{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.999 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Tilmeldt:
2. sep 2009
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36

Kære tyve........ læs her tak.....!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej CG.
For ca. En uge siden satte jeg mine 3 S-Works cykler på CG fordi jeg er rigtigt glad for dem, men i dag har jeg valgt at slette dem igen….!!!! Hvorfor nu det….. fordi der er også andre som er blevet glade for dem.. hvilket desværre har medført 2 forsøg på indbrud her hos mig på en uge og i går stødte min kæreste på en fyr som stod og hev i dørhåndtaget da hun kom hjem…… hvilket naturligvis har gjort hende urolig og ikke mindst vores to piger på 2 og 4 år…… fyren smuttet da hun konfronteret ham med hvad han ville !!!!

Jeg vil bare gøre opmærksom på at alle cykler her til morgen er fjernet fra mit hjem og der er intet at komme efter hvis man søger mine cykler….. (de er fjernet til et sikkert sted nu..!!)

Jeg tænker hvor er det trist at der er nogle som bare ikke kan kende forskel på dit og mit og tro det er helt ok bare at stjæle……

Hvordan de har fået fat i min adresse er mig en gåde men en ting er helt sikkert det er ikke fra mig og tænker at det må være igennem CG… billeder - IP adresse mm.……???? men jeg han se at der står ens IP adresse og den kan da søges meget nemt.....såååååå

ved det faktisk ikke men det er surt at man ikke tør have sine cykler på her uden man er nødsaget at frygte for de bliver stjålet….. og nu heller ikke tør have dem i egen stue ja eget hjem mere.....

Jeg vil naturligvis stadigvæk bruge dette fora da jeg henter rigtigt god sparring her men mine cykler kommer her ikke mere…. Desværre :o(

Så til jer andre som har cykler her pas på dem for der er syge mennesker her inde også…..


Mvh.
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kære tyve........ læs her tak.....!!!!
  • #2   25. feb 2011 Dælme en sørgelig udvikling. Jeg syntes det er ufatteligt at man efterhånden ikke kan købe nogle lækre ting, af frygt fo rindbrud ol.
    Jeg sidde og overvejer at slette mine cykler herinde også, af samme årsag. Trist men sådan er det åbenbart blevet


  • #3   25. feb 2011 hmm adresse ud fra IP adresse er muligt. men for alm mennesker er det somregl eneste man finder ud af din ip feks er en TDC forbindelse.

    Andre kan jo ikke ser den IP adresse du logger på herinde med.

    Har du haft noget til salg på dba?? eller her?

    Havde selv en bekendt (og det er sket for mange andre også) som satte sin cykel til salg på dba 2 dage efter havde han indbrud i sit skur (hvor cyklen ikke stod)




  • #4   25. feb 2011 Det er trist læsning det der, håber din kæreste og børn har det godt ovenpå den vildt ubehagelige oplevelse! Sådan noget sidder desværre i kroppen længe efter, men det tænker tyvene nok ikke på, de usle dyr...

  • #5   25. feb 2011 har sgu mine cykler stående i stuen,til jeg får bygget et skur i haven.
    der efter ryger de ud i skuret,for vil hellere komme ud til et op brudt skur og ingen cykler end mine børn,kone og jeg skal møde en tyv i stuen.
    fandme så sindsyge og kolde de skide tyve er blevet.


  • #6   25. feb 2011 Jeg har samme frygt, bare for mine 2 scootere...
    - Den ene scooter (min baneracer) er jeg utrolig bange for at bliver stjålet!!
    Da tyvene kun er ude efter det tun der sidder på den, og så sælger de det bare videre....
    Så mine scootere står med utallige alarmer!
    Prøv evt. denne alarm! Jeg kan max anbefale den! Bare sæt den fast et underligt sted på cyklen (hvor den ikke lige er til at se) og så bare lad den stå tændt om natten!
    Jeg har købt sådan en her, og jeg har godt nok ikke fortrudt det. Man er godt nok ikke i tvivl hvis der kommer en og piller lidt ved ens ting så smiley

    (link fjernet)


  • #7   25. feb 2011 Trist...

