6.503 visninger
|
Oprettet:
Fælge til tung rytter {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Sidder og kigger lidt fælge, bla for at peppe cyklen lidt op.
Jeg vejer 105 kg, og jeg kan se de fleste fælge kun klarer ryttere på op til 90 kg, med mindre de koster en bondegård.
Jeg har en 4-5kilo at gøre godt med, og vil gerne have lidt råd og vejledning, så jeg ikke køber katten.
Fælgene må gerne være brugte, og meget gerne carbon (det ser jo lækkert ud )
Skal det være dæk og slange eller lukket ring ? aner jeg ikke.
Håber i kan spytte ind med nogle gode råd
Takker
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
- Jeg kan anbefale dig Zipp Limited Edition (eller Team CSC, det er helt det samme!) de er stive og det er dem Team SaxoBank bruger i bjergene..
De skulle helt sikkert kunne holde til dig ;).
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 81
Hvis fælgene er hvide, og gerne med høj kant så er det et plus på lir siden
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
http://www.cykelgear.dk/index.php?main_page=product_info&cPath=79_87&products_id=2542
- hvide og med profil.. ikke et til bjergene, men alligvel et godt sæt ;).
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 65
Jeg vejer selv omkring de 100kg og de flexer helt vildt.
Fulcrum og mavic er rigtige gode valg,
selv kører jeg på spinnergy.
jeg købte dem brugt for 5500.- og de er langt de bedste hjul jeg har prøvet.
Her er der nok mange der er meget uenig, men de vejer heller ikke lige så meget som mig, så deres samlingningsgrundlag er ikke det samme som mine :0)
jesper
maj 2008
Som glad motionsrytter, er det kun dæk og slange, der fungere godt i hverdagen.
lukket ringe er bøvlet at lappe efter punkteringer - du kan ikke skifte ringen ude på turen (det er ihvert tilfælde noget rod)
hvis du punktere med dæk og slange, skifter du bare slangen og så er du vider efter 5min.
feb 2009
Trælst at Carbon ikke kan bære fede mennesker hehe.
Havde kigget på American Classic, som er nogle super fede fælge, men har fået at vide ved en cykelhandler at producenten siger MAX 90kg, så der er jeg lige 15kg for fed
Det er sgu svært at finde de helt rigtige hjul, og ved siden af det så er jeg ved at lede efter en meget lysstærk lygte også, men damn de er dyre
feb 2009
feb 2009
maj 2008
de har Spinnergy Road Xaero Lite til 5000.-
feb 2009
Det er da noget der skal kigges nærmere på
Kan se at Fulcrum fælge 5 og 7 ikke er så dyre, er de noget værd i forhold til dem jeg har eller skal jeg beholde min egne der ?
Takker meget for hjælpen indtil videre, er nemlig ikke lige så skarp på det her felt men håber på jeg bliver det, læser så jeg er helt blå i hovedet over det
feb 2009
Mavic er også nogle lækre fælge, jeg håber jo på at vinde noget ved at skifte dem jeg har, altså komme til at køre lidt hurtigere.
feb 2009
Kryll ved du om de kranksæt de har på bikebuster fraFSA kan monteres på en cykel som min ?? der er sgu nogle der er ret billige og mega flotte
feb 2009
Så er der kun en vej, ned til cykelhandleren dog bliver det ikke der hvor jeg købte min cykel, da deres service er mildest talt mangelfuld i min verden.
Hvis der er nogle i Esbjerg området der har forstand på at skifte sådan noget, giv da endelig lyd hvis de gerne vil hjælpe med at gøre det engang i fremtiden
feb 2009
feb 2009
Fælge til tung rytter