{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.519 visninger | Oprettet:

Top MTB carbon hjul?? (Custom built??) {{forumTopicSubject}}

Hey Galleri..

Mens jeg venter på min Fully, skal jeg jo ha tiden til at gå med noget...

HVIS jeg sku opgradere de hjul min bike er monteret med, hvad sku jeg så vælge? Hjulet skal naturligvis være en forbedring på alle punkter.. Især vægt og stivhed! og kunne passe med Sram kassette og den skive der er monteret på Crossmax sættet!

Biken bliver denne:
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2067
Hjulsættet er: Mavic Crossmax SLR Disc (som eftersigende sku være et ret godt hjul)
Gruppen er Sram XX.

Meld gerne ind med et sæt hjul i mener er "topdoller"..

Hvis prisen kan holdes på max 8000.- ville det være fint.. (inden for EU)
Det kan os være custom bygget...

nb. Farverne skal gerne være sort/carbon, hvid, rød. (mest sort, minimalt hvid og rød)

Ser frem til jeres bud.. :o)

vh
René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Top MTB carbon hjul?? (Custom built??)
  • #1   6. nov 2010 Eks.

er dette hjul noget værd?

(link fjernet)

OBS! fælgene SKAL ku køre tubeless!

• #2   6. nov 2010 Reynolds smiley
    Du skal da klart have Reynolds hjul hvis du skal have noget stive og lette hjul.
    Det er bare de fedeste hjul og de er mega stærke og dem kan man både få til lukkede ringe og almindelig.
    Hvis jeg stod og skulle have nye hjul så blev det Reynolds.
    Mvh Dillan

• #3   6. nov 2010 Hey Dillan..

Ja de ser ret fede ud! men kan deres Clincher køre tubeless?

Jeg går ikke ud fra at tubelar og tubeless er det samme? jeg ønsker muligheden for at køre med dæk/slange, men også tubeless med seealer/snot i.

De hjul ville klæde den bike rigtig godt!

• #4   6. nov 2010 Kan ikke lige finde nogle steder hvor de har dem men så må man jo vælge hvad man vil have mht. slange eller slangeløs men du kan jo få latex slanger der vejer 56g. og det er jo let. Og de hjul ville passe mega godt til den Canyon.

• #5   6. nov 2010 Det kan være der kommer en tubeless model til 2011.

Ellers andre forslag til hjul?

• #6   6. nov 2010 Har sendt dig en PM.. smiley

• #7   6. nov 2010 Rene, Sorry for OT,

men forhelved!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elsker din smag og din nye cykel!! den bliver jo konge!

• #8   6. nov 2010 Kenny.
    ser lige på det :o)

Gustav.
    hehe ;o)

• #9   6. nov 2010 ENVE

Ingen over. Ingen ved siden af.

Hvis de skal kunne betales, så er reynolds nok vejen frem.

• #10   6. nov 2010 hehe super du går til mountainbike verdenen med udstyret i orden,..men jeg tror på mavic hjulene er mere end gode nok til en nybegynder smiley

• #11   7. nov 2010 Andreas:
    Du tænker på disse?
    (link fjernet)
    Jeg kan ikke umiddelbart se om du kan køre tubeless.... Det ku jeg jo rigtig godt tænke mig..

Jesper:
    Hellere flot på røven end småt på røven ;o) Jeg mener at udstyret er vigtigt, hvis man ikke skal miste gejsten i opstartsfasen.. En "skod låge" fra thansen tager nok modet fra en før man kommer igang.. (intet ondt om/imod folk der ejer thansen udstyr, det er bare ikke egnet til at blive brugt)

Hvis man sku bygge hjul selv, og man gerne ville ende under/omkring 1400g for et sæt carbon/tubeless hjul, hvor sku man så kigge.. nogen der kender til fælg, nav og eger kompi der bare spiller? for 8k sku det vel være muligt at få samlet et fornuftigt sæt...

