige præcis de spørgsmål jeg gik med.

Det jeg ville høre de erfarende om: om denne cykel ville kunne bruge til en nybegynder inden for street/trial, eller om cyklen vil blive for tung?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=64983

Grunden til valget er: prisen, suspension gaffel, og bremserne.
    Det er nok ikke toppen af poppen inden for udstyr, men man skal jo starte et sted.

Mvh Jesper Hansen.

PS: Jesper Sjødahl, du sletter mit indlæg hvis du ikke sys det er passende, og så beklager jeg self.

• thomas o
    thomas o Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #10   24. jan 2012 hej
    nogle der ved hvor man kan købe singel speed til sin cykel, og hvad der virker smiley

Kommentér på:
nybegynder til Street, (eller dirt??)

Annonce