{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.745 visninger | Oprettet:

stelnummer - Bikebuster {{forumTopicSubject}}

jeg har lige købt min Battagling hos Bikebuster - de oplyser et stelnr. som sidder med en "label " noget som kan fjernes - under det kan jeg se et andet nr.

Er der nogen som har været ude for noget tilsvarende og hvilken nr. skal jeg regne med i forhold til evt. forsikring

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stelnummer - Bikebuster
  • #1   8. sep 2009 Er der noteret et stel nr. på din faktura? hvis ja, ville jeg se om en af de numre i bunden stemmer overens med det, og så gå ud fra det.

• #2   8. sep 2009 ja - det på fakturaet stemmer med nummeret på labelen - men den kan jo bare fjernes og vupti så er der et andet stelnr. - så er der jo ikke meget sikkerhed i det.

• #3   8. sep 2009 klister mærket er nok.. har desvære fået testet det via forsikring/politi

MVH

STefan

• #4   8. sep 2009 No no, dit stelnummer der er ingraveret er det du går efter..

- det klistermærke er en eller anden "sikkerhedsanordning" fra battaglin's side, mens det der er indgraveret regnes som stelnummeret!

• #5   8. sep 2009 Nu skal det siges at Ove har en carbon racer, og der sku efter min opfattelse ikke være graveret i nogle carbon rammer. Det er ikke et materiale man kan skrive i ;o)

Og nej.. Der er absolut ingen sikkerhed i et klistermærke.. Den eneste sikkerhed man kan ha, er at blive siddende på cyklen så længe den er udenfor.
    Men fra forsikringens side af, er et klistermærke godt nok. Min Pina har os et klistermærke.. Endda skrevet med en dymo. smiley
    Men så længe jeg kan fremvise en lap papir med et stelnummer på, kan jeg forsikre den. Det fratager dog ikke tyven i at pille mærket af, og sige at vedkommende har købt den i Uk.

nb. sku der være nogen der har set graveret Carbon rammer, vil jeg gerne høre om det, så jeg kan få ændret min opfattelse ;o)

• #6   8. sep 2009 nej det er ikke graveret - men det eksisterende nr. er ligesom lidt nede i stellet på nogen som ligner en "seddel" og ikke noget som umiddelbar kan fjernes og jeg kan se 5 cifre af nummeret.

men jeg satser heller ikke på at den bliver stjålet - jeg har bare aldrig set sådan et klistermærke som stelnr. og bikebuster kan ikke/har ikke givet mig noget fornuftig svar endnu.

• #7   9. sep 2009 Man kan rent faktisk godt ingravere stelnr i carbon rammer, man kan bruge en maskine der minder om en tatoveringsmaskine, der kune lige hakker det ind i lakken, så det ikke kommer ind og skader fibrene

• #8   9. sep 2009 Rolig.. det nummer der er sat på som klistermærke, er det danske stelnr.

det er kun i dk der er et sådan nr.

det andet nr. der sidder under, er serienr. fra fabrikken, det bruger vi ikke i DK..

Overfor forsikringen skal du bare have det danske nr., sammen med et låsebevis..

M.v.h.
    Nico

• #10   9. sep 2009 forklaring fra Bikebuster: Det nummer som producenten har sat i, duer ikke til forikringen, idet det ikke indeholder importøren kode som det skal.

Jeg forstår stadig ikke at det er bedre med en label som kan fjernes.

Kommentér på:
stelnummer - Bikebuster

Annonce