{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19

ny i verdenen...(cykel til ca 4k, anbefalinger??) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...

Jeg står og vil tilbage til cyklen, efter 1,5 år på scooter... Den er sansyneligvis totalskadet efter en bil overså mig.. anyway...

Jeg har kigget på 2 cykler og det er en Giant Rainier til 3999,- (kan købes ved den lokale cykelhandler)
http://www.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/mountain/2446/32507/

og en cube Attention til 5200,-
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30539

hvilken en vil i anbefale, når den skal bruges til dagligdags kørsel, til og fra skole + noget skov kørsel på grusveje/stier en gang imellem... hvad er bedst til prisen?

hvorfor / hvorfor ikke?

og er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg bestiller cuben fra den der side? er den til at stole på, og hvordan er servicen... skal jeg selv samle osv? (hvor meget?)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny i verdenen...(cykel til ca 4k, anbefalinger??)
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#1   3. jun 2009 evt andet i kan anbefale?? gerne i det prisleje...

• #2   3. jun 2009 jeg vil kigge brugt vis mit bugdet ligger mellem de 4-6k, da man ikke får særlig meget cykel vis man køber nyt med det budget.

bare mit input til det, håber du kan bruge det til noget

• #3   3. jun 2009 Hej Rasmus.

Jeg "justerede" lige din overskrift, så den fortæller hvad indlægget handler om.

vh
    René

• #4   3. jun 2009 Mht chainreactioncycles så er det stort set nogle et af de mere respecterede sites der findes... God service, og de er til at stole på (næsten i hvert fald).. Kan kun anbefale det firma.. Hvor meget af cyklen du skal betale selv aner jeg intet om..

Så mht til dit valg af cykel, hvis du vil have nyt hvorfor har du så ikke kigget på en Giant Terrago 2 Disc? Den ligger i samme prislege som den Cube du linker til, men du slipper for fragt for listeprisen i DK er 5299,-
    http://www.giant-bicycles.com/da-DK/bikes/mountain/2930/33817/

En federe cykel til pengene findes ikke, sådan er det bare.. smiley

• #5   3. jun 2009 Sorry, mener selvfølgelig samle selv, ikke betale selv.. ;)hehe

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#6   4. jun 2009 sv René E

Det er bare i orden smiley

sv René H

Grunden til jeg har kigget på lige de 2 cykler er fordi jeg har set rainier'en i min lokale butik og grunden til jeg har kigget på cube'n er fordi jeg har fået indtryk af af det er et godt mærke, efter at have kigget lidt rundt her på siden. Jeg synes også det er klart den pæneste af de 2, og så tænkte jeg på, om man ikke fik mere for sine penge ved at købe i udlandet. (ved køb over 100pund, så er fragten gratis)

• #7   4. jun 2009 køber du cykel og nette skal du kun sætte saddelpind og saddel og styr på og så hjul,, så kører den,, hvad jeg har oplevet

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#8   4. jun 2009 ok, super smiley det skulle lige være til at klare smiley

• #9   4. jun 2009 Du har lige misset en point mht. fragt.. Ved køb over 850 Dkr. er det korrekt at man ikke skal betale fragt, men dette gælder ikke køb af cykler..! Om man får mere for pengene, ikke i dette tilfælde, overhovedet.. Gianten er klart at foretrække i forhold til cuben, både da den har en bedre forgaffel, og kan købes ved den lokale så service og den slags er klaret nemmere.. Det er især vigtigt for en der ikke er så meget inde i cykelverdenen endnu, så køb i udlandet kan kun betale sig hvis besparelsen er stor, og den er pt. størst i tyskland.. Prøv bike-discount.de, de er ret billige og forhandler mærket Radon hvis rammer produceres side om side med Cube (altså det er de samme)..

alternativer fra bike-discount.de
    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a10841/acid-white-candy-blue-2009.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a11543/zr-team-50-2009.html

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#10   4. jun 2009 det vil sige jeg skal vælge rainier'en eller hvordan?? vil jeg få meget mere ud af at vælge en Giant Terrago 2 Disc? istedet?

vil disse dækket mit behov?

• #11   4. jun 2009 Terrago 2 er et rimeligt godt bud på en begynder cykel. Den kan man tillade sig at køre ud i skoven og snuse med, men også køre lidt mere seriøst på et tidspunkt. Desuden ville jeg mene den var overvurderet til en almindelig hverdags cykel, da udstyret simpelthen er for dyrt til almindelig vedligehold. Jo dyrere komponenter er, jo dyrere er det at lave dem.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#12   4. jun 2009 så jeg skal vælge rainier'en? hvis jeg forstår dig ret?

• #13   4. jun 2009 Du beder om et råd til valg af cykel, vi har givet dig konstruktivt på flere cykler nu, så det er op til dig og tage valget. Jeg kan ikke træffe beslutningen da det hverken er mine penge eller mig der skal køre på cyklen. En cykel er inviduel, mht. til køreegenskaber, siddeposition, osv. så som udgangspunkt er det vigtigt at du tage ud til en forretning og prøver de forskellige cykler om ik andet ser om det er noget der farvemæssigt har interesse.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2009

#14   4. jun 2009 ok smiley forstod bare på dig, at du mente at Terrago 2'eren var for dyr til hverdags kørsel, og dermed at jeg skulle vælge en billigere, dvs rainier'en...

Men jeg siger mange tak, for de vise ord, og så vil jeg lige kigge en ekstra gang på de cykler i har anbefalet, og så træffe mit valg smiley

• #15   4. jun 2009 Min bror har en Terrago 2 fra 2008, og som Markus skriver kræver en sådan cykel vedligeholdelse.. Men det gør alle cykler, så det er bare op til dig i hvor god stand du vil have din cykel skal være om et år.. Grundig rengøring efter hver tur i skoven og renrøring af kæde, tandhjul mm. en gang hver anden uge burde holde det værste væk.. En god cykel som kan bruges fornuftigt i skoven, men også klarer hverdagens strabasser.. smiley

Men som Markus også skriver, valget er dit..

Kommentér på:
ny i verdenen...(cykel til ca 4k, anbefalinger??)

Annonce