{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.692 visninger | Oprettet:

Sune T
Sune T
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21

Hvilke af disse 3 cykler ? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er total nybegynder, men vil gerne have en fornuftig cykel fra starten...

Mit prisleje er 10.000 kr men det er incl ekstra udstyr som hjelm, lygter, skærme osv...

Jeg har kigget på følgende.

- Trek 6300
(link fjernet)
- Cube LTD Race 2010
Link: (link fjernet)
- Giant Talon XTC 2
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke af disse 3 cykler ?
  • Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#1   12. mar 2011 Vil jeg for 2000 kr. kunne få en fornuftig hjelm, skærme, lås, lygter og cykelcomputer ??

Den Cube er jo sat ned fra 10.000 kr så er den det bedste valg af de 3 ?

• #2   12. mar 2011 den trek du har valgt er til damer så væk med den

men ja cube er bedre udstyret en den giant

• #3   12. mar 2011 Jeg ville vælge cuben! smiley syntes at den er bedre overall end de andre smiley

• #4   12. mar 2011 (link fjernet)

• #5   12. mar 2011 hvis du kan passe en 16 tommer ville jeg da lige bruge en tusse mere og få en med carbon stel og hele lortet .

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#6   12. mar 2011 Andreas: Haha der kan man bare se, nå ja væk med den, men hvis man tager Trek 6300 i mande udgaven, er den så at fortrække ? Eller vinder cuben ?

Kristian tak for svaret, jeg har været inde i rask cykler i dag, men de nåede ikke at have en klar til mig i dag, så jeg kunne prøve den, men de har en klar til mig på mandag smiley

Er den Cube et generelt godt valgt til en nybegynder ?

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#7   12. mar 2011 Jeg er 195 høj, og er 90 cm i fra skridtet og ned, så Rask cykler sagde til mig i dag at jeg skulle hav en 20"

• #8   12. mar 2011 Cuben er en fed cykel.. Den bliver du glad for. Startede selv på sådan en.

At sætte skærme på den grænser til blasfemi, men hjelm, lås, lygter og cykelcomputer kan du godt få for 2000kr smiley

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#9   12. mar 2011 Rasmus: Jeg tænkte bare på om det ikke var en god ide hvis man cykler i vådt miljø, og ikke ønsker at blive alt for mudderet til ?

• #10   12. mar 2011 Kig på Canyon og Radon.. Super meget for pengene:)

• #11   12. mar 2011 Altså, hvis du skal bruge den til daglig transport så ville jeg nok overveje at sætte skærme på. Eller, i virkeligheden ville jeg nok købe en anden cykel. Men hvis du kun skal bruge den i skoven, så ville jeg lade den være som den er. Du slipper alligevel ikke for at vaske den bagefter, og dit cykel tøj skal jo også vaskes alligevel..

• #12   12. mar 2011 Der holder jeg sku med Rasmus F... hvis den skal i skoven gør det ikke noget at du er mere beskidt end cyklen... smiley så bare drop skærmene... og en Cube LTD er ikke noget dårligt valg, den er sku ok hårdfør...

/Thomas

• #13   12. mar 2011 http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2055 - denne får du rigtig meget for pengene! smiley

• #14   12. mar 2011 Kristian R

så hellere denne http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2056

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#15   12. mar 2011 Frederik: det er langt over mit budget smiley

Rasmus og Thomas: Meningen er faktisk at jeg kun vil bruge den til skov og helst i godt vejr, så skærme bliver nok ikke nødvendig nej...

Kristian: Får jeg mere for mine penge der end på Cuben ?

Jeg har set man kan få pedaler og sko med klik system, er det værd at overveje ?

• #16   12. mar 2011 Mht. Hvilken cykel der er bedst: Jeg vil nok mene Canyon'en til dit budget. Jeg har lige købt en ny Cube (Bare over dit budget), men de laver fornuftige cykler smiley På Canyon'en er forgaflen bedre. Jeg kender ikke så meget til SRAM x9, men tror at SRAM x9 og Shimano XT er lige så godt smiley Jeg er også glad for at gå over til 10 speed fremfor 8 speed som jeg havde før, der har Cube'n så kun 9 speed, hvor Canyon'en har 10 speed.

