{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.945 visninger | Oprettet:

For lille cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber I kan afklare nedenstående spørgsmål for mig.

Jeg har købt en Scott Speedster i str 54 men er i tvivl om den er for lille. Når sadlen er sat maksimalt op så passer det med at min hæl kan nå den nederste pedal, hvilket jeg kan læse mig til er en indikator for korrekt sadel højde.

Men giver det mening at sadlen skal sættes maksimalt op eller bør jeg istedet udskifte til en 56 i stedet?

Jeg er omkring 186 høj og ud fra Scotts egne vejledninger siger de selv en ramme 56 ud fra denne højde.

Så spørgsmålet er, kan man godt køre på en lille ramme og blot justere sadelhøjden eller giver det en bedre stilling på cyklen at få en større ramme?

Mvh
Kenneth

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lille cykel?
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #1   28. jun 2017 54 lyder meget fornuftigt. Jeg kører selv med høj sadelpindsføring. Jeg er dog kun 172 og kører 52". - Så lille en ramme så muligt, det gør cyklen mere stabil. smiley

• #2   28. jun 2017 En speedster i 54 er klart for lille til dig - du skal MINDST på en 56 måske en 58 - en speedsterer kort i rammen!
    Uanset hvordan du justerer den cykel, kommer du ikke til at sidde optimalt.

En lille ramme giver iøvrigt ikke en mere stabil cykel, men en mere livlig cykel - en kan være nemmere at accelerere og sprinte på, men til gengæld lidt for livlig i styring og for kort til de længere stræk.

• #3   29. jun 2017 Jeg vil også mene at 54 er alt for lille. Jeg er også 186 og har prøvet en Scott, dog ikke Speedster, i 58 som var perfekt til mig.
    Jeg havde satset på en 56 istedet.

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #4   29. jun 2017 56´er er nok også en god ide. - 58´eren, tror jeg bare bliver for stor. Men en prøvetur vil være den bedste måde at afgøre det på. Det kommer an på hvordan man er skruet sammen af Vor Herrer. smiley

Kommentér på:
For lille cykel?

Annonce