Ny racer, brugt eller ny? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Ja, jeg ved at denne slags emner er en klassiker, men har søgt og er ikke blevet klogere.
Jeg er blevet så meget bidt af tour de france, at jeg har besluttet mig for at købe en racercykel. (mangeårig fan, som nu selv vil prøve det!)
Den skal bruges til hyggeture/træning samt transport på arbejde. (Og forhåbentligt til en tur i de franske alper på et tidspunkt
Jeg har ikke lyst til at starte ud med at bruge 10 k for cykel, tøj og sko (og hvad man ellers skal have for at være med på beatet)
Mit spørgsmål er konkret, kan det betale sig at købe brugt, og bør man gøre det hvis budgettet kun er omkring 4-6 k?
Er ligeglad med at købe en cykel brugt, hvis ellers den spiller mekanisk, og er nogenlunde fed at se på
Bud på brugte eller nye cykler modtages forresten med glæde !
Mvh
Christian
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
Hvor høj er du ?
aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
aug 2007
(link fjernet)
Den virker realistisk i prisklassen, men igen, aner ikke om det er billigt i forhold til det udstyr som sidder på den.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 259
Deres "detailværdi" er det rene fup, og deres "shop direct pris" er heller ikke noget at prale af. Det meste af udstyret er volapyk navne, som de færreste kender til.
Cyklen du har kig på er overhovedet ikke prangende - det meste af udstyret er som sagt volapyk navne, og det der ikke er, er ikke specificeret, f.eks. står der bare microshift gear, promax bremser osv.Og ikke mindst har den en vægt på 10,5 kg, hvilket er alarmerende, da de billigste cykler fra topproducenterne sjældent vejer over 9,5 kg eksl. udstyr..
aug 2007
Nogen der har nogle konkrete anbefalinger på nye racere, eller kan råde mig til at vælge mellem brugt eller ny?
aug 2007
Er det også noget billigt NO NAME gøgl? Der står ingen vægt, det er vel ikke et godt tegn
nov 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Cykler: 3 Emner: 9 Svar: 34
aug 2007
jul 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
Men så fik jeg et rigtig rigtig godt tilbud på en bh carbon comcept cykel med ultegra gear osv, til 12,5, også kommer hjelm, tøj, sko, pedaler, computer, flaskeholdere, ekstra slanger, lappesæt osv, også var mit budget max sprængt, da jeg ik vil gå ned på martiellet.
aug 2007
aug 2007
http://www.dba.dk/herreracer-trek-12-2008-56/id-67527564/
Ny racer, brugt eller ny?