hvad skal jeg tage med??? {{forumTopicSubject}}
Ok ind til videre har jeg kun kørt småture omkring hvor jeg bor. Har aldrig været på cykel ferie.
Men her til efteråret har jeg fået den fantastiske mulighed at komme med på en MTB tur til østrig i en uge Hvor der hovedsaligt skal køres all-mountain type kørsel (mest nedad hehe)
Men jeg ville lige høre om nogen af jer har gode råd til hvad er godt at have med. For har en ide om at jeg er nødt til at investere i alt (udover cykel). Derfor skal jeg også igang nu, det bliver sikkert ikke helt billigt.
Turen skal finde sted i september måned.
Hvilke dæk ville feks være gode at bruge til den slags kørsel, hvad for værktøj osv skal man tage med? Der er masser af cykel butikker og værksteder dernede men ville jo være fedest hvis man kan lave det meste selv.
Overvejer også at købe en rygsæk med drikkesystem.. nogen erfaringer med hvor stor den burde være?
Alle råd og vejledninger er yderst velkommen
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 8 Svar: 89
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
Dakine Nomad 2010 taske.
unbraco nøgler.
gear drop.
Maxxis Medusa/High Roller dæk med flere.
slanger.
lappegrej.
benskinner og evt. armskinner til den aggresive del.
evt. 2 par sko så du har noget forskelligt.
ekstra sokker hvis det skulle blive vådt...
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 23 Svar: 53
Har kigget lidt på nettet og den der Dakine Nomad ser sku lækker.. ved nogen måske hvor den kan købes i DK eller skal man satse på nettet?
I skriver begge to et gear drop... er ikke så bekendt med den slags.. hvad gør et gear drop?
Nogle gode råd til sko og ben/arm skinner? Af sko har jeg pt specilized mtb sport comp sko ca 3 år gamle.
Og gustav du skrive nogle maxxis dæk... med flere... hvad mener du med "med flere"?
Hvad med tøj? skal man udelukkende satse på shorts og tshirt, eller kunne det måske blive nødvendigt med varmere cykeltøj og måske regntøj? og i så fald hvad kunne være godt til den slags tur?
okt 2009
jul 2007
Ang dæk så læste jeg lidt om dækkene som Gustav havde skrevet og det virker som om at medusa dækket er til det løse, våde, mudret underlag og hig roller dækket er til det tøre underlag. Så skulle man vel være dækket ind.
okt 2009
jul 2007
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
du nåede at finde ud af hvad jeg mente med dækkene.
med flere var det jo bare for at have noget forskelligt.
Dakine Nomad:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=49832
af benskinner og armskinner er udvalget størst hos CRC:
http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=221&CurrentPageIndex=0&SortExpression=PRICE_ASC
jul 2007
Jeg får en prøvetur inden jeg skal til Østrig... En uge i Sälen i Sverige, hvor der også kan køres MTB.. skal jeg har i juli... så kan jeg få testet cyklen lidt inden jeg fiser til Østrig til september... fuck jeg glæder mig
hvad skal jeg tage med???