    Men ens ip er ikke offentlig på CG. Kun for admin . Vi ha'ere kan heller ikke se den.
    Ud fra en ip kan man se by, men ikke adresse.
    Hvis jeg møder en i hytten der ikke står på postkassen, står den på alubat.. Håber dog jeg slipper for den oplevelse..


  • #8   25. feb 2011 Damn rene. Så får dine gæster også alubat?? smiley

    Ja det er pisse frygteligt der der sket, har selv prøvet at have indbrud det er ikke sjovt at komme hjemtil.


  • #10   25. feb 2011 Det er jo helt sygt! Af samme grund har jeg heller ikke oprettet min cykel herinde. Den er ikke engang særlig dyr - jeg gider bare ikke bøvlet med at skaffe en ny.
    Jeg har haft tre indbrud i kælderen, men cyklen var låst fast. Nu står den i stuen, men jeg overvejer at sætte den i kælderen igen, da jeg hellere vil have indbrud dér end i mit hjem (Jeg har kun et træbat og ikke et alubat).
    Jeg håber du slipper for alt for mange bekymringer, Martin!

    Hold gummiet nedad smiley


  • #12   25. feb 2011 undskyld mig men hvad sker der for jer??

    Nu står der jo ikke adresse på hver billeder eller profil. Jeg har et eller andet sted RET svært ved at se at CG profilen er skyld i at i har haft indbrud der hjemme? med mindre i har skrevet meget områdebeskrivende detajler om hvor i bor. eller taget billeder af jeres adresse smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #14   25. feb 2011 Har faktisk også et baseballbat i træ....... :o) men fik desværre ikke brugt det i denne omgang.... der står to citater på siden af det.
    1. "fingerne væk eller næsen siger knæk...!"
    2. "pædagogisk værktøj må kun bruges til indlæring.!"

    Ang. IP adresser så skulle det være muligt at "spore" en adresse hvis den er statisk og ikke dynamisk..... ved ikke så meget om det men det er tankevækkende...... jeg har læst at det kun er politiet der har mulighed for at få adgang til ens IP adresse og at det kræver en dommerkendelse..... men samtidigt kan man få rigtigt meget info hvis man markere hele siden og klikker på kilde visning...!!!!!! men som sagt så ved jeg ikke så meget om IT og IP adresser..... men en ting ved jeg at hvis man vil finde frem til folk ja så finder man dem helt sikkert via nettet...... Suk :o(


  • #15   25. feb 2011 @martin, du må på en eller anden måde have informeret om din adr, måske via et gammelt salg på DBA eller ligjn?

  • #17   25. feb 2011 *sigh*

    ja kildevisning er koden der er skrevet til for hvordan det hele ser ud du vil måske se nogle ip adresser, men det er så de servere sitet ligger på.. IP adresse er ikke nok til at finde frem til folk som alm person. DU kan ikke få information fra feks TDC, det er politiet der kan det.



  • #18   25. feb 2011 jeg er ikke net expert

    men kan værktøjer som disse f.eks. ikke hjæpe den slags RH ?

    http://www.ip-adress.com/ip_tracer

    men trist der skal følge den slags med IT tech.

    ØV
    må deres røv klø og arme være for korte smiley

    peter


  • #19   25. feb 2011 det kan måske noget det værktøj, jeg kan feks se jeg sidder i KBH! sammen med et par tusinde andre.

    MEN hvordan skulle de have fået hans IP?


