{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.423 visninger | Oprettet:

Søren F
Søren F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hjælp en nybegynder... Felt Q820 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg skal have en ny cykel, og plejer altid at sætte mig godt ind i tingene når jeg skal ud og bruge en masse penge. Cykler er dog ikke mit store speciale, og derfor er nettet jo et fantastisk sted. Efter at have rodet en masse indlæg igennem, må jeg indrømme at I lader til at være de rette at spørge!

Jeg skal have en ny cykel. Jeg kunne godt tænke mig at snuse til at køre MTB i skoven og vil derfor gerne have en cykel der kan klare det + stadig er til at bruge til almindelig kørsel. Hos Jupiter Cykler har de dette tilbud:

http://www.jupitercykler.dk/index.php?id=106&produkt=336

Dette er den info de giver om den:

Børstet alu hydro formet ramme
XT/deore gear, Truvativ krank, Hayes Sole hydrauliske skivebremser, dobbeltbundede fælge, Rockshox forgaffel med lockout.

Det er sidste års "topmodel" i Q-serien. Ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, så er det nogle OK gear, som burde kunne gøre det for en nybegynder. Skivebremserne er hydrauliske, hviket vist også er godt. Men de andre informationer siger mig ikke så meget.

Er det et godt køb til den pris? Synes selv at det lader til at man får en del for pengene. Hvis jeg så får smag for det kan jeg vel altid købe noget rigtig godt og dyrt. Er dette ikke en ok mellemting? En cykel jeg kan bruge i skoven og til daglig? Hvad siger I?

Der er ikke mange tilbage i butikken, så lidt hurtig respons vil blive utrolig værdsat!

På forhånd mange tak!

Filskov

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en nybegynder... Felt Q820
  • #1   8. jan 2007 Det lyder som en rigtig go cykel til prisen, ville sige den var fin nok , men vil helst ik afgøre om det blir den,

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#2   8. jan 2007 Tak for de hurtige svar.

Erik L: Hvorfor synes du ikke om FELT? Er deres cykler generelt dårligere, eller hvordan? Har heller ikke hørt om mærket inden må jeg nok indrømme.

Søgte på et andet indlæg, og der var deres nye Q-model Q920 sat op imod GT Avalance 1.0 Disc. Der var bred enighed om GT'eren var bedre. Jeg er dog ikke meget for at købe over nettet... Den har ellers også en pæn pris på den hjemmeside. Kan den findes til de priser i DK tror I?

Bør jeg slå til på FELT'en, eller er tilbuddet ikke bedre end som så?

• #3   8. jan 2007 Det er yderst rimelig pris. Det er "kun" 1000,- mere end jeg gav for min Trek, og der er opgraderet stortset over hele linien. Jeg kender ikke noget til Felt, men mht. dele er det er rigtig god cykel.
    Det er jo ikke de sygeste dele, men alligevel nogle gode komponnenter, Hydrauliske bremser (ingen justering), lockout gaffel (lækkert på alm. veje og op ad bakker), deore/xt er også ganske godt.
    - Stefan

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#4   8. jan 2007 Tak for alle jeres svar.

Helt generelt, så lader det ikke til at FELT ligefrem er populært hos jer. Det er der måske nok en grund til. Tror jeg undlader at købe på det tilbud.

Umiddelbart tænkte jeg bare at man fik meget for pengene, men den før-pris der var på, holdt måske heller ikke helt!? Kan man sagtens få en cykel med de kvalifikationer til omkring 5000? Jeg fik indtryk af, at hvis man ville have noget som skulle kunne holde til ture i skoven, så skulle man gerne ofre 7-8000 og opefter. Er der hold i det, eller kan det gøres for omkring 5000?

Den Scott der linkes til, har den samme kvalifikationer eller lidt lavere? De eneste ting jeg kan gennemskue er at bremserne og gearene er lidt dårlige (og her er jeg ikke en gang sikker), mens jeg på alle de andre specs er lidt lost.

