{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.952 visninger | Oprettet:

Opbakning mht. Carbon Ramme Import? {{forumTopicSubject}}

Hej CG.

Da jeg har mulighed for at købe billige OEM carbon/kulfiber rammer hjem, ville jeg høre om det var noget folk var interesseret i?

Rammerne er forholdvis MTB og Landevejs rammer.

MTB's størelser kan være : 16, 18, 20 og 22
Landevejs størelser: 48 til 58

Rammerne er OEM rammer. dvs. de er helt blanke, i 12k carbon - rigtigt frækt.

Er det noget folk ville være interesseret i, hvis jeg fik nogle på "lager" ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbakning mht. Carbon Ramme Import?
  • #1   21. sep 2009 Priserne vil blive omkring 3000 - 3200 pp

• #2   21. sep 2009 er det dig der også kunne skaffe TT rammer til billige penge smiley mene rvi har skrevet før

• #3   21. sep 2009 link til billeder ? kunne godt være intra, hvis det er noget ordentlig kvalitet

• #4   21. sep 2009 Jonatan K, Jep det er det nemlig.

Jeg lovede faktisk en her inde fra at bestille en ramme hjem til ham, men at ukendte årsager havde jeg ikke hans PM mere og han kontaktende mig ikke efterfølgende. - det var ikke dig vel?

Rammerne er ordenligt kvalitet, jeg vil lige finde et par billeder til i morgen.

• #5   21. sep 2009 Er også interesseret hvis kvalivaren er i orden...

• #6   21. sep 2009 uha jeg har ikke bestilt noget for har ikke haft penge ... men jeg har da været interesseret er det nok stadigvæk :):) men som sagt har jeg ingen penge før om 10 dage.. og det rækker ikke helt til sådan en rammen . øv smiley men det har ikke været mig og jeg er da ked af at hører at der er en der har bakket ud når du har fået den.. er sku os selv træt af at der er nogle man ikke kan stole på herinde .. men sådan er der jo nogle folk der er

• #7   21. sep 2009 skal lige hører er det 3000-3300 kr eller hvad er pp ? ;D undskyld jeg spørger dumt !

• #8   21. sep 2009 Ja det er kr og pp betyder plusporto smiley

• #9   21. sep 2009 ok ;D så er jeg serdeles interreseret hvis det er, men i hvilken kvalitet ligger vi i ?

• #10   21. sep 2009 ...

jeg kunne måske være interesseret.
    men du skal nok ikke regne med
    mig da jeg ikke kan beslutte mig...

men jeg kunne godt være interesseret i en mtb hardtail ramme,
    i den billige ende.
    men som sagt skal du ikke regne med mig.

• #11   21. sep 2009 Men nu hvor det er OEM, har du så nogle specs. på rammerne? altså angående ydelse/kvalitet.

• #12   21. sep 2009 kvalitet.. hmm ja den ligger vel ligesom alle andre rammer .. har hørt fra rigtig mange og uden at slå det fast mener jeg også Christian G har sagt til mig at de rammer der er bare rammer der bliver sendt/købt fra fabrikken fra for mærket(scott, osv) altså uden deres stickers og lakering.. så her har man chance for at få en ramme man selv kan smide lidt ekstra efter og så få en unik ramme som ingen andre har hvad lakering angår .. så det er da det værd og der er også penge at spare .. mange endda smiley håber ikke jeg bliver hængt ud på noget hvis jeg tager fejl

• #13   21. sep 2009 For det er jo den mindste sag at skaffe en MTB eller racer carbon ramme til under 2500kr. Det flyder med dem på ebay, og der er mange som ligne fx Chr. de T's speciellakerede "Giant de thurah" ramme rigtig rigtig meget.. se bare her:
    http://cgi.ebay.com/New-Full-Carbon-Road-Bike-Frame-54cm-fork-Seatpost_W0QQitemZ370263491348QQcmdZViewItemQQptZRoad_Bikes?hash=item56356c8314&_trksid=p3911.c0.m14
    Og den koster 2400kr inkl. fragt til DK.

• #14   21. sep 2009 Jeg kunne oss godt være interesseret hvis vi kunne få lidt specs og billeder?

• #15   21. sep 2009 den du linker til er meget lig Pinarello's F14:3 Nikolai :b.

• #16   21. sep 2009 Ja, og så kan man jo overveje om man tror på at kvaliteten er den samme..

• #17   21. sep 2009 tja, tror ikke det er helt galt..

- jo er F14:3 ikke i 3K? - den der ramme er da ihvertfald i 12K..

men tilbage til indlægget! ja, super idé kan muligvis selv være intra i at få sådan en hjem til en lidt anderledes vinterracer :b.

• #18   21. sep 2009 K værdien betyder ikke så meget, så vidt jeg ved. Det er kun et spørgsmål om udseende. Der er vidst lidt forskel, hvor 1K, 3K og 6K er lette, og 12K er tungt, men stærkere.