  • #21   25. feb 2011 aner som sagt ikke nok om det...
    men ville under mig meget om den slags ikke slog os på længder med at finde den slags frem...

    søge på sitet på et mobil eller mail ad. osv osv.

    peter


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #22   25. feb 2011 Evil P så har du Dynamisk IP ikke ??? jeg har fast IP og det fandt det helt fint :o)

  • #24   25. feb 2011 Alt kan hackes..
    Men hvis en hacker er så go, at han kan hacke den slags systemer, tror jeg seriøst ikke at han gider gøre sig til direkte indbrudstyv og stjæle en cykel.. Så går de direkte efter pengene, og ikke noget som først ska sælges, for derfter at blive til penge.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #25   25. feb 2011 der er programmer som kan sendes med via PM og så er man inde.... der sidder folk at laver disse programmer 24/7/365 og så længe der er noget der hedder internettet så er der folk som prøver at få adgang til dit liv og derigennem stjæle hvad de kan stjæle det er både pin koder og kreditkort og ja cykler mm... bare det er noget værd...
    mit firmas IT mand siger at på forums som CG er det helt naturligt fraskriver sig ansvaret for netop disse problemer ( jeg vil gerne understrege at jeg intet har imod CG og det er af egen fri vilje jeg er her.) får man ved af disse fora er mums.... for tyve og andre tosser som ikke kan se forskel på dit og mit.....

    Jeg prøvet for sjovt at "støvsuge" René *Ninja'en* E for oplysninger og lad mig understrege at jeg er ikke nogle ørn til IT men med de få oplysninger som der er på hans profil vil jeg påstå at det er muligt at finde frem til ham og hans adresse lyn børge.
    og Rene det var bare en test og du kan være bare rolig jeg kommer ikke forbi :o)
    og jeg ønsker ikke her at fortælle hvordan jeg fandt frem til mine oplysninger men det er bestemt muligt via nettet..... trust me :o)

    Evel P Ja der er det som hedder dynamisk IP og den skifter adresse hver gang man logger på sin computer ( jeg har forstået at dynamiske IP ikke er så driftsikker som en fast IP.) en fast ip er unik og din og det er kun dig som har den adresse hvilke skulle give et mere stabil internet... men igen er ikke IT kyndig.



    mvh. Martin


  • #26   25. feb 2011 nu får rene stjålet sine bikes!

    ; )


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #27   25. feb 2011 Nej ikke af mig :o)

  • #28   25. feb 2011 haha.. ubudne gæster skal være velkommen til at "prøve" entre på eget ansvar ;o)

    martin.
    Send mig lige en pb. med mine personlige oplysninger, så kan jeg jo svare om du har evner ;o)


  • #29   25. feb 2011 Min indbakke er stadig tom... lyn børge? ;o)

  • #30   25. feb 2011 der er programmer som kan sendes med via PM og så er man inde

    seriøst den må du lige uddybe? hvordan vil du sende et program med herinde hvor du kun kan skrive klar tekst?

    og ja jeg vil også gerne se hvor meget info du kan få ud af rene's profil. Du kan navn og efternavn... hvor han bruger DNS til sit site. ikke så meget mere


  • #32   25. feb 2011 Kryll
    hehe... jeg sætter over til en burger.. bare li gi mig 30min ;o)

    Michael G.
    Jeg er os spændt... har man sikkerheden iorden på sin pc, og ellers sin adresse "taken care off" så er det ikke så nemt.. Og igen... jeg har jo kun en sølle pasta racer hængende... den er der sku ingen der gider eje *g* ,o)


  • #34   25. feb 2011 men i 07/08 ku man få min japaner med, hvis man er stærk og kan trække maven MEGET ind ;o)
    http://www.cykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4328


  • #35   25. feb 2011 Make no mistakes.
    Det er bestemt muligt for folk der vil !!!! DU kan få alverdens programmer der kan knække næsten alt på forskellige pirat sider idag.
    Men som tidligere nævnt er sandsynligheden for folk der kan det vil gå efter cykler. De vil med stor sansynlighed gå direkte efter bank oplysninger og tappe et par hundrede eller tusinde kontoer med små bider afgangen, skjule det som alm. posteringe på dankort eller ligende. NÆMT desværre... Problemer for dem er de nemt kan blive sporet hvis folk opdager det. Derfor er der nu mange der operere med det alligevel.