Mht. pedaler og sko: Ja, det er meget dejligt at køre med. Du spare krafter pga. du både trækker og trykker i pedalen. Til MTB er der mange der kører med et mærke der hedder Crankbrothers Eggbeater. De har fire klik indgange. Jeg er meget tilfreds med dem, også er de også nemme at komme ud af smiley (Dejligt i starten!)

• #17   12. mar 2011 Den Canyon som Kristian linker til er også en super fin cykel, men du skal også tænke på at der ikke er den samme service mht. justering af cyklen osv. osv. når du handler over nettet, frem for hos en forhandler. Så hvis du har penge til det, og selv kan rode lidt med cyklen så kan du roligt købe den Canyon. Men hvis du max har de 10k, så vil jeg sige køb den cube, og brug resten på en god hjelm, handsker, tøj eller andet tilbehør. Det er en fin pris de sælger den til, hos rask cykler.

Angående klikpedaler, så er det ret fedt at køre med. Det giver en bedre kontrol over cyklen, især når det går stejlt op og ned. Men når du er helt ny, så ville jeg nok køre nogle ture med almindelige pedaler først. Det er meget rart lige at kunne hoppe af cyklen, eller sætte en fod ned i starten, når man ikke helt ved hvad der kan køres og hvad der ikke kan.. smiley Men ellers tril lidt rundt på asfalt og øv dig i at klikke ind og ud. Efter et stykke tid så sker det helt naturligt uden man tænker videre over det.

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#18   13. mar 2011 Rasmus: Jeg tror helt bestemt at jeg får brug for hjælp fra butikken til justering osv i starten hehe, og så på klik system komme senere når jeg er blevet mere vant til cyklen smiley

Så jeg skal have en god hjelm og cykelcomputer samt lås, kan du linke til noget du vil anbefale ??

Er hansker og cykeltøj en nødvendig i starten ? jeg mener at jeg har jo en vindjakke og træningsbukser, er det ikke fint i starten ? nu ikke noget med at grine, jeg er jo bare helt ny haha...

• #19   13. mar 2011 Nej, det er ikke direkte nødvendigt med cykeltøj, men det er altså rart at have et par gode bukser med pude i. Du kan evt. Gå ind på www.nettosport.dk. Der kan man købe en hel pakke. Jeg har købt den pakke der hedder mr. White, dog med sorte shorts. Det koster 625 kr for shorts, tshirt, tynd jakke og cykelhandsker. Jeg er godt tilfreds med sættet. Det er en mulighed ihvertfald.

• #20   13. mar 2011 Hov. - www.nettosport.com.

• #22   13. mar 2011 Det bedste du kan gøre er næsten at gå ned i en butik og prøve nogle forskellige hjelme. Evt. sammen sted som du ender med at købe cykel, så er der sikkert lidt rabat at hente. For det er vigtigt at den sidder godt og er behagelig at have på. Det er jo ikke sikkert at vi to har samme hovedform, så jeg vil ikke direkte anbefale noget.. smiley

Dit træningstøj er helt fint i starten, men hvis du skal ud på længere ture så skal du nok forberede dig på at få ondt i røven.. smiley Et par cykelbukser med en god pude er en rigtig god ting. Desuden synes jeg at det er rart med tætsiddende cykeltøj, det suger ikke vand når man ryger gennem mudderhuller og grene osv har svært ved at hænge fast i det hvis man er inde i noget tæt bevokset skov. Men det finder du ud af hen ad vejen, det er ikke noget must at have det hele fra start af.

Cykelcomputer og lås ved jeg ikke så meget om da jeg hverken bruger det ene eller det andet. Jeg synes ikke man får så meget ud af en cykelcomputer når man kører i skoven, andet end at man til sidst kan se hvor langt man har kørt. Men hvis du har en iPhone eller en android mobil, så er der lavet forskellige gps programmer der kan overvåge din tur, så du efterfølgende kan se hvor langt og hvor hurtigt du har kørt, samt vise det på et kort. Det er meget fedt synes jeg. Men ellers så vil jeg anbefale dig at finde noget trådløst, de kan findes fra 300kr og op alt efter hvor meget de kan.

