2.318 visninger
|
Oprettet:
Ny cykel kontra gammel cykel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en 19 år gamle gul 😉Centurion Invincible med aluminium stel og campagnolo avanti gear og højprofil hjul ..den er blevet støvet af iår og er kommet ud at kører igen...hvis (når) jeg køber en ny cabon racer med min shimano 105 gear til ca 15000 kr ...hvor meget stærkere kan jeg så kører jeg kørte 48 km med et gennemsnit på 31 kmt. ....kan i give et bud på der...hej
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 138 Cykler: 11 Emner: 58 Svar: 504
Ligeledes hvis cyklens vægt er forskellig dvs tungere, er det jo også
Ekstra kilo oveni.
Og hvis der er en større klinge foran er det muligt at komme højere op i fart.
Men alt i alt er det også i en artikel på bikeradar bevist at en ny og federe cykel gør en hurtigere (mentalt)
Og det ved alle at det går lige i benene
maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
til kørsel i flade Danmark betyder det ikke ret meget om din cykel vejer 1 kg eller 2 mere eller mindre.
Du kan hente noget fart med et bedre hjulsæt, men på en ny carboncykel til 15000 er det standardmonterede hjulsæt sandsynligvis ikke bedre end hjulene på din Centurion.
billigste måde at hente fart på, er ved at forbedre din aerodynamik, kør i tætsiddende tøj, der ikke blafrer, og sænk overkroppen, så dit frontareal formindskes
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 13 Cykler: 3 Emner: 10 Svar: 69
Og så vejer rytteren måske 10 kg for meget - det var så meget bedre, smartere, sundere og billigere at tabe sig et par kg
Forventer nu en "shitstorm" fra alle jer "udstyrs-junkier"
maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
Overvej om det virkelig er nødvendigt at køre med den store kuffert bundet op under sadlen, der er tre lommer i din cykeltrøje, beregnet til reserveslange, dækjern og andet grej
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Men som amatør er det vel sådan set frit valg hvor man vælger at sætte det. Visuelt er det absolut ikke pænt på den måde der, imo, men hvis rytteren er tilfreds med det er der vel næppe noget der ligefrem taler imod at man gør sådan? Ellers vil jeg ihvertfald gerne høre det.
Mit indtryk af landevejs delen af cykling er at den er extremt præget af det prof miljø og man absolut ikke må træde ved siden af på nogen punkter. Sadlen vandret, selvom det måske er meget mere behageligt at have den tippet lidt fremover så der er plads til bollerne. Alt sammen fordi der er et regelsæt der siger noget andet for prof ryttere.
Hvis der er tekniske argumentationer for ting og måden de gøres på giver det i min optik god mening, men ellers er det vel bare at nyde at folk får brugt deres cykler uanset hvordan de så gør det.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Jeg sagtens følge dig i at motionisterne hopper på trends fra profferne, men lige her ser styret altså ud til at sidde helt helt forkert.
Det ser ud til at bremserne er næsten umulige, eller i hvert fald meget svære at nå, når man holder lavt i styret. Du kan næsten se hvordan underarmen vil pege skråt nedad og hånden så skal pege skråt opad for at nå bremsegrebet.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Tænker at de er blevet sat sådan med vilje af den ene eller den anden årsag, da der næppe er nogen cykelmekkere der ville sætte det sådan der af sig selv. Og hvis ejeren er tilfreds med den stilling er det vel som det skal være.
På min cross cykel søgte jeg også godt rundt på nettet da jeg skulle montere bremsegreb på den og kom frem til at alle de "regler" der omkring placering på styr ikke holder ret meget når man så har et styr med lidt flare i dropsne og uden den traditionelle vandrette stykke i bunden af dropsne. Har også vinklet grebene mere end bare lidt over vandret for det er der jeg synes det er mest behageligt. Dog langt fra så extremt som det der.
maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Noget helt andet... Jeg vil egentlig også gerne give Jørn ret i det med saddeltasken. Det virker lidt overkill med en så stor taske. Hvad har du egentlig med i den Lars?
Jeg kan forstå at der er behov for at have en masse med når man kører MTB, men på landevejen er der sjældent behov for ret meget. Jeg har aldrig mere med end 2 slanger, dækjern og multitool. Og det kan nemt ligge i en baglomme.
maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
Ny cykel kontra gammel cykel