    En anden mulighed man bestem, og desværre må tage højde for at bestillings arbejde af organiseret krimminelle. Cykler kan sagtens tænkes til at bestille.

    Det bedste man kan gøre er ha hemmeligt nummer hvis man viser sine dyre ting på nettet plus hemmelig adresse. Men er det folk der ved hvad de laver, og har en bestilling. Ja så finder de frem til det, kommer ind, og forbi div alarmer ligeså.

    I skal huske alt hvad der hedder sikkerhed bliver udviklet efter hvordan tyvene operere. DE ER ALTID ET SKRIDT FORAN.

    Hvis de vil, ja så desværre hjælper det ikke at ikke opgive numre, ha hemmelig alt muligt osv osv. De finder det.

    Bedste sikring er også et pirat program som opgiver en fiktiv IP typisk i USA... OGså det kan desværre knækkes...

    Men ja, det stinker og folk burde lade være. Har intet til overs for tyve der stjæler fra private, også i deres hjme hvor koner børn osv kan blive mærket for livet..


  • #37   25. feb 2011 Deter fandme svineri at folk ikke kan kende forskel på dit og mit!

  • #38   25. feb 2011 martin T: wow hvor er det ubehageligt, specielt for din kæreste og børn smiley
    og lidt uhyggelig hvor tæt det ligger på din oprettelse af cyklerne!

    der var for et år siden en fyr herinde, der fik stjålet sin super dyre DH, også kun et par dage efter oprettelsen smiley

    jeg er ikke længere sikker på at min SC nomad skal herind smiley


  • #39   26. feb 2011 jeg tror nu bare du har været uheldig,kan ikke se nogen skulle have fundet dig igennem denne side, medmindre du har haft salgs announcer kørende og udvekslet adresser kunne jeg forstå detm det andet lyder sku mærkeligt, medmindre du har gjordt reklame for cyklerne i dit nærområde ?. naboen du måske ikke snakker med, har givet besked til en kammerat du ved hvordan verden er skruet sammen desværre

  • #41   7. mar 2011 altså du kan altid ændre din ip hvis du tror de finder dig den vej fx min ip ligger u brazilien smiley

  • #43   10. mar 2011 Eii hvor ubehageligt.. Det er derfor jeg oprettede et fotoalbum med den velkomst der stod lige inden for døren hvis en eller anden tosse skulle være for interesseret i vores ting.

  • #45   15. feb 2014 Hey sad lige og tullerede runde i nogle forums her på CG, da jeg fandt det her.

    Der er lige en ting vi skal ha slået fast. Lige meget om du har en dynamisk IP eller en static IP adresse (Altså en fast IP adresse). Så kan man altid finde folk, ud fra det.

    Hver gang du starter din computer, kontakter din computer din router. Din router har noget der hedder en IP adresse tabel. Det vil sige at fx jeres router har hver 100 IP adresser. Hvis du vælger at din computer har en dynamisk IP add, så vil du få tildelt en ny IP hver gang du starter din computer. Det vil sige at hvis du kigger på din IP add, kan den se sådan her ud: 192.168.5.85, men hvis du genstarter din computer, kan det være at din IP er: 192.168.5.7.

    Hvis i derimod har valgt en statisk IP, ville IP´en være den samme hver gang i starter jeres computer. Dette bruges oftest af netværks printer eller Server, som man skal tilgå på netværket.
    Til gengæld bliver i tildelt en offentligt IP add, af jeres internet udbyder fx TDC, eller andre netværks udbydere. Det er denne IP som man kan spore jer på, og ikke jeres computeres IP´er. Med disse IP´er kan man se helt ned til 500 meters nøjagtighed, så nej man kan ikke bruge IP add til at finde ud af hvor man bor præcist. Medmindre man har lyst til at bryde ind i 200-300 huse, i en radius af 500 meter...

