{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Casper T
Casper T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Fra KTM hardtail til eMTB {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står i den situation at min KTM 29" ULTRA RACE, hardtail er blevet stjålet. Det var en super god cykel, til en pris på næsten 16.000 kr. Fuld Shimano XT, fox shocks og alt det gode i en samlet vægt på under 10 kg ....

Jeg kører Single track Mountain biking 2-4 gange om året (så intet vildt) og ellers brugte jeg cyklen til lidt off-road og bare pendling.

Jeg er blevet grebet om konceptet om en Elektrisk MTB til mit behov...

Jeg har kigget på en Conway eMR 329 29" ( https://www.hellorider.dk/conway-emr-329-29-2018) til en pris på 18.000 kr.

Cyklen har den bedste Bosch krankmotor samt et stort 500wh batteri, så det er i top. Dér hvor cyklen går på kompromis er eksempelvis Shimano Deore gear, skifter osv.

Mit spørgsmål er, om jeg vil blive tilfreds med den "nedgradering", og hvad kan jeg forvente af kvaliteten af sådan en cykel? Ved prøvekørsel føles den som udmærket kvalitet. Kunne dog godt mærke, at gearskifteren var betydeligt langsommere end mine gamle XT-gear. Vægten på cyklen er 23 kg... Giv mig nogle meninger og erfaringer. smiley

Mvh. Casper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra KTM hardtail til eMTB
  • #1   1. aug 2018 Gear system er jo en billigere post at skifte kontra en god forgaffel.
    Og tror ikke det er muligt at mærke den store skiftetidsdifference, på deore og deore XT måske gearskifter føles lidt lækre.

Men som udgangspunkt er det jo alt der er en degradering, forgaffel er markant dårligere kan ikke engang læse hvilken en det er.
    Bremser går jeg udfra måske bare er shimano m375 måske eller et par tektro, ikke nogle lækre bremser men de får gjordet jobbet.

Vægten skal nok ikke afskrække når den har motor på, men hvis man vil have en elcykel må man nok smide lidt mere efter en med lidt bedre komponenter i hvert fald forgaffel.
    Ellers er det muligt at gøre det som en opgradering ved siden af, evt brugte dele.
    smiley
    Men var det mig havde jeg smidt penge efter en med en bedre forgaffel, eller sige i cykelbutikken om det er muligt at få en fed handel med en bedre forgaffel.

• Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    maj 2012

#2   1. aug 2018 Rad Rikes

Tak for svar. Kan læse mig til at forgaflen er en
    RST Blaze MLO affjedret forgaffel med Lockout
    Kender du til denne?

• #3   2. aug 2018 Det lyder til at være med fjedre, det betyder at den er mekanisk.
    Og som udgangspunkt, er det sjældent en kvalitets forgaffel med lang leve tid og en god affjedring.

Hvis det var mig ville jeg gå efter en luft affjedret forgaffel, eller undersøge hvad en koster ved siden af.
    Men kører man kun asfalt og grus og ikke det vilde singletrack med rødder og drops klarer den opgaven smiley

• Casper T
    Casper T Tilmeldt:
    maj 2012

#4   5. aug 2018 Jeg har valgt at smide lidt flere mønter, og investere i en Cube Reaction Hybrid SL 500.

https://www.cube.eu/en/2018/e-bikes/mountain/hardtail/reaction/cube-reaction-hybrid-sl-500-black-edition-2018/

Hvad siger i til sådan en bandit? smiley

• richard m
    richard m Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 10
    #5   22. okt 2018 Du skal da bare have en ktm igen 👍

Kommentér på:
Fra KTM hardtail til eMTB

Annonce