Bedst til 10000,-? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg leder efter hjælp til at udpege diverse kandidater til køb af en ny MTB til max 10000,-. Jeg er nærmest helt grøn hvad emnet angår og har kun kørt ganske lidt. Dog er jeg blevet bidt ret så kraftigt af det, og har besluttet mig for at investere i en (for mig) ordentlig cykel..:) Har indtil videre været ude og kigge lidt på Trek 6500 og Cube Ltd Team og Race. Derudover har jeg læst mig frem til at et mærke som Canyon skulle give god værdi for pengene. - Og det er PRIMÆRT det jeg søger. Så meget cykel for pengene som muligt. Er fuldstændig ligeglad med hvad der står på stellet. Men jeg søger samtidig en cykel der er tilpas god så jeg ikke hurtigt bliver træt af den. Omvendt vil jeg heller ikke skyde over målet, så billigere kandidater er også ganske velkomne!!
På forhånd tak.
Links:
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=1803
(link fjernet)
(link fjernet)
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 203
Den har bedre hjul en Cube'en og bedre gear end Trek'en. Og der er Tour pakken med lige mens profferne er ude at trille Og for en gangs skyld er den på lager i sort i alle størrelser så den er også hjemme pænt hurtigt
jul 2010
Og så er jeg selvfølgelig stadig åben overfor alt muligt andet...:) Gerne med begrundelser. Tak.:)
jul 2010
apr 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 12 Svar: 223
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a27795/zr-race-70.html
Men dem du har fundet er også glimrende cykler. Når du er i prisklassen 8 - 10000, så vil jeg sige at <i>næsten</i> ligemeget hvad du vælger, så får du en god stabil cykel, med komponenter som bare virker. Det du får ved at betale mere er hovedsageligt lir og lavere vægt. Jeg startede på en Cube LTD Race for omkring et år siden, og den har jeg været super glad for. Den har fungeret super, selvom jeg på ingen måde har skånet den i skoven.. ;o)
nov 2009
Følger: 34 Følgere: 26 Cykler: 12 Emner: 38 Svar: 274
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 259
Forresten så har canyon et showroom i Randers + nogle andre steder i landet - ring og spørg om de har en grand canyon hjemme, eller kan få en hjem, så du kan prøve en tur på den..
jan 2009
Følger: 90 Følgere: 87 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.244
sep 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Cykler: 3 Emner: 29 Svar: 323
jul 2010
Og mange tak for svar! Når I nu siger at Canyon'en er den "fedeste" (af de 3 jeg nævnte), hvad er det så helt I mener der gør den til favorit? Kender ikke så meget til de forskellige komponenter, eller rettere sagt forskellen på dem. Der er jo ofte flere ting der går igen på de forskellige cykler i samme prisklasse, men det bliver lidt sværere når fabrikanterne vælger forskellige komponenter. - Ihvertfald når man har meget sparsom erfaring har med dem, - og forskellen på dem. Hvilke komponenter er bedre på Canyon? - Eller dårligere? Retfærdiggør det prisforskellen? (Kan få Cube LTD Race til 9000,- og Trekken til lidt mere..)
Tak for forslag Rasmus. Bliver undersøgt. Og #2, hvor har du fundet tilbud på Trek. Dem har jeg nemlig adgang til at prøve.
- I det hele taget er det EN ting der gør mig en smule usikker på Canyon. - Jeg kan umiddelbart ikke komme til at prøve den? Det kan jeg jo selvfølgelig hvis jeg kører til Randers (fra Aalborg), men hvis de ikke har den hjemme hjælper det mig jo ikke.. Så hvad mener I om at købe en cykel man ikke har siddet/kørt på? Er det dumt? Nu har de jo godt nok en guide på Canyons hjemmeside, men kan man regne med den?? Den siger jeg skal købe en størrelse Medium, lyder det rigtigt?
Tak igen for svar. Det hjælper mig rigtig meget..:)
sep 2006
sep 2006
http://www.netcyklen.dk/shop/trek-6500-disc-423p.html
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 30 Svar: 216
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 715
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 89 Svar: 346
Min cyklel havde 6 ugers leveringstid... Og da jeg bestilte den, fik jeg en dato hvor den kunne afsendes... og det blev den sgu ca... Havde den en dag senere end de oprindeligt havde lovet... Men det kan lige så godt have været GLS skyld
Pengene der blev trukket passede på kronen, og cyklen var pakket perfekt ind... Jeg skulle selv montere hjul styr og saddel... styret var monteret op med greb og skiftere det skulle bare sættes i frempinden..
5min efter var jeg rullende
Og så får man bare den fedeste cykel hos dem... i hvert fald udstyrsmessigt... Design er jo en smagssag men jeg er godt tilfreds
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 203
Virkelig noget fedt udstyr der sidder på og den er stadig rigtig god, men stel og hjul ville gøre at jeg ikke ville vælge en Radon igen, og havde også valgt en Canyon hvis at det ikke have været for leveringstiden på den jeg gerne ville have.
Ville som sagt vælge Canyon hvis jeg var dig fordi deres stel siges at være super godt, den har bedre hjul end både Cube og Radon og bedre gear en Trek. Og med hvidt eller orange lir bliver den lige til en X-Høj
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 16 Svar: 71
http://www.designcykler.dk/trek-8000/
Min kammerat har lige købt en, og den er sgu fed! Synes du får mere for pengene end ved nogle af de andre...
jul 2012
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 3
Bedst til 10000,-?