2.692 visninger
|
Oprettet:
Hvilke af disse 3 cykler ? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er total nybegynder, men vil gerne have en fornuftig cykel fra starten...
Mit prisleje er 10.000 kr men det er incl ekstra udstyr som hjelm, lygter, skærme osv...
Jeg har kigget på følgende.
- Trek 6300
(link fjernet)
- Cube LTD Race 2010
Link: (link fjernet)
- Giant Talon XTC 2
(link fjernet)
apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
Den Cube er jo sat ned fra 10.000 kr så er den det bedste valg af de 3 ?
okt 2009
Følgere: 14 Cykler: 7 Emner: 5 Svar: 340
men ja cube er bedre udstyret en den giant
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 2 Emner: 8 Svar: 78
jun 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 39
jun 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 39
apr 2009
Kristian tak for svaret, jeg har været inde i rask cykler i dag, men de nåede ikke at have en klar til mig i dag, så jeg kunne prøve den, men de har en klar til mig på mandag
Er den Cube et generelt godt valgt til en nybegynder ?
apr 2009
apr 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 12 Svar: 223
At sætte skærme på den grænser til blasfemi, men hjelm, lås, lygter og cykelcomputer kan du godt få for 2000kr
apr 2009
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 33 Cykler: 8 Emner: 22 Svar: 197
apr 2010
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 3 Emner: 44 Svar: 260
/Thomas
nov 2010
jan 2009
Følger: 90 Følgere: 87 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.244
så hellere denne http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2056
apr 2009
Rasmus og Thomas: Meningen er faktisk at jeg kun vil bruge den til skov og helst i godt vejr, så skærme bliver nok ikke nødvendig nej...
Kristian: Får jeg mere for mine penge der end på Cuben ?
Jeg har set man kan få pedaler og sko med klik system, er det værd at overveje ?
nov 2010
Mht. pedaler og sko: Ja, det er meget dejligt at køre med. Du spare krafter pga. du både trækker og trykker i pedalen. Til MTB er der mange der kører med et mærke der hedder Crankbrothers Eggbeater. De har fire klik indgange. Jeg er meget tilfreds med dem, også er de også nemme at komme ud af (Dejligt i starten!)
apr 2010
Angående klikpedaler, så er det ret fedt at køre med. Det giver en bedre kontrol over cyklen, især når det går stejlt op og ned. Men når du er helt ny, så ville jeg nok køre nogle ture med almindelige pedaler først. Det er meget rart lige at kunne hoppe af cyklen, eller sætte en fod ned i starten, når man ikke helt ved hvad der kan køres og hvad der ikke kan.. Men ellers tril lidt rundt på asfalt og øv dig i at klikke ind og ud. Efter et stykke tid så sker det helt naturligt uden man tænker videre over det.
apr 2009
Så jeg skal have en god hjelm og cykelcomputer samt lås, kan du linke til noget du vil anbefale ??
Er hansker og cykeltøj en nødvendig i starten ? jeg mener at jeg har jo en vindjakke og træningsbukser, er det ikke fint i starten ? nu ikke noget med at grine, jeg er jo bare helt ny haha...
sep 2010
Følger: 17 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 74 Svar: 418
sep 2010
Følger: 17 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 74 Svar: 418
apr 2010
Dit træningstøj er helt fint i starten, men hvis du skal ud på længere ture så skal du nok forberede dig på at få ondt i røven.. Et par cykelbukser med en god pude er en rigtig god ting. Desuden synes jeg at det er rart med tætsiddende cykeltøj, det suger ikke vand når man ryger gennem mudderhuller og grene osv har svært ved at hænge fast i det hvis man er inde i noget tæt bevokset skov. Men det finder du ud af hen ad vejen, det er ikke noget must at have det hele fra start af.
Cykelcomputer og lås ved jeg ikke så meget om da jeg hverken bruger det ene eller det andet. Jeg synes ikke man får så meget ud af en cykelcomputer når man kører i skoven, andet end at man til sidst kan se hvor langt man har kørt. Men hvis du har en iPhone eller en android mobil, så er der lavet forskellige gps programmer der kan overvåge din tur, så du efterfølgende kan se hvor langt og hvor hurtigt du har kørt, samt vise det på et kort. Det er meget fedt synes jeg. Men ellers så vil jeg anbefale dig at finde noget trådløst, de kan findes fra 300kr og op alt efter hvor meget de kan.
apr 2009
Jeg har pt en HTC Desire.
apr 2010
Der er et program som hedder Endomondo ( www.endomondo.com ) Det er ret fint. Ellers er det et andet der hedder Cyclemeter, men det ved jeg ikke om man kan få til Android. Du starter bare programmet og smider telefonen i lommen, så passer det sig selv indtil du stopper den igen..
apr 2009
Det bliver svært at købe cykeltøj over nettet, aner ikke hvilke størrelse jeg skal gå efter, jeg er en ret stor fyr på omkring 128 kg. og jeg er 195 høj, så måske jeg skal op i noget 3XL ? jeg ved ikke hvordan de størrelser er, så måske man skal ind i en butik og prøve sig frem først? hvem forhandler lige cykeltøj, gør sportsmaster det ?
