{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

Carbon ramme fra østen? {{forumTopicSubject}}

hej cg.

er der nogle der har erfaring med de carbon no-name rammer der kommer fra østen så som den jeg linker til?
er de noget værd og kan de holde til xc?

http://cgi.ebay.com/Brand-New-Full-Carbon-Fiber-Mountain-Bike-Frame-MTB-18_W0QQitemZ260481401506QQcmdZViewItemQQptZMountain_Bikes?hash=item3ca5e6c2a2&_trksid=p3286.c0.m14

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon ramme fra østen?
  • #1   26. sep 2009 1500kr!?? det er godt nok billigt! også selv om der kommer told og moms på?

Kan ikke huske hvor meget der blir lagt oven på Mathias? :o)

• #2   26. sep 2009 ja det var lige det jeg så på da jeg sad og kiggede på den, jeg kan faktisk heller ikk huske det smiley men mon ikk det står på told og skats hjemmeside ?

• #4   26. sep 2009 er det virkelig så meget i told og alt det der!?

• #6   26. sep 2009 det var sku noget, men det er stadig billigt selvom der kommer så meget oveni.

• #7   26. sep 2009 så hut jeg visker, er det 8%told+25%moms, og så også told og moms af importen/fragten(mega strengt) og ja, naturligvis også moms af kontrolgebyret, som skat også ligger deres klamme hånd på. men vel nok stadig en go pris, set med danske øjne ;o)

• #8   26. sep 2009 det er det da ihvertfald smiley
    kunne bare godt tænke mig og vide om den er noget værd, det er lidt kedeligt og købe noget man ikk kan køre på.

• #9   26. sep 2009 hehe, griner sætning, den har jeg alligevel aldrig hørt : )

"kan den holde til xc"

• #10   26. sep 2009 jamen man skal være sikker på den kan holde til det man køre så hvorfor ikk smiley

• #11   26. sep 2009 den minder utroligt meget om en t-bikes shark pro. bare uden stafferinger.

• #12   26. sep 2009 ...

jeg mener at det er:
    25% moms
    12,5% told
    så ialt skal du betale godt 37,5% afgift
    før skat vil lade dig gå hjem den.

• #13   26. sep 2009 mats fordi de ikke laver deres egne stel de får bare stel som denne og sælger den med deres mærke.

• #14   26. sep 2009 Mats: der må jeg sige at det gør den, men er nu enig med S K.

Gustav: mener også jeg har læst noget i den retning engang.

• #15   26. sep 2009 Mathias A

jeg står også selv i samme problem,
    da jeg har tænkt mig at købe en ramme fra USA.

de 37,5% gælder hvis det er uden for EU.
    jeg går 110% udfra at der ikke er noget inden for EU's grænser.

• #16   26. sep 2009 nej det kommer fra hong kong i kina, så det kan man ikk sige smiley

• #17   26. sep 2009 det er jeg helt klar over. visions kilo + rammer fåes også med forskellige navne, som ghost og maxari...

• #18   26. sep 2009 Den ramme du linker til vil komme til at koste små 2700kr når alt er betalt.

• #20   26. sep 2009 endelig noget om kvaliteten tak mikkel smiley
    Jesper: det var også der omkring jeg havde regnet det ud til.

• #21   26. sep 2009 mikkel bror h:
    er dit navn sådan rent tilfældigt eller,??? haha det er bare lidt pudsigt smiley
    sorry for ot Mathias

• #22   28. sep 2009 Alle de førende rammefabrikanter ligger stort set i Taiwan nu om stunder - og som det tidligere er blevet nævnt, så laver de rammer for alle de store mærker, der så bare får deres egne stafferinger på.

Så kvaliteten af rammerne er fuldt ud ligeså god som alt muligt andet der koster 10 gange så meget. En af "hemmelighederne" består i, at du jo ved selv at importere en "no-name" ramme sparer både varemærkeindhavers, producents, importørs og distributørs fortjeneste (jeg kan fx nævne, at en Fondriest carbon ramme, som jeg har set i en butik herhjemme til 25k koster 525$ fra fabrikken) - derudover er afgiften højere på en cykel der importeres samlet end på kun et stel, da det kan importeres som reservedele.