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#23   13. mar 2011 Rasmus: Jeg har Android mobil, så kan du anbefale et godt program til den ? Og hvad gør man så, lægger man bare sin mobil i jakkelommen ? kan GPS signal så godt trænge igennem ? Eller findes der mobil holder til cyklen, og noget vandtæt etui ?

Jeg har pt en HTC Desire.

• #24   13. mar 2011 Jeg kører altid med rygsæk, så der har jeg min i.. Der er ingen signalproblemer.
    Der er et program som hedder Endomondo ( www.endomondo.com ) Det er ret fint. Ellers er det et andet der hedder Cyclemeter, men det ved jeg ikke om man kan få til Android. Du starter bare programmet og smider telefonen i lommen, så passer det sig selv indtil du stopper den igen.. smiley

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#25   13. mar 2011 Uh tak for alle Jeres svar, det har været en stor hjælp smiley

Det bliver svært at købe cykeltøj over nettet, aner ikke hvilke størrelse jeg skal gå efter, jeg er en ret stor fyr på omkring 128 kg. og jeg er 195 høj, så måske jeg skal op i noget 3XL ? jeg ved ikke hvordan de størrelser er, så måske man skal ind i en butik og prøve sig frem først? hvem forhandler lige cykeltøj, gør sportsmaster det ?

Måske jeg er for stor til cykeltøj ?

• #26   13. mar 2011 Tror også du skal ud i en butik og prøve noget forskelligt.. Cykeltøj varierer enormt meget i størrelsen, og det meste er lavet til tyndarmede Italienere.. smiley Men jeg tror da det er muligt at finde noget, selvom du er en stor dreng. Men hvor man finder sådan noget i århus området aner jeg ikke. Går ud fra du er derfra, siden du har være hos rask cykler..

• #27   13. mar 2011 ville købe den her vis du skulle køre mere på vej end i skoven!.
    men den kan jo også klare en tur i skoven det er jo en cyclo cross bike.
    http://www.evanscycles.com/products/kona/jake-the-snake-2011-cyclo-cross-bike-ec026522

• #28   13. mar 2011 Rask cykler har ikke den bedste service, så tag lige det med i dine overvejelser:-) Jeg har selv oplevet problemer med dem omkring et service, hvor mine bremser kom hjem helt ad helvedes til kalibrerede og i øvrigt også med en skæv skive;O
    Og jeg er ikke den eneste..
    mht. til klik-pedaler og cykeltøj, så er det et must for mig. Du cykler 100 gange bedre med klik-pedaler, når du har vænnet dig til dem. Man har meget bedre balance og tråd med sådan et par. Dertil kommer selvfølgelig sko. Det behøver ikke være de mest fancy, led efter nogle på tilbud fx http://www.bikebuster.dk/detaljer/150264.html - ganske god sko. Husk at cykelsko ofte er ret små i størrelsen, og det er altid bedst at prøve dem irl.
    Cykelbukser er det vigtigste, resten kan du godt klare dig uden her fra begyndelsen af. Du ønsker kort sagt ikke at sidde mange timer i sadlen uden lidt ekstra komfort i form af en pude. Selvom du har sådan én som ekstra komfort til røven, vil du med garanti stadig få ustyrligt ondt i røven på lange ture; forestil dig så hvor ondt du vil få uden;-)
    Så kort sagt cykel, bukser, klik-pedaler og mtb cykelsko, så er du kørende..:-)
    Hvad angår cykel, så er komforten derpå det vigtigste. Du skal føle dig tilpas derpå, ellers kommer du ikke ud at køre ret meget. Prøv en masse og find ud af hvilke du bedst finder dig tilpas på, og så bestem dig først og fremmest ud fra det. Er der flere du synes godt om, så vurdér ud fra hvor godt de er udstyrede. Hvis du er i tvivl om hvor godt dine "udvalgte" cykler er udstyret, så post dem endelig herinde og flinke sjæle vil vurdere det;-)

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#29   14. mar 2011 Jeg var ude at prøve den her Cube LTD Race idag, og jeg synes at den var ganske fin, og det er svært for mig at vurdere forskellige modeller...

