9.171 visninger
|
Oprettet:
Regler for cykellås {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har lige invisteret mig i en Radon ZR Team 7.0 Midseason.
Jeg vil jo helst ikke have den blir stjålet når den står på matrikelnummeret eller når jeg kører til fodbold på den også.
Men hvad er reglerne for låse? Hvornår dækker forsikringen ? Skal det være fastmonterede låse eller hvordan ?
Evt. kom med gode eksempler på en god lås til MTB
Mvh.Holst
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 26 Svar: 102
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 46
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
Jeg vil klart anbefale 2 låse til cyklen.
En forsikringsgodkendt lås der er fastmonteret på cyklen, samt en stærk wire/kædelås der kan smides omkring cyklen og et fast objekt.
En forsikringsgodkendt lås er en lås der har gennemgået forskellige test, både låsecylinder og "wire" delen - blevet frosset ned, slået på, brækket, klippet osv.
En godkendt lås er ikke nødvendigvis en lås der bliver fastmonteret på cyklen, men det er dog mest praktisk.
Der er en lås (abus BORDO) "ny model" som er en forsikrings godkendt kædelås - den er ikke så lang, men den er bom stærk.
Husk at der på de fleste cykler er QR på hjulene, så en god ide er at skifte QR akslen ud med en aksel med umbraco nøgle, eller låse hjul fast omkring cyklen og et masivt objekt.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
denne lås er forsikringsgodkendt - det er den Frederik linkede til ikke
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Cykler: 2 Emner: 26 Svar: 102
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Forsikrings godkendte cykellåse på google. 2 hit.
(link fjernet)
vh
René
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
(link fjernet)
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 182
Jeg har fået stjålet min Radon racer under et indbrud, og jeg have IKKE et stelnummer på cyklen og fik dermed IKKE erstatning.
Rng / Skriv til forsikringen og få det på tryk, ellers løber de fra dres udsagn, taler af erfaring
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 46
Man skal så også lige huske at gemme stelnummer på cykel samt kvittering på låsen. Ellers dækker de ikke..
Regler for cykellås