2.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jens D
Jens D
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29

Hjælp til valg af hjulsæt til Racer Hjælp til valg af hjulsæt til Racer

Hej

Jeg er i vildrede om hvad for et hjulsæt jeg skal købe til min trek 5,2 model 2010. Jo mere jeg kigger, jo flere lækre hjulsæt finder jeg. Er nok også lidt i tvil om min cykel kan bære de hjul kigger på, forstået på den måde, at hjulsætte måske er for gode til min trek. Eller jeg skal vælge nogle billiger.Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.
Kigget på disse sæt.
Fulcrum Racing speed http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=42585
Zipp 404
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50578
Reynolds DV3K T
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40323

På forhånden tak
Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg af hjulsæt til Racer
  • #1   14. jan 2011 Hvilke gear har du på din Trek?
    Hvis du har Campagnolo, ville jeg tage Reynolds kun pga. prisen.. Alle tre hjul er af topklasse, og derfor ville jeg vælge det billigste sæt.

Hvis du derimod har Shimano, så ville jeg vælger Fulcrum Racing Speed.. Zipp er for meget set, og hvis du spørger mig, også overpriced!

Og det det med om de passer til din Trek... Alt passer, og man må jo aldrig gå ned på udstyret ;).

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#3   14. jan 2011 Hej Mr.P-team Velocite

Det er Shimano Ultrega jeg har på. Det jeg er ude på er at få et hjulsæt hvor jeg virkelig kan mærke en forskel ! Ja så kommer man jo op i prisen med det samme desværre,
    Kunne du have andre ide'er til hjulsæt som jeg ikke har kiget på ?

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#5   14. jan 2011 Jeg går efter efter Clincher ( døk og slange) . Linkede nok ikke helt rigtig, sorry

• #6   14. jan 2011 hvis du er i den prisklasse skal du prøve og kigge på et par corima aero+ de fåes til dæk og slange som fuld carbon fælg d.v.s. lav vægt

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#9   14. jan 2011 Kan være jeg er lidt blond smiley men når jeg kun kigger efter "C" hjulsæt, så er vægten jo meget højere. De Hjul jeg har nu er en vægt på 1710 g. Vil jo gerne så langt ned som overhovedet muligt.

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#11   14. jan 2011 kryll
    Har man indlæg i tubelar hjul, for at formindske punktering ? . Jeg skal kun bruge mine til løb og lange ture, så måske skulle jeg overveje at købe Tubelar.

• #12   14. jan 2011 Gruppen betød noget da Reynolds kun kunne fåes til Campa ;).

Jens:
    Jeg går ud fra du er motionist, som kører et par gode lange ture om ugen, og løb engang imellem? Hvis jeg var dig ville jeg alligevel gå efter Clincher..

Mange clincher udmærker sig ved at veje omkring 1500g og så er mange af dem ved at kunne klare et højt tryk (10-12 bar). Og så er det bare så meget nemmere og billligere ved punkteringer :).

Mit valg ville lande på et par Spinergy FCC eller Corima Aero+ til dæk/slange.. Faktisk er Spinergy bygget op om Corima fælgen, og har nogle bedre eger! Begge er gode valg, det er næsten kun designet som skal afgøre det for dig ;).

Spinergy FCC (i DK)
    (link fjernet)

Corima Aero+
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36306

^^ - Måske du selv kan finde Spinergy billigere andre steder? Ved du kan få et par på ebay.com (med custom eger), for omkring 9000,- m/ fragt, told, moms, skat og alt det der!

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#14   14. jan 2011 Ja jeg er kun motionist smiley vælger nok de spinergy som du anbefaldte. Fandt dem på Ebay ,
    http://cgi.ebay.de/New2011-Spinergy-Stealth-FCC-White-PBO-WheelSet-Shimano-/220724657828?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item336436fea4

Takker jeg alle sammen for hjælpen..
    mvh Jens

• #15   14. jan 2011 Jeg ved du har gjort et godt valg der.. De er super gode!
    Det hjulsæt kommer til at koste dig 8.637,36 kr. når alt er betalt.. Og det er skam en helt fair pris ;).

• #16   14. jan 2011 Hvis jeg havde pengene her og nu (og ikke lige havde 7 andre sæt hjul i forvejen) så havde jeg købt dette:

(link fjernet)

Det er fandme en god pris på et vandvittigt godt hjulsæt!