Men jeg synes den køre godt, den skifter hurtig gear og synes generelt jeg havde en god oplevelse.

Men jeg går nok ikke helt galt i byen med denne cykel smiley

Fuck jeg ser dum ud med hjelm på, jesus christ ! Men skal jo passe på hovedet hehe...

Jeg blev gjort opmærksom på at jeg SKAL have ringklokke og reflekser på min cykel i følge loven! Hvor mange af Jer herinde har sat det på Jeres ?

De lavede så en bodyscanning på mig, og indstiller cyklen udfra det så det er vel fint nok ?

Nu snakkes der om kalibering af bremser osv. Og butikken snakkede om at jeg skulle have en cykelpumpe der viser tryk, og en pumpe til forgaflen så det matcher min vægt ? Se nu bliver det alt for teknisk for mig haha jeg er jo slet ikke inde i alt det her... Nogen der har et input her ?

• #30   14. mar 2011 Hjelmen er vigtig.. Selvom den ikke pynter smiley Du vender dig til det. Jeg har hverken reflekser eller ringeklokke på, men af og til kan man faktisk godt få brug for klokken i skoven.
    En pumpe får du selvfølgelig også brug for og det er da meget rart at den viser trykket, men på rent motionsplan kan man altså godt klare den med den gamle pumpe hjemme fra skuret.. Hvis man da har sådan en. Det kan man derimod ikke med pumpen til forgaflen. Affjedringen i sådan en forgaffel fungerer via lufttryk, og alt efter hvor meget man vejer kan man justere trykket op og ned, så den ikke går i bund ved det mindste bump. Du kan med garanti få dem til at vise dig hvordan nede i butikken, og de kan også indstille den for dig til at starte med. Men med tiden kan den godt tabe en smule tryk, så det er rart selv lige at have en pumpe til det.

• #31   14. mar 2011 Husk hjelm, ja! mht. til kalibrering af bremser, så er det slet ikke noget du behøver at tænke på endnu. Det kommer med tiden, kør du bare løs de første måneder. Nårr du synes at skiverne begynder at gå på kaliberne, jamen så følger du såmænd den ganske glimrende guide, der er lavet om det herinde:-)
    En god pumpe er desuden ikke et must, du kan sagtens klare dig med en gammel spand af en pumpe - det gør bare ikke noget nemmere;-)

Har du kun prøvet den ene cykel, eller har du prøvet flere? Jeg vil anbefale dig at prøve nogle flere, hvis ikke. Når dette er gjort kan du sammenligne flere cykler, og du kan først og fremmest ud fra komforten vælge, hvilken du vil have. Er der flere du føler dig særdeles tilpas på, så kigger du på udstyret. Husk desuden at prøve cyklerne af i sving, bakker og på flad vej, så du kan se hvor godt den manøvrerer, accelererer og hvor godt den holder fart og taber den igen (bremser;))..

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#32   14. mar 2011 Så har jeg fået cyklen med hjem, hvor er den bare smuk hehe smiley

Jeg fik monteret følgende ekstra udstyr.

Bar ends (Token Carbon): (link fjernet)
    Flaske holder (Token Carbon): (link fjernet)
    Vandflaske (Cube): (link fjernet)
    Hjelm (Scott Karme): (link fjernet)

Nu skal jeg bare finde mig nogle gode cykelshorts med gode puder i røven haha og så en cykelpumpe, så er jeg vel godt kørende ?

Så må klikpedaler og sko komme senere smiley

• Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

#33   14. mar 2011 Frederik: Jeg har kun prøvet 2, den her Cube LTD Race og en Trek 6500, og jeg er altså ikke ekspert overhovedet, men synes jeg var meget tilpas på den Cube, så det bliver mit valg, det kan være jeg bliver kloger med tiden smiley

• #34   15. mar 2011 Nej, selvfølgelig er du ikke ekspert, det er jeg heller ikke:-)
    Føler du dig tilpas, så er du ikke gået galt i byen. Det er i øvrigt en rigtig fed cykel, så mon ikke der går laang tid, inden du "vokser" fra den;-)

Kommentér på:
Hvilke af disse 3 cykler ?

Annonce