6.175 visninger
|
Oprettet:
Canyon 6 AL vs. Cube Ltd Team {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Som overskriften lyder, hvad er jeres mening om disse to bikes? Geometrien, i følge en begynder som mig, minder om hinanden. Dog kan jeg ikke lige overskue hvad der helt præcis er på Canyon'en, da de ikke skriver præcist hvad der er.
Kan få begge bikes til samme pris, så nu skal der bare vælges.
Grand Canyon 6.0 AL 2011:
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2054
Cube Ltd Team 2011:
(link fjernet)
Biken skal KUN bruges til skovbrug.
Håber i kan hjælpe mig
Mvh.
Mads
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 338
Den cube ser godt nok kedelig ud i forhold til canyon.
Geometrien på canyon'en står neders på siden, hvor høj er du, hvor lange ben har du?
Personligt have jeg helt klart valgt Canyon
mar 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 9
Har også selv kigget mest på Canyon'en, men ville gerne have lidt at holde den op imod
jul 2008
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a28853/zr-race-7-0.html
Her får du udstyr for alle pengene.
Jeg ville vælge imellem canyon og radon
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 87
Hvis du er sikker på at cyklen kun skal bruges til skovbrug ville jeg vælge Canyon udfra flg. bedre stel og bedre komponenter.
Hvis du skulle finde på at bruge cyklen til barnetransport (nu ved jeg jo ikke hvor gml. du er)...så ville jeg vælge Cuben da den har et mere robust stel...hvor du ikke kan montere eks. bagagebæger, barnestol etc på Canyon
Ved ikke om ovenstående hjælper dig ifht hvad du kan vælge.
Canyons geometrie på den du linker til ifht cuben er mere race agtig end cuben efter min mening.
Ifht. Canyon vil jeg tro at du skal havde str. L, det er udfra at vi har samme højde mv,
PS: Under fanen "udstyr og Geometri" kan du se nøjagtig hvad Canyon leveres med.
Enig i kommentaren fra HP.
Hilsen Kim
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 715
Hvis du mener MTB seriøst bør du vælge Canyon af de to her.. Du får klart de bedste komponenter og en super ramme at bygge videre på hvis du skulle få lyst til det..
Radon er også fint, men da de får produceret deres rammer samme sted som Cube er de nøjagtigt lige så kedelige og uinspirerende om end billige (en meget subjektiv holdning)..
Håber det hjalp lidt
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 21 Svar: 201
mar 2011
mar 2011
jul 2008
Vil helt klart anbefale dig en M
maj 2010
Enig men læs lige hvad jeg skriver ifht. hvad du svarer...
Jeg kører selv Grand Canyon AL 9,0 SL stellet er det samme for alle Grand Canyon uanset version...og enig i at det er et super stel og bedste tests ifht alle parametre og kan derfor ikke sammenlignes med den cube der linkes til.
Jeg holder dog fast i at Cube et mere robust stel såfremt det også skal bruges til barnetransport, dermed mener jeg at Cuben LTD Team er et godt valg som touring og transport cykel som også kan køre i skoven hvor Canyon er et godt valg hvis man ikke har de behov og kun til skovbrug, race og andet kørsel uden ekstra vægt på stellet som bagage, børn etc... hvilket Canyon faktisk osse selv skriver i deres FAQ:
http://www.canyon.com/_dk/service/faq.html?c=2
Mht str. vil jeg tro du skal køre L var selv i tvivl omkring M eller L da jeg købte min og fik lov at prøve en ved Canyon i Randers hvilket helt klart skulle være L - du er velkommen til at prøve min i L hvis det vil hjælpe dig ifht. et evt. køb.
Hilsen Kim
maj 2010
maj 2010
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 715
Jeg ved udemærket godt hvad du skrev, men jeg har misforstået dit brug af ordet "robust".. Tænkte stivhed hvor du mente belastning ift. vægt
maj 2010
Det gik jeg osse udfra du mente og ifht. stivhed er Canyon i en anden klasse end den tilsvarende Cube, så vi er helt enige i anbefalingen, men som altid skal det være ifht. behovet.
Har selv 2 børn men tør ikke sætte en barnestol på min dyrbare Canyon selvom det kun drejer sig om en kort tur på 1½km til børnhaven. :-)....
mar 2011
Men det bliver Canyon 6 AL Tak igen.
mar 2011
Følger: 1 Cykler: 4 Emner: 6 Svar: 34
Lige for at komme med endnu en kommentar. Jeg så også på både Canyon og Cube, men valgte Radon Team ZR 7.0, og jeg er yderst tilfreds! Valgte den pga delene og pris. Tog præcis 7 dage fra jeg bestilte på den tyske side til den var fremme i Værløse.
Canyon 6 AL vs. Cube Ltd Team