    Til gengæld har CG nogle oplysninger på jer, som kun CG kan se. Dem kan man godt finde jer på.
    MEEEEEEN de folk der kan hacke sig ind, dem tror jeg ikke vi skal være bange for at de lige har sølle CG i sigte. Vi snakker altså om folk, som ham der hackede PS3´en og lagde den ned i 3 uger, hvorefter han gik ind og fik kort oplysninger fra forskellige folk ude i verden.
    Og selv han blev opdaget.

    Så lad og sige at der er en der hacker CG, så skal han sku være hurtig.
    (1) Hacke sig ind på CG og stjæle oplysninger omkring brugere her inde, med garanti for at blive opdaget.
    (2) Okay nu har man begået en forbrydelse (At hacke), nu skal man så ud og stjæle disse cykler.
    (3) På dette tidspunkt har politiet nok fundet ud af hvor du bor, og er allerede på udkig efter dig.

    Lad og så sige at du har fået fat i 5 dyre cykler, disse dyre cykler kan du jo ikke sælge her i DK, fordi de jo er meldt stjålet her hjemme. Så du bliver nødt til at få dem fragtet til udlandet for at sælge dem. Og medmindre du har lyst til at køre den lange tur, og derefter finde folk der er interesseret i at købe cyklerne. Så skal du nok til at kigge efter et mellemled der skal gøre arbejdet for dig (Og det er jo nok heller ikke helt gratis). Så nu kommer du hjem og har tjent 70000 på at, hacke CG, stjæle disse cykler, og derefter få dem fragtet til udlandet. Hvis det selfølgelig er dig der har stået for det hele, det kan jo også godt være at i har været 3 om det. 1 til hacke, og 2 til at stjæle. så er det lige pludselig 2300 til jer hver.

    Okay så nu har du tjent 23000 på at hacke CG, men kan se frem til en dom på 5 år, for at hacke og være medvirkende til tyveri, er 23k så det værd?

    Det jeg prøver at sige er bare, at risikoen for det i for oven snakker om, er lig med 0 for at kunne ske. Fordi at risikoen for at blive opdaget er så stor.

    Jammen hvad så med alle de cykler der bliver stjålet?
    Ja det er ihvertfald ikk fordi der er nogen der har hacket CG, som nogen af jer beskylder dem for. Men nok mere at de billeder i har taget kan virke genkendelig, altså på hvor de er taget henne. Eller måske fordi i har delt en masse på Facebook af jeres nye cykler (Hvor man sagtens kan finde oplysninger på jer). Eller i har måske snakket med en der ville købe noget i har sat til salg inde på CG. Og så har i bare skrevet: Ok du kan bare komme og hente det på "jeres adresse", men køberen møder aldrig op. til gengæld for i indbrud 4 måneder senere. Og din fine cykel, som du har til at stå inde på CG er væk.
    Så en god ide kan være, i stedet for at mødes hjemme på selve adressen hos sælgeren, så mødes på et offentligt sted. Så "tyven" ikke kan finde hjem til jer. Jeg siger ikke at dem på CG er tyve, men de findes altså.

    Håber det på en eller anden måde gjorde jer lidt mere roligere? smiley


  • #46   15. feb 2014 Rolig mente jeg self smiley

  • #47   15. feb 2014 Det er rigtig trist at det skal være sådan. Men jeg tror ikke tyven finder os her på cg.
    Har man dyre cykler ved ens venner og familie det og sikker også nogen af deres venner. Dem du cykler sammen med og dem du arbejder sammen med osv. Rigtig rigtig mange ved du har 3 s-works cykler... da det jo ikke er helt normat.

    Og en eller anden dag høre tyven det også. Jo mindre man reklamere med det, jo bedre.

    Men trist at det skal være sådan.


Kommentér på:
Kære tyve........ læs her tak.....!!!!

Annonce