LITE hjul til salg på dba.dk {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
i er sikkert mange som sidder på dba.dk og lurer efter cykeludstyr og jeg vil blot lige tænde lidt advarselslamper hos jer hvis I falder over et sæt LITE carbon hjul.
Jeg har stærk mistanke om at der er nogle lunkent ved denne vare og ved sælger. Igennem noget tid har jeg budt på dem og endda fået en handel som sælger ikke levede op til.
Men sælger har oplyst 3 forskellige navne, 4 forskellige telefonnumre, 2 forskellige emailadresser (begge @forum.dk) og 4 forskellige adresser.
De oplyste navne, adresser og telefonnumre hænger ikke sammen når man søger via krak.dk eller dba.dk.
Man kunne være tilbøjelig til at tro at det var forskellige sælgere, men når man modtager sms/email fra sælger er der ingen tvivl om at det er en og samme person grundet sproget og stavefejl.
Så hvis I falder over hjulene, og de er fede, så vær lige opmærksom på at der er original kvittering med hjulene.
Jakob
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 65
jun 2006
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60465700
jun 2006
det kan godt være....eller også er det fordi jeg i den sidste sms konfronterede sælgeren med de forskellige info
Men som alle ved....almindelig sund fornuft og så er det op til den enkelte om de vil stole på sælger
Jakob
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 319
Men hvis man feks kan se på linket i det andet Lite annonce kan man se at der er to personer som svare tilbage på annonce, og ikke "sælgeren" selv
jun 2006
yup der bliver rodet godt rundt i sælgerens identiteter og logins. I øvrigt er sælger ganske god til at komme med alvorlige trusler
Men...dette var blot lige en venlig info om at folk lige skal være opmærksom og bruge almindelig sund fornuft
maj 2006
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Man kan dog genkende scam ved:
- spørgsmål og svar er slået fra
- teksten er engelsk eller dårlig maskinoversættelse
- Der er kun angivet email adresse som kontakt.
Skriver du til sælger vil du modtage en længere mail om at vedkommende har boet i danmark men er flyttet til england (eller omvendt - kan ikke lige huske det) og at cyklen står hos et fragt firma. Man skal bare betale med "I sold it" og så får man en super cykel leveret lige til døren----- NOT..
DBA havde et forum hvor jeg plejede at poste disse scams, idet der oftest gik mindst 24 timer fra jeg rapporterede det til annoncen blev fjernet. Desværre var det en enkelt gang for lang tid og der var vidst en der blev snydt selvom jeg havde anmeldt annoncen og skrevet den på forum.. Ærgeligt.
Kig jer for når I handler på nettet
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 42
jun 2006
jo det er det....det er et af de mange telefonnumre som jeg har samlet på ham. Og nu er han fra Søborg.....hmmm...jeg har ham i Brøndby, Valby og Holbæk...så det er en ny en
jun 2006
Iflg Ritter Cykler som sælger dem, så er det en MEGET god pris og et ganske godt sæt hjul.....
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 27 Cykler: 2 Emner: 68 Svar: 1.241
maj 2006
LITE hjul til salg på dba.dk