{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.886 visninger | Oprettet:

cykelmontør vs. cykelmekaniker? {{forumTopicSubject}}

Hvad er forskellen sådan generelt? Altså udover montør tager halvt så lang tid at gennemfører. Er det bare at man ikke lærer om knallerter som man gør som cykelmekaniker? Synes uddannelsen som montør lyder meget spændende og er rart (i mit tilfælde) at den kun varer 1.5 år. Det burde vel heller ikke tage længere tid for at lære at samle en cykel.

Men kan man bruge uddannelsen til noget bagefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cykelmontør vs. cykelmekaniker?
  • #1   3. nov 2010 som cykelmontør arbejder du kun med simple reparationer, så som lapning af dæk osv., og klargøring af cykler, som cykelmekaniker kommer du igennem alt, dvs. diverse affjedrings-systemer, indvendige og udvendige gear og hjulbygning samt en masse andet smiley

• #4   3. nov 2010 Cykelmontør

På uddannelsen lærer du at reparere og vedligeholde cykler. Du lærer at arbejde med værktøj og maskiner. Kundebetjening er også et vigtigt emne. Cykelmontør er trin og vare 1 år og 6 måneder.
    På Trin 1 til cykelmontør får du et grundigt kendskab til de mange cykeltyper. Du lærer at arbejde med at samle cykler efter kundernes forskellige behov, og du lærer at reparere og vedligeholde hjul, bremser, gear og andre dele. Du lapper også slanger og udskifter dæk og slanger.

Men er det ikke grundlæggende hvad man skal kunne for at have en cykelbiks? Self. er det bedre at kunne indstille en racer i blinde, men tvivler sgu på nogen af de 2 butikker her i byen kan indstille noget som helst. 90% af opgaver er vel bare de normale ting for hr og fru jensen.
    Ellers lærer man vel nogen af de andre ting i fritiden når det nu også er en personlig hobby?

Altså er godt klar over butikkerne vel helst vil ha dem med en lang uddannelse, men hvis man ikke skal stå og rode i knallerter osv. alligevel er det vel lidt ligegyldigt?

• #5   3. nov 2010 vis du kommer i mesterlære så arbejder du på et værksted i stedet for at være på grundforløb og har dermed ikke noget at gøre med knallerter..

som sagt cykelmontør er de simple ting du lære..
    og Hr. og Fru. Danmark vil da nok også gerne have smurt deres gearnav op på et tidspunkt? eller måske skiftet en del i det?

• #6   3. nov 2010 Lasse, det tror jeg også man lære i det jeg har skrevet står der også reperation af bremser, gear og andre dele. smiley

• #7   4. nov 2010 Jacob, hvis man tager grundforløbet som montør, kan man så komme i mesterlærer resten af tiden, altså uden at skulle på skole igen? For jeg kan tage grundforløbet ret tæt på hvor jeg bor, ellers er der for langt hvis jeg skal til Herning eller Lolland. Grunden til montør er meget tiltalende er at jeg som 25 årig simpelthen ikke har råd til at tage en +3 årig uddannelse hvor jeg skal være på SU.

• #8   4. nov 2010 Man har vel altid råd, det handler nok bare om prioriteringer. Jeg er 28 og på SU, og gik også fra fuldtidsarbejde til SU. Det var lidt kedeligt i starten, men det er ren tilvænning, medmindre man sidder i hus med kone og børn, så er det selvfølgelig lettere sagt end gjort. Men hvis man har mulighed for det, synes jeg ikke man skal lade sine økonomiske prioriteringer stå i vejen for det man gerne vil.

• #9   4. nov 2010 Selvom du modsiger dig selv med at alle har råd og så skriver at ikke alle har råd, så har jeg stadig ikke råd. hehe

• #10   8. jan 2011 Lowdog. det funger sådan at cykelmekaniker udd. starter endten i lære eller på grundforløb på de udvalgte skoler for det. og så skifter man mellem skole og at være på sin læreplads. lønnen er ikke SU når du har læreplads og ikke går på grundforløb

Kommentér på:
cykelmontør vs. cykelmekaniker?

Annonce