Måske jeg er for stor til cykeltøj ?
apr 2010
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 87
men den kan jo også klare en tur i skoven det er jo en cyclo cross bike.
http://www.evanscycles.com/products/kona/jake-the-snake-2011-cyclo-cross-bike-ec026522
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 259
Og jeg er ikke den eneste..
mht. til klik-pedaler og cykeltøj, så er det et must for mig. Du cykler 100 gange bedre med klik-pedaler, når du har vænnet dig til dem. Man har meget bedre balance og tråd med sådan et par. Dertil kommer selvfølgelig sko. Det behøver ikke være de mest fancy, led efter nogle på tilbud fx http://www.bikebuster.dk/detaljer/150264.html - ganske god sko. Husk at cykelsko ofte er ret små i størrelsen, og det er altid bedst at prøve dem irl.
Cykelbukser er det vigtigste, resten kan du godt klare dig uden her fra begyndelsen af. Du ønsker kort sagt ikke at sidde mange timer i sadlen uden lidt ekstra komfort i form af en pude. Selvom du har sådan én som ekstra komfort til røven, vil du med garanti stadig få ustyrligt ondt i røven på lange ture; forestil dig så hvor ondt du vil få uden;-)
Så kort sagt cykel, bukser, klik-pedaler og mtb cykelsko, så er du kørende..:-)
Hvad angår cykel, så er komforten derpå det vigtigste. Du skal føle dig tilpas derpå, ellers kommer du ikke ud at køre ret meget. Prøv en masse og find ud af hvilke du bedst finder dig tilpas på, og så bestem dig først og fremmest ud fra det. Er der flere du synes godt om, så vurdér ud fra hvor godt de er udstyrede. Hvis du er i tvivl om hvor godt dine "udvalgte" cykler er udstyret, så post dem endelig herinde og flinke sjæle vil vurdere det;-)
apr 2009
Men jeg synes den køre godt, den skifter hurtig gear og synes generelt jeg havde en god oplevelse.
Men jeg går nok ikke helt galt i byen med denne cykel
Fuck jeg ser dum ud med hjelm på, jesus christ ! Men skal jo passe på hovedet hehe...
Jeg blev gjort opmærksom på at jeg SKAL have ringklokke og reflekser på min cykel i følge loven! Hvor mange af Jer herinde har sat det på Jeres ?
De lavede så en bodyscanning på mig, og indstiller cyklen udfra det så det er vel fint nok ?
Nu snakkes der om kalibering af bremser osv. Og butikken snakkede om at jeg skulle have en cykelpumpe der viser tryk, og en pumpe til forgaflen så det matcher min vægt ? Se nu bliver det alt for teknisk for mig haha jeg er jo slet ikke inde i alt det her... Nogen der har et input her ?
apr 2010
En pumpe får du selvfølgelig også brug for og det er da meget rart at den viser trykket, men på rent motionsplan kan man altså godt klare den med den gamle pumpe hjemme fra skuret.. Hvis man da har sådan en. Det kan man derimod ikke med pumpen til forgaflen. Affjedringen i sådan en forgaffel fungerer via lufttryk, og alt efter hvor meget man vejer kan man justere trykket op og ned, så den ikke går i bund ved det mindste bump. Du kan med garanti få dem til at vise dig hvordan nede i butikken, og de kan også indstille den for dig til at starte med. Men med tiden kan den godt tabe en smule tryk, så det er rart selv lige at have en pumpe til det.
apr 2010
En god pumpe er desuden ikke et must, du kan sagtens klare dig med en gammel spand af en pumpe - det gør bare ikke noget nemmere;-)
Har du kun prøvet den ene cykel, eller har du prøvet flere? Jeg vil anbefale dig at prøve nogle flere, hvis ikke. Når dette er gjort kan du sammenligne flere cykler, og du kan først og fremmest ud fra komforten vælge, hvilken du vil have. Er der flere du føler dig særdeles tilpas på, så kigger du på udstyret. Husk desuden at prøve cyklerne af i sving, bakker og på flad vej, så du kan se hvor godt den manøvrerer, accelererer og hvor godt den holder fart og taber den igen (bremser;))..
apr 2009
Jeg fik monteret følgende ekstra udstyr.
Bar ends (Token Carbon): (link fjernet)
Flaske holder (Token Carbon): (link fjernet)
Vandflaske (Cube): (link fjernet)
Hjelm (Scott Karme): (link fjernet)
Nu skal jeg bare finde mig nogle gode cykelshorts med gode puder i røven haha og så en cykelpumpe, så er jeg vel godt kørende ?
Så må klikpedaler og sko komme senere
apr 2009
apr 2010
Føler du dig tilpas, så er du ikke gået galt i byen. Det er i øvrigt en rigtig fed cykel, så mon ikke der går laang tid, inden du "vokser" fra den;-)
Hvilke af disse 3 cykler ?