René

• #12   7. nov 2010 helt enig! Men Mavic SLR hjul er på ingen måde "thansen hjul", ment på den måde at de virkelig er stærke, stive og kan holde til at blive (mis)brugt smiley Men skulle jeg have et top carbonhjul sæt så havde jeg købt et sæt Bontrager XXX, jeg har tidligere kørt med dem på min top fuel, og de er fantastisk stive, og ruller skide godt! Jeg skiftede dem dog ud med mine Spingergy, og det er mest fordi jeg vil have nogle ekstremt stærke hjul smiley hvornår kommer din cykel?

• #13   7. nov 2010 enve er nok det bedste bud lige pt

• #14   7. nov 2010 Jesper.
    Jeg mente nu heller ikke at de SLR hjul var ringe ;o) så ska jeg da lige rette mig selv..
    Levering kan tidligst ske i/efter uge 3 ifø Canyon's hjemmeside.. Men ska jo lige ha en sludder med dem på lørdag.. (på messen)

W.
    Der er så kun problemet med 8000.- grænsen..? Jeg har svært nok ved at forsvare den pris cyklen lander på med de upgrades der pt er foretaget..
    Salget af de monterede hjul vil naturligvis være et plaster på økonomien ;o)

• #15   7. nov 2010 Stan´s no Tubes.. ZTR...?

http://www.competitivecyclist.com/product-components/2011-stan%27s-no-tubes-ztr-alpine-disc-rim-7731.570.0.html

Er det noget man ku bygge et stift, let og holdbart sæt på? Kender ikke hjulet, men har googlet ok respons på det.. Man kan det holde til lidt prygl? Nu vejer jeg jo ikke over 70kg, såå...

Så skal der jo bare nogle lækre nav og lette eger til, så sku det være nemt at komme under 1520g som mine kommende SLR sku veje..

• #16   7. nov 2010 René E

jeg ved ikke lige hvordan de er i forhold til vægten men Chris King nav kunne være et bud.

• #17   7. nov 2010 SLR vejer altså kun 1420 gram..

• #18   7. nov 2010 René alle hjul kan køre tubeless. Jeg kan forklare dig hvordan når den tid kommer.

Som jeg skrev, så er ENVE helt klart det bedste hjul på markedet paret med nogle DT Swiss 190 eller 240s. Alternativt Industy Nine eller Chris King hvis man er til de lidt mere eksotiske ting.

Hvis ikke budgettet er dertil, så er Reynolds et super alternativ inden for carbon og hvis ikke det behøver at være carbon, så er en Notubes fælg på et lækkert nav altid en vinder - som du selv linker til.

• #19   7. nov 2010 ENVE hed forresten EDGE indtil for lidt tid siden. Det kan forvirre lidt.

• #20   7. nov 2010 Easton Haven Carbon er også fede. De vejer 1450.

• #21   7. nov 2010 Rettelse.. ja 1420g.. sorry..

Jeg ved ikke hvorfor jeg troede at ZTR fælgen var carbon... sikkert pga. den lave vægt.. ups.. Jeg elsker det fiber materiale, så ztr er ude af billedet..

Andreas..
    Så det du siger er... Jeg skal ha et ekstra job og så købe de envy/Edge..? ;0) *hehe*
    De er os ret fede! og det ville nok blive med DT190 (ceramic) hvis det var, men de er møg dyre de nav. men os ret lækre!

Tubeless, ust, osv osv... Kommer det til at virke med det tape man kan få, og så en gang grøn snot?
    Kan alle fælge så køre tubeless uden probs?
    Skal dækket også seales i siden for at holde helt tæt..? går ikke ud fra at lufttrykket gør det alene..

• #22   7. nov 2010 Stort set alle fælge kan køre tubeless med yellowtape og ventil. Alt afhængigt af hvilke dæk man bruger, så kan notubes latex være nødvendigt.

Om du skal købe dem eller ej skal jeg ikke blande mig i, men Enve XC på 190 Ceramic er noget nær det ultimative hjulsæt.

• #23   7. nov 2010 kenny b.
    marvic skriver at sættet vejer 1520 (mente nok jeg havde set rigtigt)
    (link fjernet)

chainreactioncycles skriver 1420g som de eneste jeg lige ku finde.. og det er 09 sættet.. så måske hjulet er forstærket?

Kommentér på:
Top MTB carbon hjul?? (Custom built??)

Annonce