3.745 visninger
|
Oprettet:
stelnummer - Bikebuster {{forumTopicSubject}}
jeg har lige købt min Battagling hos Bikebuster - de oplyser et stelnr. som sidder med en "label " noget som kan fjernes - under det kan jeg se et andet nr.
Er der nogen som har været ude for noget tilsvarende og hvilken nr. skal jeg regne med i forhold til evt. forsikring
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 14 Svar: 228
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Svar: 26
MVH
STefan
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
- det klistermærke er en eller anden "sikkerhedsanordning" fra battaglin's side, mens det der er indgraveret regnes som stelnummeret!
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Og nej.. Der er absolut ingen sikkerhed i et klistermærke.. Den eneste sikkerhed man kan ha, er at blive siddende på cyklen så længe den er udenfor.
Men fra forsikringens side af, er et klistermærke godt nok. Min Pina har os et klistermærke.. Endda skrevet med en dymo.
Men så længe jeg kan fremvise en lap papir med et stelnummer på, kan jeg forsikre den. Det fratager dog ikke tyven i at pille mærket af, og sige at vedkommende har købt den i Uk.
nb. sku der være nogen der har set graveret Carbon rammer, vil jeg gerne høre om det, så jeg kan få ændret min opfattelse ;o)
mar 2009
men jeg satser heller ikke på at den bliver stjålet - jeg har bare aldrig set sådan et klistermærke som stelnr. og bikebuster kan ikke/har ikke givet mig noget fornuftig svar endnu.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 170
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Cykler: 9 Emner: 1 Svar: 6
det er kun i dk der er et sådan nr.
det andet nr. der sidder under, er serienr. fra fabrikken, det bruger vi ikke i DK..
Overfor forsikringen skal du bare have det danske nr., sammen med et låsebevis..
M.v.h.
Nico
mar 2009
Jeg forstår stadig ikke at det er bedre med en label som kan fjernes.
stelnummer - Bikebuster