Vedr. forsikringer på cykler. {{forumTopicSubject}}
Goddag alle sammen.
Jeg har 2 cykler, henholdsvis en cube og en nishiki.
Jeg har tegnet noget tillægsforsikring, dog er der få punkter jeg er lidt i tvivl på.
Jeg har aflæst stelnummeret på min Nishiki scandium, dog er jeg itvivl om det er den korrekte, idet der er meget ir i det område hvor stelnummeret sidder.
Cyklen har haft en høj nypris, dog i 2006. Men hvor får jeg oplyst denne nemmest?
Hidtil har jeg haft cyklerne til at stå i lejligheden, dog er damen ikke så tilfreds med dette, så nu må de udenfor og stå
Selvom jeg ikke er meget for det, idet de med sikkerhed nok skal forsvinde på et eller andet tidspunkt.
Opsumering.
Tjek af nypris på Nishiki Scandium Team RSC
Oplysning af detailer til forsikring, hvor stelnummer måske ikke er korrekt, (Hvad sker der så)
Hvad er jeres bud på bedst beskyttelse mod tyveri.
Pt bruger jeg en godkendt lås, samt kæde ind i stellet.
På forhånd tak
jun 2009
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 63
...men så må damen udenfor at stå.
Mine cykler skal i hvert fald ikke udenfor at stå... Dette faktum har den medlevende heldigvis også accepteret.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Så nu er der købt tillægforsikring, så jeg burde være dækket.
Dog er det ikke muligt og aflæse stelnummeret på ordenlig vis, idet det er irret under kranken, og der er 2 numre jeg ikke kan aflæse, kun gætte mig til
Samt har desværre ingen papir på cyklen, så spørgsmålet er om jeg kan få lavet ny stelnummer, eller tage chancen og håbe på de vil godtage min forklaring.
Jeg føler hver gang jeg ringer til forsikringen, bliver man mistænkelig gjort.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 16 Cykler: 1 Emner: 9 Svar: 33
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 7 Svar: 32
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 70
jul 2007
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 19 Svar: 19
Til stor nydelse for konen... DOH...
jun 2009
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 63
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 7 Svar: 32
nov 2010
Følger: 1 Svar: 6
De tager 10% af ny prisen på cyklen hver år, 100-90-80% og ned.
okt 2011
Følger: 1 Svar: 17
Hvis i vil vide hvor jeres cykel er så prøv at se her - en Cykel tracker som er gemt i cyklens stel.
'
(link fjernet)
Vedr. forsikringer på cykler.