Køb af Radon MTB {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er interesseret i at prøve en MTB, som både skal anvendes i skoven og på vejen (pendling), har flere gange læst herinde at Radon er nogle af dem der rykker for de penge jeg vil kaste efter en cykel.
Jeg har kig på Radon ZR Team 6.0 og 7.0. Mit spørgsmål er så om de ekstra penge på 7.0'eren er det ekstra værd? Her tænker jeg på dele vedligeholdelse og generel oplevelse af cyklen. Jeg skal mest bare have en cykel jeg kan være glad for og som kan anvendes året rundt i alt slags terræn, og som ikke koster en herregård at vedligeholde (nej, singlespeed er ikke en mulighed).
Har aldrig haft en MTB med affjedring eller skive bremser og ville derfor høre hvordan dette vedligeholdes og evt. nogle indstillings fif?
Hælder mest til 6.0'eren grundet økonomien (på SU), men hvis 7.0'eren virkelig er det ekstra værd er jeg villig til at strække budgettet. Hvad giver man mere for ved at købe 7.0eren frem for 6.0eren?
Hilsen Kasper.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 33 Cykler: 8 Emner: 22 Svar: 197
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 51 Cykler: 2 Emner: 35 Svar: 362
dec 2008
Følgere: 24 Cykler: 2 Emner: 78 Svar: 692
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 30
Er der nogle ting jeg skal vide ang. køb på nettet? Har målt størrelse til 20'', med en højde på 183 cm og skridtlængde på 88 cm.
Har hørt noget om bleeding ang. skivebremse, hvad går dette ud på?
Og mine andre spørgsmål omkring vedligeholdelse (året rundt) af gaffel + skivebremser mangler jeg stadig lidt vejledning om.
Køb af Radon MTB