9.890 visninger
|
Oprettet:
MBK cykler kvalitet? {{forumTopicSubject}}
Hvordan er mærket MBK i forhold til kvalitet? Cyklen jeg påtænker at købe skal kun bruges til transport/bykørsel, men tilgengæld skal den så også kunne holde til et par kilometer uden at skulle repareres hele tiden.
sep 2016
Følger: 1 Svar: 39
-men til transport/bykørsel er langt de fleste gængse mærker fine nok.
feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
feb 2017
http://www.ribecykellager.dk/index.php/default/dame/brand-dame/kidlemoes-dame/2016-kildemoes-street-sport-rulle-dame.html
https://www.outlet-cykler.dk/cykler/damecykler/kildemoes-urban-chic-rb7-2016-dame
jun 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 60
ifølge de links du har er prisen ikke den store forskel.
feb 2017
jun 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 60
aug 2012
Følger: 12 Følgere: 6 Cykler: 5 Emner: 23 Svar: 101
Hvis størrelsen passer og du ellers kan lide farven, får du en let og billig cykel
NB dog, at man sidder "sporty" på den. Jeg pendler kun 3km hver vej på min, så det kunne måske være for ukomfortabelt på længere ture.
feb 2017
Jeg er ca 160 høj og derfor ville den cykel kun lige gå an højdemæssigt, men jeg kan jo lige kigge på andre
jan 2013
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 2
Mvh.
www.brugt-cykel-salg.dk
Jørgen Bergmann
okt 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 5
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 13 Cykler: 4 Emner: 24 Svar: 270
Indenfor de sidste år har de dog skiftet gearboksen, der sidder uden på baghjulet. Det vil jeg mene er ganske godt klaret.
Men MBK har jeg heller ikke indtryk af fejler noget, har en enkelt kollega der kørte på en et par år, mig bekendt uden noget bøvl. Nogen siger at MBK tilsvarer Avenue bare knapt så fancy look.
Den enkelte model har dog nok mere at sige end MBK vs. Kildemoes.
En af årsagerne til kæden på min mors cykel har kunnet holde, har nok været en tætsluttende kædeskærm (ikke specielt pænt efter min mening).
En anden faktor er rullebremser frem for V-bremser der spiser af fælgene (det har begge de modeller du har foreslået)
Jeg vil tro de fleste cykler i prisklassen over 4000 kr, vil holde nogle år før krankboks og pedaler og lign. begynder at stå af.
Kæder, tandhjul og dæk vil blive slidt op.
Sørger du for lidt løbende vedligehold selv, hjælpe det meget.
Du bør dog også være sikker på om du virkelig har lyst til at køre 9km på en cykel der er så "laid-back".
feb 2017
Men tusind tak fordi du lige vil uddybe hvad jeg bør kigge efter.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 13 Cykler: 4 Emner: 24 Svar: 270
Når jeg kører på min mors cykel er det meget at træde igennem; man sidder simpelthen for oprejst/afslappet.
Jeg er har ingen præcis opskrift på hvordan du kontrollere det uden at prøvekøre, men et kendetegn plejer at sadelhøjde i forhold til styret højde.
En mere sporty geometri vil have højere sadel så man bøjer let forover.
feb 2017
MBK cykler kvalitet?