{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Brian M
Brian M
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178

MTB hjul {{forumTopicSubject}}

Hvis man virkelig skal give den gas med hjulene skal man så:

Vælge den færdige løsning som for eksempel Mavic CroosMax SLR eller noget tilsvarende?

Eller kan man selv sammensætte noget der er endnu federe?

Og i givet fald hvilke egre, naver og fælge ville I så vælge?

Chris King naver er det første der falder mig ind. Er der noget bedre?

Som egre tænker jeg Sapim CX Ray

Men fælgene er jeg i tvivl om. Har kigget på DT Swiss XRC 330. Men er det vejen at gå?

Hvad mener I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB hjul
  • #1   20. jul 2009 Hvad vejer du, er det race eller træning? Kørestil? Smooth eller okse.

• Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

#2   20. jul 2009 Jeg vejer godt og vel 100kg. Og den vil primært skulle bruges til motion og daglig transport. Men man er vel en grej tosse smiley

• #3   20. jul 2009 Fulcum Red Metal Zero kan jeg godt anbefale, er selv 2mtr og vejede 110kg. Supersolide. De holder fint til mig og min kørestil.

• #4   20. jul 2009 Med den realative kampvægt vil jeg heller ikke anbefale dig at bygge et ultra let hjulsæt. Du skal have stærke hjul, da f.eks. CX ray eger ville klappe sammen under dig forholdvis hurtigt. Du kan selvfølgelig godt bygge costum alligevel? Er du interresseret i et unikt hjulsæt, eller et super high-end, men metervare hjulsæt?

• Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

#5   20. jul 2009 Jamen det er jo det jeg ikke ved.

Der hvor jeg får mest for mine penge.

Og så et andet spørgsmål:

Jeg kigger på DT Swiss fælge og har fundet en model der både kan fåes som normal og Ceramic.

Jeg kan se meningen med keramiske lejer i naverne. Men hvad er pointen med keramiske fælge?

• #6   20. jul 2009 Keramiske fælge har primært været når man har brugt fælg bremser..

Kig evt på industry nine hjul..... det er noget af det mest liret og kan laves i alle afskygninger.... det vildste vægtknepperi og så over i noget all-mountian hvor du nok skal kigge smiley

• #7   20. jul 2009 PS.... med sådan nogle hjul er det ikke en cykel man stiller fra sig på gade....

• #8   21. jul 2009 SLR som du selv er inde på, er et rigtig rigtig godt hjul. Jeg bliver imponeret gang på gang over hvor godt de snurrer. Det er lige som de accelerer farten når man ruller nedenad.

Og så er det efter in mening det slotteste hjul på markedet idag. Elsker de "zebra-striber".

Ved Jesper Ninja, kører på sådan et sæt og han vejer over 100 kg. Så holde kan de også.

• #10   21. jul 2009 LOL joo Fulcrum selvfølgelig

• #11   21. jul 2009 Jeg ville bygge nogen selv (eller få nogen til det)

DT240 nav, Stans ZTR 355 fælge og DT eger (ikke aero eger). Så får du dig et let hjulsæt som kan holde til en del!

Kommentér på:
MTB hjul

Annonce