Du skal bare sørge for at vælge en high-modulus monocoque carbon ramme, så skulle der ikke være nogen problemer i det.

• #23   28. sep 2009 Jesper.^

Men ligger tolden ikke i 8% uden for EU, eller er den endnu lavere, nu hvor det er en reservedel?

• #25   28. sep 2009 Ja, det der told er en videnskab for sig - jeg kan ikke satserne i hovedet, men det er rigtigt at det er af hele beløbet.

Men, det er jo stadig en billig carbonramme må man sige smiley

• #26   28. sep 2009 Jesper S. At genneralisere på kulfiberrammer fra Taiwan på den måde er desideret sludder! Der bliver produceret masser af lort og der bliver produceret masser af lir.
    Jeg vil henvise dig til mine svar her:
    http://cykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=13348

• #27   28. sep 2009 >>Jesper S: Arh - nu har jeg jo aldrig påstået at alle rammer fra Taiwan er gode - jeg siger jo netop at hvis derer tale om rammer fra de store producenter i high-modulus monocoque carbon, så er man rimelig sikker - hvis du så tolker det som at jeg har sagt at alle rammer fra Taiwan er gode, så har du nok lige overfortolket mit svar en anelse. smiley

• #28   28. sep 2009 Fortæl mig hvordan man ikke "overfortolker" dig når du skriver som du gør:
    Jeg tillader mig at citere dig: "Så kvaliteten af rammerne er fuldt ud ligeså god som alt muligt andet der koster 10 gange så meget. "

High modulus carbon er på ingen måde garanti for holdbarhed, byggekvalitet eller sikkerhed. Du kan jo starte med at spørge om rammerne overhovedet er godkendt i EU. Kan du rekvirere testresultater på "crash" tests?

og "Alle de førende rammefabrikanter ligger stort set i Taiwan nu om stunder - og som det tidligere er blevet nævnt, så laver de rammer for alle de store mærker, der så bare får deres egne stafferinger på." er simpelthen alt for simpelt stillet op - det er forkert!

Der er stor produktion af kulfiber rammer i Taiwan, ja. Har du nogen ide om hvor mange fabrikker der ligger? Det er en jungle. Jeg har selv været der og besøgt et par stykker ud af flere tusinde (hvilket er rigtig, rigtig mange). 1 ! af disse fabrikker får eksakte ordre fra f.eks Pinarello på præcis hvilken type kulfiber (f.eks 50hm1k fra Toray), geometri, fremstillingsmetode osv, osv. der skal benyttes. Rammerne gennemgår enormt mange tests og computersimuleringer før de sælges.

Omvendt findes der masser af producenter som mere eller mindre bare bygger et stel i kulfiber, uden tests, uden nogen myndigheder der sørger for kvaliteten eller noget andet. Ville jeg køre på sådan en? NEJ TAK! Jeg tvivler på det er særligt morsomt at ramme asfalten med 50km/t, pga stellet brækker midt over. Men nåja - det var billigt..

Der er masser af billige rammer som gennemgår skrappe tests og er af høj kvalitet. Jeg har fortalt om en del af disse i mit tidligere indlæg (se link).

• #29   30. sep 2009 Told priser ved import af stel fra kina.

Jeg har lige talt med en "venlig" mand fra Skat.

Han siger at der bliver lagt 4,7% på i told og derefter 25% moms (når det kun er et stel)
    Dette gælder os den fragt man skal betale.
    Og så koster det ca 200kr for at en fra skat kigger på kassen ved ankomst til DK.

Så det er på ingen måde der man blir rippet, det er nok mere som Jesper siger.. Er det mon noget værd det man får hjem?? smiley

• #30   30. sep 2009 René E

så ved jeg det til næste gang.
    tak.

Kommentér på:
Carbon ramme fra østen?

Annonce