• #19   21. sep 2009 mm bortset fra at de har forsøgt at kopiere ondas forgaffel, med lidt bølger, så kan jeg ikke se det skulle ligne en F4:13...

• #20   21. sep 2009 Overrør og saddelrør kunne også godt ligne, meget.. men bagstellet er ikke onda på den billige.

• #21   22. sep 2009 overrør og saddelrør ligner, det eneste som ikke er Pinarello er bagstellet ;).

Nååå ja, ikke F14:3, den hedder sguda F4:13 :D!

• #22   22. sep 2009 jeg kunne godt tænke mig at vide om MTB rammerne er noget vær?

• #23   22. sep 2009 Liner da ikke en F4:13. måske forgaflen lidt
    kig evt (link fjernet)

• #24   22. sep 2009 Nu ejer jeg selv en F4:13 og nej, den ramme ligner ikke. Det er et elendigt forsøg på en kopi, hvis det er meningen det skal ligne. Kulfiber strukturen er heller ikke rigtig.
    Personligt ville jeg ikke køre på generiske rammer fra f.eks ebay. Du aner ikke hvilken metode der er brugt til at lave dem. Du aner ikke om de overhovedet er godkendt i EU og du aner ikke hvornår de er fremstillet.

• #25   22. sep 2009 Jeg vil bede jer om at holde jer til emnet.

Jeg kan sige de er blevet produceret i 2 halvdele, som man kender det fra en normal kulfiber ramme her hjemme.

Lidt senere, poster jeg lige en bedsked, hvor i der står, hvornår i kan kontakte mig for at bestille dem, og husk, det er de første 5.

• #26   22. sep 2009 Er de godkendt i EU? eller skal jeg sagsøge dig personligt, hvis rammen knækker under en cykeltur?

• #27   22. sep 2009 Det kommer an' på hvad du ligger i at sagsøge mig. - men anyway, så kan du ikke

Rammernes holdbarhed er hverken bedre eller ringere end dem du finder hos de fleste producenter.

• #28   22. sep 2009 Nu er jeg selv ret meget inde i import af bl.a kulfiber udstyr. Hvis du laver organiseret salg af kulfiber produkter og nogen kommer til skade på det udstyr du har solgt fordi det ikke har de rigtige certifikater - så kan du komme i problemer. Just saying..

Desuden vil jeg gerne se dine beviser for følgende:"Rammernes holdbarhed er hverken bedre eller ringere end dem du finder hos de fleste producenter".

Jeg har snart beskæftiget mig med dette emne i 3år og besøgt fabrikker i Taiwan været til Taipei Cycle show og møde producenter. Mine erfaringer er, at det er et kæmpe markede, hvor man skal se sig for.

Der findes 10.000 vis af kulfiber producenter nogle producerer rammer efter specifikationer fra store anerkendte firmaer som f.eks Colnago og Pinarello. Andre laver helt deres egne ud fra eksempelvis reverse ingeneering af andre top producenters tidligere modeller og andre igen smækker, så at sige, bare en cykel ramme sammen. Fremstillings processerne er utallige og hvert år kommer der nye til. Det samme gælder kulfiber kvaliteter og nye teknologier og trends. f.eks bb30 og ISP.

• #29   22. sep 2009 Det jeg vil anbefale dig, hvis du vil have billige kulfiber rammer er, at gå sammen med f.eks 5 andre og lave et "fælleskøb". På den måde kan du muligvis presse et godt tilbud ud af forhandleren og måske spare lidt på portoen.
    Jeg vil anbefale dig/jer at kigge på følgende:

- Pedal Force
    Lavet i Kina på samme fabrik som Look og Kestrel. Nogle af deres modeller er re-badged Axeman.

- Axman
    Laves i Kina. Køber rammer rundt omkring og re-badger, f.eks fra BH. Derfor lidt andre priser end direkte fra producenten.

- Neo Cycles
    Samme fabrik som Storck. Designede Fascenario for Storck og bruger samme kulfiber som brugt i Storck Facenarios.

- Figmo
    Laver også EDGE produkter (ikke at forveksle med EDGE fra USA). Laver produkter for op til flere europæiske firmaer.

- Teneo
    Fabrik i kina og Taiwan. Laves af de samme som laver Wilier og Fondriest. Fejlen ved intern kabelføring på Wilier (som Wilier endnu ikke har rettet) er rettet på Teneos modeller!

- Ditec
    Spansk firma som designer og udvikler rammer. Produceres i Taiwan. Har livstids garanti!

Listen er lang og jeg har flere endnu. Skriv en PB, hvis det har interesse nu vil jeg ikke skrive mere i din post.

• #30   22. sep 2009 hvad vil sådan en 18" ramme ligge i prismæssigt og hvor meget vejer de

Kommentér på:
Opbakning mht. Carbon Ramme Import?

Annonce