Tusind tak for al jeres hjælp smiley Internettet er sgu smart smiley

• #5   9. jan 2007 Jaaa, nu er der jo nogen der har sagt dårlige ting om felt, så vil lige komme med mit besyv.

Jeg har haft min felt i 1 år og har opgraderet meget på den. Det største problem (eneste) jeg har oplevet var lige i starten, hvor der sad et billigt truvativ kranksæt på (det er virkeligt dårligt). Der er også en, der har skrevet til mig, at han har haft dårlige erfaringer med headsettet, men det har jeg altså ikke oplevet, mit kører super godt!

men, men, men, selve felt rammen og delene er super gode, så her skal man ikke være bange.

Så til dig der overvejer at købe, så skal du måske påregne at skifte kranksæt, ellers er der ikke noget at være bange for. Det er en kanon god cykel, med en lækker geometri og stivheden.

Du skal huske at være kritisk når du læser på nettet for der er mange grønskoldinger og medløbere der ude!! (Ikke der med sagt, at de andre der har skrevet her, ikke kan have haft dårlige oplevelser. Du ved jo heller ikke hvordan de har hold deres cykler)

Jeg synes ikke det er den bedste cykel, du har kigget på her, taget kranksæt, deore og gaffel i betragtning. Så enten laver du en aftale med din cykelhandler, om at få bedre komponenter (mod mer pris) ellers skal du bare prøve at se hvordan det virker for dig.

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#6   10. jan 2007 Sikke en masse gode svar. Tak for dem, allesammen!

Jeg tror lidt jeg har droppet idéen om den FELT-cykel. De andre råd jeg har fået, er gået meget på at sørge for at få en god ramme og nogle gode hjul, og at de andre dele kan man så udskifte hen af vejen.

Rammen på FELT'en ved jeg ikke så meget om, men så vidt jeg forstod var dækkene helt udmærkede. Kranken er min største anke. Ikke mindst fordi jeg ikke ved hvor meget en ny god en ville koste - og hvad monteringen stod i. Måske man bare skulle sige ja tak til cyklen, og skifte kranken?

Jeg er lettere forvirret, men føler jeg har fået lidt mere styr på det. I er meget velkomne til flere kommentarer - jeg lærer jo mere helt tiden smiley

Er der desuden nogen som kender til nogle gode tilbud ellers? I fysiske forretninger i Kbh-området?

Filskov

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#7   12. jan 2007 Sikke en debat jeg fik startet smiley Men super fedt, nu er jeg i hvert fald blevet en god del klogere! Jeg har fået et "tilbud" (? Hvis det da er et tilbud) på denne Cube cykel for 8000,- Det er sidste års model, og er vist sat 1000,- ned. Farven er ikke lige min stil, men for pokker...

(link fjernet)

Her er der vel et godt stel og nogle gode hjul, så vidt jeg kan forstå. De andre dele er vist også fine. Hvordan er det "del-mæssigt" i forhold til fx FELT'en? Får jeg mere for de 3000,- ekstra? Og synes I det er et ok tilbud?

Go weekend til alle! smiley

Filskov

• #8   12. jan 2007 Cube rammen er ikke et dyt bedre end Felt rammen. Dog er delene rigtig godet på Cuben, men det koster jo så også "lidt" mere...

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jan 2007

#10   13. jan 2007 Det ser i hvert fald ud til at være noget af et tilbud! Jeg har prøvet forskellige cykler, og de cykelmekanikere jeg snakkede med sagde at jeg lå lige mellem en medium og en large. Vist egentlig en medium. Er det så 18-19"? Så har de den vist ikke i min størrelse!? Hmm, må lige ringe til dem på mandag og smutte forbi evt...

Tak for linket i hvert fald smiley

Kommentér på:
Hjælp en nybegynder... Felt Q820

Annonce