• #17   15. jan 2011 Jeg ville se efter Spinergy Stealth FCC... Et fantastisk stift og godt rullende hjul..

• #18   15. jan 2011 Nå, hjulsættet jeg linkede til er nu solgt. Det var fandme også en sweet deal!

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#20   17. jan 2011 Jeg har lige fået et tilbud fra den lokalcykelhandler på Zipp404 fra 2010 til 10000 kr.
    Syntes i stadig jeg skal vælge Spinergy Stealth FCC frem for zipp404 ?

• #21   17. jan 2011 Jeg ville til enhver tid vælge zipp 404 over spinergy.

• #22   17. jan 2011 Spinergy er vildt hode og har en fed lireffekt... Prøv en tul på Spinergy og på Zipp... Og så vælg ud fra det...

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#23   18. jan 2011 Har i dag været ved den lokalecykelhandler og se det zipp404 hjulsæt jeg kunne få for 10 kg. Hjulsættet var med alu bremseflade, ikke carbon som jeg havde regnet med. Ud fra spec. fra zipp's hjemmeside så er vægten på det hjul med alu bremsefalde noget større 1658 g og så skriver de 1893 med powertap. Hvad er powertap, og syntes i ikke at vægten for så et dryt hjul er for høj ?

• #24   18. jan 2011 Zipp's clinchers leveres kun med aluflade, sådan er det bare..
    Vægten er okay, men lidt oppe i den høje ende! Men hvis det i sidste ende giver bedre rullemodstand, så er det ikke sikkert at 168 g skal skille jer af!

Powertap er et bagnav, hvor man så kan måle ens wattudledning med et såkaldt "powermeter". - Det er smart for professionelle og meget meget meget engagerede motionister. Ellers er det lidt overkill (ja, og endda ekstra vægt!)

Ville stadig vælge Spinergy :).

• #25   18. jan 2011 Spinergy har nogle fancy hvide eger.. and thats it! Jeg vil mene, at på alle punkter er Zipp 404 et bedre hjulsæt.

• #26   18. jan 2011 Zipp er godt, og Spinergy er godt.. Ingen af de to er bestemt dårlige!
    - Zipp har gode nav, og det har Spinergy også..
    - Zipp har gode eger, Spinergy har bedre.
    - Zipp's fælg er måske en smule bedre, men pga. design og 168g til forskel, ville jeg vælge Spinergy, som til hver en tid ville kunne køre lige op med Zipp! Det er marginaler, som skiller dem ad!

• #27   18. jan 2011 Der vil jeg så tillade mig at være uenig, jf. forrige post.

• #28   18. jan 2011 Kig iøvrigt her:
    http://www.biketechreview.com/reviews/wheels/499-bicycle-wheel-review-and-ratings

• #30   19. jan 2011 Spinergy bruger PBO fibre i egerne i stedet for stål... Det gør dem 3 gange lættere og 5 gange stærkere... Samtidig er det er "dødt" materiale så de "sluger" de flestge vibrationer fra vejen... Det gør dem komfortable og dermed kan man holde ud at køre på dem i længere tid... De er samtidig ekstremt stive... Og det med luftmodstanden på egerne giver jeg ikke noget for... Det tror jeg ikke på at man kan mærke...

• Jens D
    Jens D Tilmeldt:
    jul 2008

#31   2. feb 2011 Jeg skulle afhente mine zipp404 i dag, men manden jeg havde aftalt prisen med (10.000) var syg, så snakker med den anden sælger og så var prisen lige pludselig 11,700 kr få samme sæt. Så blev lidt vred og forlod butikken uden hjul. Så er virkelig i tvivl om hvad jeg så skal.
    Skal jeg stadig gå efter zipp404 eller gå efter disse her ?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29933
    Shimano Dura-Ace Wheels C50mm Clincher 7850

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=62454
    Reynolds Assault C

eller Corima Aero+ til 8000 kr ved fabin.dk

jens

• #32   3. feb 2011 Havde taget Reynolds Assault eller Corima Aero+.. Det er bare så meget federe (og måske også bedre, i hvert fald ifølge mig) hjul ;).

Kommentér på:
Hjælp til valg af hjulsæt til Racer

Annonce