Tips til at gøre min træning bedre ? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har kørt MTB sådan lidt for sjovt om søndagen, men er efterhånden blevet rigtig bidt af det....så meget at jeg sammen med et par kammerater har meldt os til H12
Og der er ingen af os der vil være "den langsomste" så derfor er jeg begyndt til spinning for en måned siden - og har lige købt et pulsur for at lære hvor meget eller hvor hårdt jeg kan arbejde (er ikke helt klar over hvordan jeg bruger det i min træning endnu!?....data : 40 år, hvilepuls 65, maxpuls 185)
Er absolut ikke i topform (endnu?) men i øjeblikket er jeg arbejdsløs (= god tid til at træne) og min uge ser cirka sådan ud :
- tirsdag : spinning 2 timer
- torsdag : spinning 1 time
- fredag : spinning 1 time
- søndag : spinning 1,5 time
Udover det så træner jeg Wing Tsun tre gange om ugen
Mit mål er at tabe mig og forbedre konditionen, men jeg ved som sådan ikke noget om konditions-træning, men vil jo gerne have mest muligt ud af min træning så gode råd/tips er meget velkomne ;o)
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 68 Svar: 139
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 7
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Cykler: 6 Emner: 129 Svar: 387
Min erfaring er lidt ligesom Gianni´s. Du kan danne en rigtig god grundform med spinning, men jeg mener også, at du får meget ud af det. Jeg vil ikke mene, at spinning er LANGT dårligere end ude i selve skoven, da du kan kører rigtig rigtig hårdt til spinning! Du skal bare sørger for, at kører med nok belastning på (altså ret høj belastning)
Men som de andre siger, ingenting er bedre end selve skoven! for du får en meget bedre teknik og lærer gearne meget bedre at kende når du kører udenfor...
Dog kan jeg, nu når du har så meget fri, anbefale dig at gå lidt til styrketræning (2-3 gange om ugen) det vil du få en hel del ud af, hvis du altså træner det rigtigt!
Mvh.
- Bonde
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 68 Svar: 139
Jeg ville også meget hellere en tur i skoven, end sidde inde i et spinning lokale ;o) men det har jo været umuligt at komme i skoven pga den voldsomme sne-mængde den seneste måned....derfor startede jeg til spinning
Syntes bare det er nemmere at presse mig selv rigtig hårdt til spinning, i skoven har det selvfølgelig osse noget med ruten at gøre (måske er bakken ikke lang nok til at man bliver ligeså presset som til spinning)
Men jeg skal helt sikkert snart i skoven nu hvor sneen endelig er væk - nu kører jeg mest i Bidstrup skovene (det hvide spor : 10km/55 min) som er mere teknisk end konditions krævende...
...kunne jeg tage i skoven, de dage jeg ikke spinner....eller vil det være overkill for mine lår muskler !?
Har tidligere styrketrænet - og var osse ud og køre lidt bænkpres og squat - men blev fuldstændig smadret og måtte droppe spinning dagen efter ;o) har svært ved at se muligheden for styrke træning mens jeg spinner så meget ? man kan vel ikke gøre begge dele på samme dag eller hvad ?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 45 Svar: 196
Tips til at gøre min træning bedre ?