{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Extralite {{forumTopicSubject}}

hej cg jeg har lige fået øje på nogen mega lette og fede nav som jeg muligvis kunne være interresseret i til at nyt hjulsæt til næste år men har i nogen forslag til hvad hvilke fælge og ejer som man kunne sætte sammen med. det kunne jo være fedt med at hjusæt på -1200 gram.
Af hensyn til holdbarhed på extralite navene hvad kan de holde til og hvad er vægtbegrænsningen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Extralite
  • #2   10. dec 2009 jamen jeg går efter et let hjulsæt som meget gerne må have noget profil på, men det skal være til åbne ringe og budgettet har jeg ikke rigtig tænkt på endnu da jeg ville se hvad der er af muligheder.

• #4   10. dec 2009 jamen jeg regner ikke med at købe hjulsæt over 10.000 men kunne man ikke selv samle et mega let hjulsæt til billige penge

• #6   10. dec 2009 jamen det behøver ikke være højprofil, bare et godt rigtig let hjulsæt til gode penge

• #8   11. dec 2009 hmm nej jeg ikke ikke få det under 1400 gram på bikeboosting.nl men det var også tune, men vil du ikke lige prøve at give et forslag til at super let, solid og stift hjusæt til billige penge

• #10   12. dec 2009 simon hvis du skulle vælge hvad for nogle nav ville du så vælge, jeg har kigget meget på, extralite, tune, dt swiss 190, dt swiss 240. men hvad er bedst og hvad kan de forskellige holde til.

• #11   12. dec 2009 ellers FFWD. De har højprofil fælge på 250-300 gr. Det kan købes seperat. smiley

Se deres hjemmeside.

Det skal så lige siges at de koster ca. 2000 kr. stykket. smiley

• #12   12. dec 2009 Lyder som om at det må være tubular /lukkede ringe, hvis de kun vejer 250-300g for højprofil.

Jeg vil sige det samme som Simon P. Skal du have et sæt super clinchere, så skal du vælge edge composites. F.eks Edge .45 med tune mig/mag eller extralite og M5 og sapim CX eger. Så har du et virkeligt godt hjul.
    Skal du have den i "dicount" udgaven, så er det nok Edge .45 med DT240 og DT Aerolite eger. Prisen på sådan et sæt ligger på ca 10.000kr uden fragt, told, moms og alt det der.

Generelt gælder, at du kan vælge to af følgende:
    - Lav vægt,
    - Lav pris
    - Høj holdbarhed

Vil du have lav vægt og høj holdbarhed så bliver prisen høj. Vil du have lav vægt og lav pris så går du på kompromis med holdbarheden og endelig vil du have lav pris og høj holdbarhed, så bliver vægten også derefter.

• #13   12. dec 2009 jamen holdbarheden er jeg lidt i tvivl om. Når vi snakker holdbarhed er det så vægtbegrænsning? jeg vejer ca 80 kg og jeg er ikke færdig med at vokse

• #14   12. dec 2009 jamen holdbarheden er jeg lidt i tvivl om. Når vi snakker holdbarhed er det så vægtbegrænsning? jeg vejer ca 80 kg og jeg er ikke færdig med at vokse

• #15   12. dec 2009 Der er ikke vægtbegrænsning på et sæt EDGE .45, hvis det er det du spørger til..

• #16   12. dec 2009 jamen jeg mener er der ikke en grænse for hvor meget tune eller extralite eller dt swiss kan holde til. Når man snakker vægtbegrænsning er det så fælgen eller navet som afgør at hjulet kan holde til det

Kommentér på:
Extralite

Annonce